Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hotspot og fiskepladser

 Besvar Besvar
Forfatter
jacob Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fangeren

Tilmeldt:: 21 Okt 2013
Geografisk: sydøst jylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fangeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hotspot og fiskepladser
    Sendt: 22 Okt 2013 kl. 11:23
Hej alle sammen.

Jeg er for et lille års tid siden flyttet fra Sjælland til Sønderjylland. Jeg er fisket meget havørred på Sjælland hvor jeg efter flere års fiskeri har fundet mine egne små hotspot og self en masse spot andre os kender til. :D men nu er jeg som sagt flyttet herover og kender intet til fiskepladser, har været ude mange gange for at prøve mig frem men uden det helt store held. Har fanget et par enkelte havørred men ikke nogen med noget størrelse. så håber på at der er nogen venlige sjæle der kunne fortælle et par spot som jeg kunne prøve af, gerne hvor der os er taget noget med noget størrelse på. :D Håber der er nogen der kan hjælpe :D
ps: jeg bor i vojens, så det skal helst ligge i øst af vojens :D
Mvh fangeren ;)
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2013 kl. 16:12
Smut en tur ind til Peter hos Go Fishing i Haderslev. Du kommer garanteret ikke "tomhændet" ud derfra.
Til top
jacob Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fangeren

Tilmeldt:: 21 Okt 2013
Geografisk: sydøst jylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fangeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2013 kl. 10:01
har været nede og snakke med dem, men synes ikke rigtig de er kommet med nogen spot hvor man tænke hold da op der er fisk her. har været ude på de forskellige spot op til flere gange. så håbede lidt på der var nogen der havde et par enkelte spot som de ikke kender til, de giver jo kun de spot som alle andre fiskere der kommer forbi os får ;)
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2013 kl. 10:16
Kig lidt på denne Youtube kanal . Han skriver i en del af overskrifterne til hans film, hvor han fisker. Så det kunne være et godt bud, og det er ikke fordi Dennis ikke fanger fisk når han er ude

Knæk og bræk
Til top
Allan Vittrup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
vittrup74 Avatar

Tilmeldt:: 07 Aug 2002
Geografisk: Kysten på Hinsholm, Nordfyn, Østfyn samt Kongeåen, Gels Å, Vejen Å og Liver Å mv.
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér vittrup74 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2013 kl. 11:07
Hejsa,
 
Se evt. denne glimrende, gamle side. Har er rigtig mange fine hotspots, og ellers må du jo køre en lille tur over broen og besøge os her på Fyn ;0) Vestfyn fisker godt efterår/vinter...
 
 
Mvh.
 
Allan Pedersen
Til top
jacob Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fangeren

Tilmeldt:: 21 Okt 2013
Geografisk: sydøst jylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fangeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2013 kl. 11:10
ville os rigtig, rigtig gerne prøve at fiske på fyn da jeg har hørt det skulle være rigtig godt. :D det er bare lidt af et problem at kommer derover uden kørekort ;) kunne ellers være en rigtig fed oplevelse er jeg sikker på :D
Til top
Henrik Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
master

Tilmeldt:: 06 Mar 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér master Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2013 kl. 11:20
Hej Jacob som du selv skriver så brugte du flere år på at finde nogle hot spots på
sjælland det kommer du også nok til at bruge her i jylland. jeg tror ikke at de kyst fisker som har brugt mange år på at finde nogle hot spots bare sådan uden videre deler ud af pladserne. Din bedste ven til at finde nogle gode hot spots bliver nok google maps. Det er efter min mening og mere spændende at sidde og kigge på kyststrækninger og små grusvej på nette og så køre ud og prøve om man kan finde sin egen plads. Eller så fisk de pladser du har fået af Peter de fisker godt og så kan du sikker møde nogle andre fiskere og og få opbygget en netværk på den måde.Jeg fisker selv en del af pladserne så måske vi mødes en dag på kysten (:
 
Til top
jacob Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fangeren

Tilmeldt:: 21 Okt 2013
Geografisk: sydøst jylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fangeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2013 kl. 11:30
ja det rigtigt :D hvis du selv fisker pladserne, så kan du måske sige om jeg skal satse på tomaj strand eller halk hoved her om efteråret ;)
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2013 kl. 11:34
https://maps.google.dk/maps/ms?msid=212180754614923603309.000446202dd19e84a513a&msa=0
Til top
Henrik Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
master

Tilmeldt:: 06 Mar 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér master Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2013 kl. 11:48
Hvis der er tid til det så fisker jeg gerne 2-4 forskellige pladser af i håbet om at finde fiskene. Jeg ville ikke satse på kun en plads hvis der ikke er noget på Tomaj 
så bare videre til halk eller en anden plads. Haderslev fjord fisker også godt efterår og vinter så hvis du ikke kan finde dem på den åbne kyst må du ind til fjorden. Ellers så er det jo kalvø den er næsten sikker hele vinteren men bare ikke så spændende at fiske, men der kan være helt VILD mange fisk der inde
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2013 kl. 12:01
Citat: master

Hej Jacob som du selv skriver så brugte du flere år på at finde nogle hot spots på
sjælland det kommer du også nok til at bruge her i jylland. jeg tror ikke at de kyst fisker som har brugt mange år på at finde nogle hot spots bare sådan uden videre deler ud af pladserne. Din bedste ven til at finde nogle gode hot spots bliver nok google maps. Det er efter min mening og mere spændende at sidde og kigge på kyststrækninger og små grusvej på nette og så køre ud og prøve om man kan finde sin egen plads. Eller så fisk de pladser du har fået af Peter de fisker godt og så kan du sikker møde nogle andre fiskere og og få opbygget en netværk på den måde.Jeg fisker selv en del af pladserne så måske vi mødes en dag på kysten (:

 


Eller man kan være heldig, at møde folk der gerne deler deres viden med andre


Selv har jeg aldrig haft noget imod, at dele den viden jeg havde om pladser med folk jeg mødte på kysten.
Når det drejer sig om folk der kun leder efter pladser via nettet, så er sagen en lidt anden.
Som man kan læse i mit seneste blog indlæg , så hjælper det at komme ud og møde folk på pladserne. Det er oftes her du får de bedste informationer fra folk, fordi de ved at du selv gør noget aktivt for at finde dine pladser.

Så mit råd ville være, prøv at snakke med andre lystfiskere på kysten. Eller måske endnu bedre, meld dig ind i en lokal klub. Så burde du kunne få nyttig viden om netop dit nye område !

Knæk og Bræk !

Mvh Thomas

Redigeret af Hoffen - 25 Okt 2013 kl. 12:06
Til top
jacob Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fangeren

Tilmeldt:: 21 Okt 2013
Geografisk: sydøst jylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fangeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2013 kl. 12:06
er helt enig i at man selv skal ud og prøve og høre sig omkring, men de mange gange jeg har været ude efterhånden har det kun været tyskere de steder jeg har været. og de kan godt være lidt svære at snakke med ;)
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2013 kl. 12:17
Kære unge menneske. Der er kun en rigtig vej til løsning af det problem - du skal selv ud og lede. Det har alle andre gjort, og det kommer du også til.

Det kan godt være, at der er mange, der et eller flere såkaldte "hot spots", hvor de har gjort gode fangster. Men det er jo ikke sikkert, at du er heldig lige netop den dag, du er på pladsen. Og så er det måske ikke et "hot spot" for dig.

Jeg kender nok mere end 100 forskellige gode pladser og spots og kan nævne masser af stednavne, men det er jo slet ikke sikkert, du fanger noget på et af disse steder den første eller anden gang, du er der. Og så bli'r du nok lidt skuffet - måske sur - og så er det ikke sjovt længere.

Generelt kan du søge ind mod bunden af fjorde og bugter, når vandtemperaturen falder, ligesom også åer og bække trækker i fiskene i den kommende årstid.

Med disse tips bør du nok kigge på enten Google eller Krak for at finde steder, der kunne synes interessante. Husk de mange fredningsbælter i området!

Knæk og bræk!


Redigeret af jnielsen - 25 Okt 2013 kl. 12:37
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2013 kl. 12:51
Jens: Jeg er helt enig i dine vurderinger og tak for rådet med at søge mod inderfjorden, når vandet er koldt. Men hold nu tonen sober og ikke-patroniserende. Vi unge mennesker (trods mine 37 år føler jeg mig stadig ung) er vokset (delvist) op i en tidsalder, hvor erfaring ikke altid er den rigtigste vej til de gode oplevelser. Jeg har selv brugt internetfora til at møde min første havørred - dertil er internettet en rigtig stor hjælp, ikke mindst fordi så mange er søde til at hjælpe.
Til top
Henrik Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
master

Tilmeldt:: 06 Mar 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér master Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2013 kl. 13:01
Er du sikker på at det var tysker du mødte på kysten for sådan en sjællænder kan sønderjysk sikkert lyde tysk(:
Nej spøj til side du har ret der er rigtig mange tyskere på de sønderjyske kyster
og de er ikke allesammen lige flinke på kysten de kan godt opføre sig som de ejer hele kysten. Men der er også nogen der har fisket så meget i Danmark så de næsten kender kysten bedre end en selv og de er ikke bange får at dele en plads eller to. Så tag ud og få fisket noget forskellig vand så kommer fiskene og nye fiske venner helt sikker. Ellers skriv på forumet når du har tid til at fiske, måske er der nogle der har tid og vil med ud og fiske


Redigeret af master - 25 Okt 2013 kl. 13:47
Til top
jacob Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fangeren

Tilmeldt:: 21 Okt 2013
Geografisk: sydøst jylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fangeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2013 kl. 13:05
haha ja det er rigtigt :D men ja jeg går ledig så kan sådan set fiske stort set hele tiden, det er bare ikke altid lige let når jeg ingen bil eller kørekort har mere :/ kan kun komme ud når svigermor er sød og låner mig hendes bil.
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2013 kl. 13:53
Jeg skal da ærligt indrømme, at jeg også brugte nettet/ facebook meget, i min søgen efter nye pladser efter jeg flyttede til Fyn. Men for mig virkede det noget nemmere at komme i kontakt med folk, måske fordi der var så mange der havde set mine små klip på nettet ?

Der er en gruppe på facebook der hedder kyst og å fiskere, der kunne du melde dig ind og spørge om nogen ville hjælpe dig med et par pladser i området. Ofte er folk også mere villige til at hjælpe derinde end her på forum, da folk kan sætte ansigt på hvem der spørger om hjælp. Det er min oplevelser når jeg kigger lidt rundt derinde
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2013 kl. 16:34
Citat: fangeren

haha ja det er rigtigt :D men ja jeg går ledig så kan sådan set fiske stort set hele tiden, det er bare ikke altid lige let når jeg ingen bil eller kørekort har mere :/ kan kun komme ud når svigermor er sød og låner mig hendes bil.
 
Det er forhåbentlig med chauffør Wink
 
Jeg tror heller ikke, at folk sådan lige ryster deres hemmelige hotspots ud af ærmet uden videre, men Haderslev-området er jo bare fyldt med gode steder fra fjord til åben kyst. Ingen steder er dog totalt fangstsikre, så lidt benarbejde kommer man nok ikke udenom. Du kan også finde mange pladser på http://www.fluefiskersiden.dk/
 
Fangsterne skal nok komme, for du bor jo nærmest i et af landets bedste områder. Knæk og bræk.
 
 


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres