Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan skal fluen fiskes?

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvordan skal fluen fiskes?
    Sendt: 22 Okt 2013 kl. 22:12
Jeg er ny med fluestangen og kunne godt tænke mig at vide hvordan en flue skal fiskes i vandet (hvis i forstår) jeg har tjekket div. Videoer på nettet men kan ikke rigtig finde ud af hvordan fluen skal trækkes i vandet :) det skal siges at jeg kun har flydeline til min stang lige pt. :)

Og er det tør eller våd flue der skal bruges i denne tid? Det er vel ikke nok at fiske lige under overfladen? Skal den ikke længere ned?


Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2013 kl. 22:16
Kyst,Å  eller P/T?
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2013 kl. 22:27
Hov undskyld. Ved P/T :) regner med at tage ud i morgen ved 13 tiden. :)

Regner stærkt med det bliver Pinds mølle der bliver destinationen :)


Redigeret af Dummiz - 22 Okt 2013 kl. 22:28
Til top
Svend Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Svend-Valby Avatar

Tilmeldt:: 13 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend-Valby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2013 kl. 22:57
Citat: Dummiz

Hov undskyld. Ved P/T :) regner med at tage ud i morgen ved 13 tiden. :)

Regner stærkt med det bliver Pinds mølle der bliver destinationen :)


slettet


Redigeret af Svend-Valby - 22 Okt 2013 kl. 22:58
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2013 kl. 23:31
det afhænger vel af fluen og det bytte den evt skal imitere? Hvilken flue fisker du med? evt billede hvis du ikke kender navnet? eller bare en beskrivelse...

de fleste trækker du jo ind i ryk af 20-40cm. hvis det er typiske vådfluer... altså nogen som bevæger sig under vandet... Jeg fisker på kysten, men vil tro det samme gælder sig i en p/t
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2013 kl. 07:05
Godt nok et vidt begreb. Alt hvad der imitere en lille fisk, skal fiskes som en fisk. En blod orm, skal jo ikke fiskes som en fisk. Der er mange forskellige fødeemner i en p&t. Har også hørt om nogen som laver "powerbait" og fodderpille fluer Wacko. Måske hopper de bare på alt nogle gange? Sagt på en anden måde. Hvis det er et ordentligt p&t, hvor fiskene skal fanges på naturlige fødeemner, må du sætte dig ind i det og imitere dem. så skal du blot overveje, hvordan et naturligt fødeemne ville opføre sig i vandet og hvor i søen. Tjek maveindholdet på fiskene. Jeg er ikke p&t ekspert, men det ville være min indgangsvinkel, medmindre det er et p&t, hvor du kan tage dem på hvad som helst. 
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum