Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pighvar på Vestkysten

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JØK

Tilmeldt:: 16 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JØK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Pighvar på Vestkysten
    Sendt: 09 Sep 2013 kl. 18:59
Hej!

Skal på fisketur på ved Henne Strand efter Pighvar for første gang.
Hvad skal jeg bruge af Stang, line og det vigtigste af tackle + agn.
Har i nogle gode råd?
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 21:08
et godt råd!!!! bliv hjemme :)
nej good luck.. du kan bare bruge en spinne stang. som ikke er for blød.. pighvarre kan godt "suge" sig fast på bunden, og kan være svære at få fri.. der findes flere sider på nettet om tackler til hvarre fiskeriet.. søg selv. og fisk med det du tror på..
vh. Tommy

Redigeret af TLL - 09 Sep 2013 kl. 21:09
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Claus Eriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Claus E. Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus E. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2013 kl. 21:19
Hej

Jeg bruger min almindelige kyststang på 9 fod med en kastevægt på 10-30gr. Det virker fint. Med hensyn til line, så vil jeg klart anbefale, at du bruger en fletline evt. 0,12 eller 0,15.

Som tackle anvender jeg et simpelt slæbetackel, som består ca. 40cm nylonline, som jeg binder i et buttlöffel på 15 gr.(blink er også fint). Derefter 30-40cm nylonline med en krog for enden. Jeg bruger owner s-61 i str. 3/0. Jeg binder desuden en ekstra krog på med en glideknude, som hænger ca. 5cm fra hovedkrogen(s-61 i str 1/0)

Af agn har jeg haft succes med både sildestrimler og gulp saltwater sardine.

Knæk & bræk

Mvh.

Claus
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2013 kl. 08:55
du skal huske at ved hennemølle å er der et fredningsbælte.... og ja åen ser virkelig ikke ud af noget men der skulle efter lokal beretninger gå havørreder op i åen derfor er der et fredningsbælte.

men ellers prøv dig frem ned langs kysten
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres