Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fif til spin / flue i Lilleåen

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Fj Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jesperfj

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Geografisk: hvafforenby
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesperfj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fif til spin / flue i Lilleåen
    Sendt: 14 Sep 2013 kl. 21:52
Det kniber for mig med at overliste havørrederne i lilleåen, selv om jeg har været forbi mange gange på det seneste.

Jeg vil gerne spørge lidt om jeres teknik, jer der kender området.
Jeg fisker i Langå foreningens vand.

Når I spinner opstrøms morgen og aften, bruger I så mest korte kast til modsatte og egen bred eller mere længere kast?
Med de korte kan man vel fiske mere præcist under/til standpladser, men til gengæld er man tæt på fisken med risiko for allerede at have skræmt den.
Ved længere kast affiskes mere vand, men man risikerer at være langt fra standpladserne.
Har I success med korte kast?

Herudover - er der nogen, der har succes med tørflue til havørrederne i nedre lilleå? Og hvis ja er det så når åen er lav kun?





Til top
Torben Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Torben_Kristensen

Tilmeldt:: 13 Sep 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben_Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2013 kl. 10:43
Jeg har flere gange haft succes med at lade en lille Rapala wobler flyde nedstrøms, hvorefter jeg fisker den lansomt op langs egen bred. Mvh Torben
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2013 kl. 12:47
I modsætning til Karup, kræver lilleåen lidt mere af fiskeren når det gælder fluen. Har ofte kravlet afsted på alle fire gennem revl og krat. Det er max bøvlet men det er fedt når det lykkes! Tror måske det er lidt nemmere nu da vandet er steget...
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2013 kl. 14:14
Halløjsa Jesper,
Fif fra fifkassen:
Fisk renderne (strømrenderne mellem grødebuskene) det gælder både flue og spin.
Fisk med små fluer (uldsokken er MEGET giftig)
Meps 3-4 opstrøms gerne lidt længere kast, men det kræver præcise kast.
Lange præcise kast på lav vandstand og kortere kast kan nemt bruges på højere vandstand med flue.
Fisk gerne stræk som ikke er overrendt eller har du muligheden for at fiske ned over et stræk som har har fået en halv times ro, så har du en god chance. Fra spangen på Langås grå zone og til udløbet i Gudenåen er der ofte god plads så det kan bestemt anbefales.
Håber det var et par fif som kan bruges?
Mvh.
Hans H. (kommer ved åen i ny og næ Wink)
 
Til top
Mads D. Bennet Gregersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mads Gregersen

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mads Gregersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2013 kl. 15:27
Jeg var afsted her til morges og fik en havørred på en rapala wobler, der imiterede en lille bækørred :) (Har ikke rigtig nogen tips, da det er anden gang jeg er afsted til Lilleåen) 
Til top
Jesper Fj Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jesperfj

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Geografisk: hvafforenby
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesperfj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2013 kl. 15:32
Flot fisk og video, tak for det! 
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2013 kl. 16:04
Wow en fight på 1 minut. Den opgav sgu hurtigt:)
Til top
Mads D. Bennet Gregersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mads Gregersen

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mads Gregersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2013 kl. 16:42
Ja, det var som om den ligepludselig gav op! Wink

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum