Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

flourcarabon

 Besvar Besvar
Forfatter
kenneth westlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
westlin Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2002
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér westlin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: flourcarabon
    Sendt: 09 Okt 2013 kl. 21:20
hejsa.
hvad endte det med dette mærke af flourcarabon hvor det var meget tynd og havde høj brudstyrke( kan ikke lige huske navnet) men i har diskuteret det herinde, for jeg kan ikke finde den tråd i startede.
venlig hilsen 
kenneth Embarrassed
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2013 kl. 21:39
Det skulle vel ikke være "Akashi" du tænker på ?

Mvh
Jim.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2013 kl. 21:41
Hej Kenneth.

Det fluorcarbon hed Take Akashi fra Tackle.dk, og jeg har testet det siden, det kom frem.

Man var efter, at det ikke var rent flourcarbon, det kan ses, når det brændes, men jeg er i det her tilfælde, lige glad med om det er rent fluor, for jeg har, da sjældent haft noget bedre forfang.

Mine test går på, om jeg kan bruge det til mit fiskeri, dvs. så tynde holdbare forfang til tørfluefiskeri - så stor trækstyrke i knuderne, som mulig til kyst - å og elv + at jeg kan bruge snøren til mit setup /tackler, med gennemløbere, til kyst og å.

Jeg er med mere end 50 års erfaring på forfangs området, meget tilfreds, man skal blot sørge for, at få sine knuder gjort godt våde, og være lidt forsigtig, når der strammes til, ellers krøller forfanget, når knuden trækkes til.

Jeg er mest begejstret over udvalget i dimisionerne + prisen på både 50m. og 100m.

Slidstyrken synes jeg er fin, dog er snøren lidt stiv, og jeg vil nok ikke bruge det på fastspole og multihjul.

Jeg har, som forsøg ikke opbevaret linerne i køleskabet, så jeg er spændt på om linerne mørner hurtige, end normale liner.

Knude / træk styrkerne kan altid diskuteres, jeg har testet lidt med træk med Salter vægt, og målt i forhold til de meget dyre, såkaldte ægte flourcarbon liner, ja da synes jeg, at de er akkurat lige så forskellige, som forventet.

For mig er det især vigtigt, at forfanget kan tåle sliddet i beplantningen i vandløbet, især siv kan molestere et forfang, da sivenes blade (kanter) er ligesom en sav, men jeg har ikke haft problemer med opflosninger.

Usynlighed? ja jeg har da svært ved at se linen, især på kysten, så et eller andet er der lavet ved overfladen, og hvad og hvordan man fået de liner her til at være så stærke, ja det får vi vel at vide en dag, men uanset om det er Kina fremstillet, så har man i min verden fat i noget

Om jeg har noget test erfaring med forfang, ikke andet, at jeg i løbet af min fluefiskende karriere, har testet hundredvis af forfangs typer, fra alverdens firmaer, så jo lidt erfaring har jeg

Mvh
P.K.
Til top
kenneth westlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
westlin Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2002
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér westlin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2013 kl. 23:50
Mange tak for jeres svar og ja det var lige det det hed. Jeg ville bare høre om jeres mening om dette produkt. Jeg fisker kun med flue, så er der ingen problemer der.
Ville der eller være noget der er beder end dette produkt ???
venlig hilsen
kenneth
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2013 kl. 07:43
Hej Kenneth.

Klart ja, men så er produkterne absolut oppe i helt andre priser, og "andre" fabrikater, har været så længe på banen, at de er etableret, men personlig mener jeg jo ikke, at dyre mærkevarer er et must, vis man kan "nøjes", og jeg kan godt nøjes, da jeg lige akkurat ved, hvad krav, jeg stiller til mit eget personlige fiskeri.

Mvh
P.K.

Redigeret af PK - 10 Okt 2013 kl. 07:44
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2013 kl. 08:45
hej per hvad mener du med når det brændes. har lige bestilt et par ruller det skal prøves kan godt lide at mine forfang er lidt stiveSmile
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2013 kl. 10:15
Vis du vil vide lidt mere om fluorcarbon, så prøv at kigge forbi de link her:

https://www.google.dk/webhp?sourceid=toolbar-instant&hl=da&ion=1&qscrl=1&rlz=1T4ACAW_daDK407DK398#cr=countryDK&hl=da&q=fluorocarbon+test&qscrl=1&tbs=ctr:countryDK

http://www.scandicangler.com/article/fluorocarbon

Teoretisk og teknisk, er fluorcarbon et forsknings område, og indenfor forfang, er der mange meninger og teorier, men mange plast typer afslører deres egenskaber, når der tændes ild til dem.

Mvh
P.K.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2013 kl. 10:27
Jeg bruger photonic det er super !
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres