Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pas på uvederhæftige sælgere !

 Besvar Besvar
Forfatter
peter h. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lektoren

Tilmeldt:: 25 Sep 2011
Geografisk: kaundborgl
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lektoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Pas på uvederhæftige sælgere !
    Sendt: 16 Okt 2013 kl. 22:09
Jeg har gennem de sidste par år været rigtig glad for 123's salgsannoncer og auktioner. I modsætning til mange andre steder er der ingen fordyrende gebyrer og salærer og tit er det både udbytterigt og spændende og handle med folk. Men i modsætning til f.eks Ebay er det jo ikke nogen kontrolinstans eller mulighed for kompensation og det lægger en byrde på både købere og sælgere om at være ærlige og åbne. Det er de fleste jo heldigvis og desto mere ærgreligt er det med typer som Claus Dollerup, som jeg sidste år købte et fluehjul af. Han påstod at hjulet var nyt og ubrugt, men faktisk havde det været tabt på gulvet og kunne ikke sidde på en stang, fordi
hjulfoden var beskadiget. Det måtte repareres hos fabrikanten og Claus Dollerup lovede så (hårdt presset) i det mindste at betale halvdelen af reparationen af det hjul, han havde svoret var nyt. Han har ved høflige påmindelser tre gange lovet at betalet, men efter mere end et år er der ikke kommet en øre. 
I lyset af ovenstående må jeg på det kraftigste fraråde at handle med Claus Dollerup.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2013 kl. 22:20
Dejligt med advarsler specielt med hensyn til
Hvor aktiv han er på salgsfronten.

Misforstå nu ikke dette:

Men alle vi andre kender ikke sagen, og vil nan hænge nogen ud
kan man nemt gøre det. Jeg sir blot at det her, er din side af sagen, vi har
Ingen beviser på at det passer. Vi skal bare passe på her i det offentlige.

Man jan være nok så god en sælger men hvis blot én,
Person ser sig sur, så kan det skabe en mase ballade.

Dermed ikke sagt at jeg ikke tror på dig! For det er heldigvis
Sjældent folk opretter disse tråde ig de gør det kun med god grund.

Men sørgeligt at nogen folk vil snyde andre medfiskere!

Problemet er jo os at hvis et hjul er helt nyt så det nyt, det kan godt ha
Været tabt på gulvet det er stadig nyt. Jeg mener bare at der desværre er nogen
Der bevidst undlader visse detaljer og fokusere på det der sælger, nemlig nyt.

Sørgeligt. Blot min mening og kender ikke sagen.
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2013 kl. 22:30
Kunne faktisk også godt tænke mig en slags "rating" eller "karakter" for tilfredshed når der var handlet herinde.
Kunne være en super indikator af om man skal handle med en person eller ej.
Er også typen som gerne vil have en tilbagemelding på en evt. handel med mig, god som dårlig og evt. med begrundelse, så jeg kan fastholde eller gøre det bedre.
Ærgeligt med din "uheldige" oplevelse med et "nyt" hjul.
Har ikke haft uheldige oplevelser herinde (endnu) i hvert fald ikke med handler som er blevet gennemført.
Vil ikke fremhæve en for en dårlig oplevelse, men en for en SUPER positiv oplevelse.
Foråret 2012 (mener det var i april måned) købte jeg en Sage SLT 696-4 af Henrik Romsdal, handlen gik som aftalt og jeg modtog en stang præcis som beskrevet. Henrik kunne ikke finde garantibeviset til stangen dengang (april 2012) og dette blev oplyst i forbindelse med handlen, så intet var skjult/glemt.
For nogle måneder siden efterlyste Henrik så køberen til denne Sage SLT 696-4 da han havde fundet garantibeviset.
Jeg kontaktede Henrik og efter få dage modtog jeg garantibeviset med posten.
Det er sgu SUPER god stil især fordi Henrik ikke havde lovet mig noget som helst med hensyn til garantibeviset.
Har efterhånden handlet, både den ene og den anden vej, herinde på Lystfiskerforum, men synes denne handel og Henrik skulle fremhæves.
Er spændt på om der nogensinde kommer en slags mulighed for tilbagemelding herinde, men håber.
 
Mvh.
 
Hans H.
Til top
peter h. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lektoren

Tilmeldt:: 25 Sep 2011
Geografisk: kaundborgl
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lektoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2013 kl. 22:36
Hej Stefan.
Du har helt ret i, at andre kan have svært ved at dømme her. Jeg har handlet med ca. 20 ud fra annoncer og vel vundet omkring det samme antal auktioner. Det har været helt uden problemer undtagen en gang, hvor sælger med det samme lod handlen gå tilbage. Det nægtede Claus Dollerup blankt ! For ham var en handel en handel, selv om den var indgået under helt falske forudsætninger. 
Jeg blev snydt for 600kr, men han sælger jo også meget dyre ting og jeg synes det er synd, hvis nogen kommer i klemme.

Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2013 kl. 23:19
jeg kan da lige komme med en lille solstråle historie.

Jeg vandt 4 auktioner på fiskeklistermærker, Ole Menander stod bag auktionen, han har før fået en del kritik, fordi det har taget laaang tid med betaling forsendelse osv. Jeg har selv oplevet det og jeg ville egentlig ikke byde da jeg så det var ham, men jeg ville ha de mærker. 

Jeg bød og vandt. Ole pakkede/sendte DAGEN efter auktions udløb havde jeg varerne!

Det er til dags dato PR for auktions hurtighed! hehe OBS: jeg har ikke betalt endnu, det var ikke det væsentligste, Ole sender konto oplysninger en af dagene. Nu ved jeg godt at det ikke var en særlig stor sum penge men alligevel! Han valgte at få varen leveret promte og så klare betaling senere, da jeg stod og skulle bruge varen. 

det beviser virkelig at folk KAN komme af med et lidt trist rygte, så stor applaus til Ole herfra!  
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2013 kl. 23:58
Citat: lektoren

Jeg har gennem de sidste par år været rigtig glad for 123's salgsannoncer og auktioner. I modsætning til mange andre steder er der ingen fordyrende gebyrer og salærer og tit er det både udbytterigt og spændende og handle med folk. Men i modsætning til f.eks Ebay er det jo ikke nogen kontrolinstans eller mulighed for kompensation og det lægger en byrde på både købere og sælgere om at være ærlige og åbne. Det er de fleste jo heldigvis og desto mere ærgreligt er det med typer som Claus Dollerup, som jeg sidste år købte et fluehjul af. Han påstod at hjulet var nyt og ubrugt, men faktisk havde det været tabt på gulvet og kunne ikke sidde på en stang, fordi
hjulfoden var beskadiget. Det måtte repareres hos fabrikanten og Claus Dollerup lovede så (hårdt presset) i det mindste at betale halvdelen af reparationen af det hjul, han havde svoret var nyt. Han har ved høflige påmindelser tre gange lovet at betalet, men efter mere end et år er der ikke kommet en øre. 
I lyset af ovenstående må jeg på det kraftigste fraråde at handle med Claus Dollerup.

Jeg synes ikke om denne form for person angreb... de kommer ofte til at være meget ensidige og giver sjældent et fuldkomment billede af hvad der er foregået...

Jeg kender ikke Claus på noget nært personligt niveau, men jeg har handlet med ham og kan SLET ikke genkende, det du skriver... tværtimod kender jeg Claus som ekstremt hjælpsom, på et niveau der normalt går langt ud over hvad kan forventes af en løs bekendt. Desuden er Claus super pernitten med sit grej, og at han skulle sælge et åbentlyst deffekt hjul, kommer meget bag på mig

mik
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 00:25
Tak for informationen. Jeg mener du er i din gode ret til at advare andre efter at have været holdt for nar så længe. vi skal jo alle sammen arbejde på at det her bliver et så sikkert sted som muligt at handle. 

Mvh. Anders
Til top
kim bernt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lowlevell

Tilmeldt:: 29 Jan 2004
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lowlevell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 00:38
Mikkel Hemmeshøj, jeg er særdeles enig med dig, uanset hvad der er foregået har jeg det ikke godt med at nogen stilles i gabestok her på forummet.
Hvem har ret, vi ved det rent faktisk ikke men tager med det samme parti for den forurettede part. Havde jeg sendt et 100% ok hjul afsted og fik at vide der var noget galt, er det ikke mit problem. Send som pakke med forsikring og Post Danmark har problemet, længere er den ikke.
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 07:48
det er jo ikke første gang det her sker og vi høre ikke fra mod partenErmm
så kald det bare en gabestok. jeg mener det er godt nok at man for en advarsel når der er en slyngel sidenAngry
Til top
claus Dollerup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
olsen63

Tilmeldt:: 31 Aug 2009
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér olsen63 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 10:15
Jeg priser Lektorens forslag velkommen! Det er yderst vigtigt, at vi har mulighed for at afgive en form for konstruktiv feedback af sælger, men så sandelig også af køber. Som eks fremgangsmåden er på Trendsales.
Det er jo enormt ærgerligt, at blive hængt ud på denne her måde.
Jeg ville aldrig sælge grej med fejl uden at oplyse derom og sender altid med forsikret postgang - med mindre andet er aftalt
Lektoren har købt et nyt hjul af mig. Han har afhentet det - altså købt som beset.
Lektoren kontakter mig flere uger efter handlen og oplyser, at hjulet er sendt til reparation og kræver halvdelen af dette, som er 300,- Jeg er jo noget overrasket da hjulet aldrig har fejlet noget i mine hænder. Men jeg lader ham komme tvivlen til gode og selvom jeg ikke burde - ifølge købeloven - indvilliger jeg i at betale og oplyser Lektoren, at mit modkrav er at han kan afhente pengene personligt. Dette sker aldrig! Og nu, snart et år efter,  får jeg en privat mail, hvori jeg bliver truet med offentlig udstilling her på siden, hvis jeg ikke overfører beløbet med det samme.
Så mit modsvar må da være - Særdeles ubehagelig køber!
 
 
 
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 10:19
Stop nu. Vi ved jo ikke hvad der ligger til grund.Claus er en helt fantastisk fyr! Måske har postdanmark spillet basketball med hjulet? 
Jeg savner endeligt bevis for at sælger har løjet!
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 10:28
Niels esmarch: mener du så at alle købere er i sin gode ret til ikke at betale hvis det ikke lige passer dem eller af anden grund ikke lige er tilfredse? Det kan jeg da godt se problemer i. 

Mvh. Anders
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 10:30
Og lad mig lige understrege at jeg ikke tager nogens parti, mener bare ikke at man skal holde nogen for nar.
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 10:38
Citat: fabioo

Niels esmarch: mener du så at alle købere er i sin gode ret til ikke at betale hvis det ikke lige passer dem eller af anden grund ikke lige er tilfredse? Det kan jeg da godt se problemer i. 

Mvh. Anders

Jeg ser til gengæld et problem i at vi trækker et navn igennem sølet uden at kende detaljerne.
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 10:55
Ja ja men sådan vil det jo altid være hvis ikke man har været en del af sagen. Men han fortæller "bare" at han ikke har fået de aftalte penge. Og det er jo en advarsel ikke en ordre. 

Mvh. Anders
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 11:35
Jeg vil lige præcisere at jeg ikke kender nogen af parterne.
Der er noget loddent ved det hele Claus skriver at hjulet er afhentet, og Peter skriver at Claus sagde at hjulet var ubrugt, Hvis jeg havde afhentet, ville jeg da gøre opmærksom på skaden ved afhændelse, er hjulet sendt?, hvor er skaden sket?. hvornår er skaden opdaget?
Michael Nielsen
Til top
Anders Bak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Andersb Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andersb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 11:50
Jeg har handlet med Claus uden nogen form for problem, fik godt nok en forkert stang men handlen gik tilbage uden nogen form for problemer...
Kan kun mane i jorden og sige man trygt kan handle med Claus!!!
Til top
kim bernt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lowlevell

Tilmeldt:: 29 Jan 2004
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lowlevell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 12:30
Tak til Claus Dollerup.
Virkelig befriende, du tager dig tid til at kommentere, denne i mine øjne uheldige sag.

Jeg så gerne at admin slettede denne tråd, så vi undgår mere mudder kastning.


Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 12:34
Har personligt handlet flere hjul med Claus Dollerup uden nogen form for problemer !

Det eneste jeg kan komme i tanke om trækker voldsomt ned ved evt. afhentning af købte effekter er - at hans kaffe fandme ikke er noget at skrive hjem om - føj for en ulykke

Med venlig hilsen
Heinz
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 12:37
Ja, det er godt at få begge parters version af sagen.

Har selv efter mange år bag disken, ikke fiskegrej, undret mig over nogen kunders (købers) opførsel overfor ekspedienter, taler til os som om vi er slags andenrangs mennesker der bare skal følge deres mindste vink og kommando. 

Det er ikke alle kunder der får den behandling de har fortjent, og det skal de være glade for...!
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 12:42
Kender ikke hverken sælger eller køber men udfra det som de skriver er der bare en ting som undrer mig : Der skrives at hjulet er nyt ved salg til ny ejer så må der vel være garanti på hjulet så hvorfor kommer der en bon på 300kr ud af en reparation af hjulet....

Ellers vil jeg give lowlevell ret i at administrator burde slette tråden for at hænge andre ud på den måde Thumbs Down
/Søder
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 12:55
Hejsa

Efter mit kendskab til Claus Dollerup - så er der absolut intet "rustent" ved ham.
Jeg har aldrig oplevet, at han ikke står ved sine ord/aftaler.

Dette skrevet blot for at Claus ikke bliver "overfaldet/udleveret" uden at nogen forsvarer ham.

Men mon ikke parterne kan finde en løsning ;-) ;-)


Men som sagt - jeg mener roligt i kan handle med Claus fremover ;-)
Til top
Jens Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mussemand Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2005
Geografisk: Gaula / Bornholm
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mussemand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2013 kl. 15:14
Claus kan jeg slet ikke kende med den beskrivelse køber her lægger for dagen ,
Han er ligeså ærlig som en Brugtvogns forhandler , og jeg er misundelig på hans flotte hjul !!

bedste hilsner fra Jens

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres