Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nogle det kende den her DIMS !

 Besvar Besvar
Forfatter
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nogle det kende den her DIMS !
    Sendt: 24 Sep 2013 kl. 16:34
En form for spinner ?





Redigeret af Mallow - 24 Sep 2013 kl. 16:34
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2013 kl. 16:40
For sådan ca. 60 år siden var det et "blink" som jeg brugte til at fange makrellser med om sommeren i Gilleleje.
Man kunne ikke kaste med det, uden at der sat lidt spirably foran et stykke oppe ad linen.
 
Det var ganske effektivt.
 
Men hvem der har fremstillet ved jag d.d. ikke
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2013 kl. 16:42
Super takker per har ikke kunne finde navn nogle steder
men som du siger må det var en gamle UL for den vejer næsten igen ting! må kigge vider efter navnet !
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2013 kl. 17:11
OK jeg ved at den også blev brugt til at dørge makreller med, d.v.s. vi trak dem efter en båd som blev roet i læ af østmolen i Gilleleje.'
Min bror og jeg eksperimenterede med et stykke kosteskaft hvor vi havde monteret 4 liner ad ca. 4 meter med en spinner på hver line. Det afsted kom en hulens masseDen tark vi efter båden, men det gav en masse linefilter når der var 4 fisk ad gangen, så det blev opgivet ret så hurtiigt.
Jeg meber prisen på spinneren var omkring et par kroner.
 
Mne prøv at google Dansk grejsamlerklub, hvis du vil dybere ned i dine spørgsmål
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2013 kl. 17:25
Yes det er jeg i gang med =) tak for hjælpen så ved man da lidt om den !
Til top
Jørn Frank Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lionfish Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lionfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Sep 2013 kl. 20:31
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres