Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tykke rør til rørfluer

 Besvar Besvar
Forfatter
Jeppe Lund Grynderup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
--Scierra--

Tilmeldt:: 08 Jul 2011
Geografisk: Thisted
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér --Scierra-- Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tykke rør til rørfluer
    Sendt: 31 Aug 2013 kl. 12:31
Nogen der ved hvor man kan købe tykke rør til rørfluer, altså tykkere end dem vi traditionelt bruger herhjemme.

Jeg skal snart til lilla edet og vil gerne selv binde fluerne, da de tager total overpris for fluer min 4 årige datter kunne have bundet pænere...

Jeg søger tykke rør med tilhørende inderrør og krogstyr/gummi der indbindes i fluen, så en stor 3krog kan sættes i...?

Hellere én flue i vandet end en ti i æsken:-)

Jeppe
Til top
Søren. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Søren. Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 96
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2013 kl. 12:41
Måske de nye "Predator" rør fra Future Fly kunne være sagen: http://www.futurefly.dk/products/products.php?type=53

De alm. 3 mm. rør kan bruges som inderrør!

Han har desuden lige lavet en serie af metalhoveder der passer til dem:
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2013 kl. 12:43
Jeg har nogle rør liggende som egentlig er noget isolering til nogle fiberkabler. Jeg tror de egner sig fint til rørfluer. Send mig din adresse, så sender jeg dem til dig så du kan se om de virker efter hensigt. Måske kan de evt. kombineres med noget du har liggende i forvejen. Du kan sende en sms til mig (se nummer nederst på tsx.dk) med din adresse.
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2013 kl. 15:36
Nu ved jeg, ikke om du havde forestillet dig, at selv røret, hvor fluen bindes på, skulle være af så stor inder diameter, så krogen kan gå direkte ind i, men der er reelt mange forskellige muligheder.

Almindelige standard rør, i blød eller stivere udførsel + gammeldags gummi rør, som krogstyr, gør det aldeles fremragende, og har alle dage været løsningen, til at tøjre, selv ret så store 3 kroge.

Ellers er der den mulighed, som jeg selv bruger, nemlig et lidt blødt rør, fra en pipette, her kan krogen gå direkte i røret.

Det samme med de større Frödin rør.

Ud over rør fra fluebindings butikkerne, så er der i laboratorie verden, mange forskellige slags slanger, som sagtens kan bruge, og er det helt stive rør, så bruger jeg styre slanger fra Co2 svejse anlæg, men de kræver, at du tilpasser hullet i enden til netop dit valgte krognummer.
Den type rør, bruger jeg især til typer, hvor der kun er vinger på røret, såsom Sunrays, men også til Tobis på kysten, hvor jeg ønsker et langt rør.

Som det sidste, er overvejelsen, hvad for type 3 krog, vil du have til dine favoritter?

I dag er der uendelige muligheder med 3 kroges udformninger på, især øjerne, og der er et bred pris spektre, som tilfredsstiller alle krav / pengepung, så der er nok af muligheder.

Jeg har de sidste 15 år, kun brugt enkelt og dobbeltkrog på mine rør, og bruger i dag kun enkeltkrog, mest fordi jeg mener, at enkeltkroge kroger lige så godt + at i mine vande skal der bruges modhageløse kroge, og da er det nemmere med modhageløs enkelt krog, så er man fri for at klemme modhagerne ind, og måske svække krogene.

Mvh
P.K.

Redigeret af PK - 31 Aug 2013 kl. 15:40
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum