Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mandal eller Bjerkreim ????

 Besvar Besvar
Forfatter
Allan Poulsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LucaToni

Tilmeldt:: 11 Apr 2010
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LucaToni Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mandal eller Bjerkreim ????
    Sendt: 03 Nov 2013 kl. 20:21
Overvejer at tage en til Sydnorge i uge 31. Valget står mellem Mandal eller Bjerkreim elvene. Nogen der kan komme med bud på hvilken elv vi skal vælge, også i forhold til uge 31???

Allan Poulsen
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2013 kl. 21:08
Jeg Vil anbefale Mandal, på afiskeri.dk, kan du læse meget om MandalThumbs Up
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2013 kl. 22:37
Har ikke været ved Mandal endnu men var ved bjerkreim og sikke da et sted det kan kun anbefales herfra
Til top
Thomas Pilegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thomaspilegaard Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomaspilegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2013 kl. 16:40
Det kommer lidt an på dit fiskeri, er det med flue eller er det spinn?

Jeg ville vælge Mandalselva, den ligger tæt på Danmark og giver dig stor mulighed for at fange laks. Dansker elven som den bliver kaldt ligger ca. 35 minutters kørsel fra færgen i Kristiansand!

Bjerkreimselva er også en god mulighed. Der er lige så god chance for laks, men der er lidt længere transport.

Men uanset hvilken elv du vælger, kan du hurtigt smutte i en af de andre som ligger tæt på. Det gælder for mange af elvene i Norge. Hvis den ene fisker lidt dårligt, kan det være godt en den anden. 
Venlig hilsen

Thomas Pilegaard
hello@thomaspilegaard.com
+47 46214361
Til top
Kim Greil Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Greil

Tilmeldt:: 09 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Greil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2013 kl. 18:01
Har ikke fisket i Bjerkreimselva, men flere gange i Mandal.
Kan oplyse at der i uge 31 vil være mange (rigtig mange) mennesker ved Mandalselven. Derfor tager jeg derop i uge 29 - og har for resten 2 ledige pladser.
Vh
Kim
Til top
Carsten Seeberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carstenseebergnielse

Tilmeldt:: 23 Apr 2013
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carstenseebergnielse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2013 kl. 22:11
Vi er et fast team af fiskere som har en årlig tur til Bjerkreims elven. Det er en dejlig elv med HELT klart vand. Laksene er i den mindre kaliber, men hvert år har vi da fanget laks over 5 kg. I denne sæson fik 37 laks på en uge, og sidste år 39 laks. Det er fortrinsvis på spin. Vi er 10 mand afsted. 

Lidt film fra 2012



Redigeret af Carstenseebergnielse - 14 Nov 2013 kl. 22:13
Til top
Allan Poulsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LucaToni

Tilmeldt:: 11 Apr 2010
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LucaToni Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2013 kl. 22:40
Tak for svarene. Primært 2-hånds flue vi fisker.
Til top
Erik Lykkegaard Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
erlyand

Tilmeldt:: 21 Jul 2005
Geografisk: NIBE
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér erlyand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2013 kl. 19:42
Hej Kim
Ang. Mandal.
Du skriver, at du har 2 pladser uge 29. 
Vi er to fluefiskere der er interesseret i et godt vald i Mandal
Må jeg høre nærmere?
Mvh
Erik Lykkegaard
Nibe
Til top
Kim Greil Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Greil

Tilmeldt:: 09 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Greil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2013 kl. 19:46
Hej Erik.
Må jeg lige få din mailadresse eller mobilnr?
Så skal jeg kontakte dig og fortælleSmile.
Mvh
Kim
Til top
Kim Greil Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Greil

Tilmeldt:: 09 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Greil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2013 kl. 19:47
Hej Erik igen.
Du kan evt ringe på 2168 2148.
Vh
Kim
Til top
Jostein Puntervoll Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JosteinP

Tilmeldt:: 19 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JosteinP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 09:31
Jeg er ny på forumet her, men har god kjennskap til norske lakseelver. Vil uten tvil anbefale Bjerkreim.

Sonene i Mandal er fragmentert og litt uoversiktlig, mens med to ekstra timer kjøring får du en bedre elv. Sonene er lenger, og terrenget lettere. I tillegg har du rundt 10 andre gode lakseelver i nærheten som du kan ta noen dager i. Dette er spesielt viktig dersom forholdene ikke er så gode. Snittlaks i Bjerkreim er litt lavere enn i Mandal, men de andre elvene i Bjerkreimregionen har vesentlig større fisk. Tar du noen dager i flere andre elver får du en bedre fiskeopplevelse.

Si til dersom jeg kan hjelpe.
Med vennlig hilsen
Jostein
www.salmon-fishing-in-norway.com

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum