Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lær mig at fiske....

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lani1966 Avatar

Tilmeldt:: 21 Jul 2013
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lani1966 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lær mig at fiske....
    Sendt: 25 Jul 2013 kl. 20:27
SUK - Ja, som overskriften antyder, så kan jeg altså ikke fande de skide fisk i put & take søerne.
 
Jeg har her i min ferie været i tre forskellige, den ene hele 3 gange. Alle gangene uden held. Jeg fisker dybt, højt, jeg prøver med orm, hvide jigs, Bombada og power bait, men lige meget hjælper det..........
 
Har en fluestang, måske jeg skulle støve den af?
 
Nå, men er du en af dem der ind imellem tager til enten Myrup, Hove eller anden sø i det område på Sjælland, og er du villig til at lære fra dig, så vil jeg blive glad!!
 
Vh
Lars - Faxe
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2013 kl. 20:51
Solopgang og en times tid eller to frem er der, hvor man har størst mulighed for fangst i P&T og at det derfor kan betale sig at fiske, resten af dagen kan man så bruge på at dase, bade, snorkle, lave bål, grille nogle pølser eller en bøf, drikke nogle kolde fra kassen og drikke nogle kolde fra kassen og når man så har gjort det i tilpas mange timer og klokken så nærmer sig 20.30, så kan man fiske igen et par timer.

Noget der ofte kan give fangst på denne årstid er et Milo-bombarda 25-50 cm. og en sort flue på 2 cm. indtages i varieret tempo.
Til top
Lars Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lani1966 Avatar

Tilmeldt:: 21 Jul 2013
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lani1966 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2013 kl. 21:12
Alle dage var jeg oppe kl 4, ved søerne ved 5 tiden, så tiden er der styr på - TJEK
 
Kan ikke benytte en fluestang, men måske jeg skulle købe nogle fluer (sort og den kobberfarvede har jeg hørt godt om!), og så bruge dem med et flydende bombada-flåd.
 
Jeg google lige hvad et Milo-bombarda 25-50 cm er...
 
Smile
Til top
Henrik Thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Thumsen Avatar

Tilmeldt:: 06 Nov 2008
Geografisk: midtjylland. djursland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Thumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2013 kl. 21:25
skum fluer er vejen frem, ellers prøv at være ved søen når solen står op!
Til top
Lars Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lani1966 Avatar

Tilmeldt:: 21 Jul 2013
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lani1966 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2013 kl. 21:33
Skumfluer??  Det har jeg aldrig hørt om før nu. Har du evt. et link til nogle som du kan anbfale?
 
Vh
Lars N
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2013 kl. 21:59
Lars - Skumfluer bruger man altså kun når man kan se fiskene i overfladen. Skumfluer er på overfladen, og hvis der ikke er nogle fisk som springer eller man kan se "bælger" fra fisk, er det næsten håbløst at bruge skumfluer. - snakker fra min egen erfaring, måske en anden har en indvending.
Til top
Lars Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lani1966 Avatar

Tilmeldt:: 21 Jul 2013
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lani1966 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2013 kl. 22:01
Ok, tak. Jeg lærer noget her !!
 
Hvad er så forskellen på alm. og tør-fluer?
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 00:36
Hvad mener du med almindelig? - Altså nymfer osv.?



- Kunne godt være du mener forskellen på skumfluer og tør fluer nemlig...


Redigeret af Safet123 - 26 Jul 2013 kl. 00:36
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 00:53
Guleskum flueer i Pt sparker røv test det selv engang og se løjer Thumbs Up
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 00:54
Jeg tror Larsen mener en alm. Put flue med belastning.

Nu er der jo mange forskellige navne, men vi kan inddele dem
I flydende fluer og synkende fluer.

De alm. Fluer som jeg tror du tænker på synker stille og roligt
Alt efter belastning indtag osv.
Hvorimod tørfluerne er designet til at ligge på overfladen
Der af "tør" og nykkes så ind som f.eks. Et insekt på vandoverfladen.

Så alm = synkende
Tørflue = flydende

Vare til Info så kan man fange fisk på flue dagen lang
Det kræver blot teknik og fluevalg. Jo fiskene er mere aktive tidlig morgen.

Men med den rigtige flue kan du fange i 30 graders varme :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 00:55
Citat: Steffan

Jeg tror Lars mener en alm. Put flue med belastning.

Nu er der jo mange forskellige navne, men vi kan inddele dem
I flydende fluer og synkende fluer.

De alm. Fluer som jeg tror du tænker på synker stille og roligt
Alt efter belastning indtag osv.
Hvorimod tørfluerne er designet til at ligge på overfladen
Der af "tør" og nykkes så ind som f.eks. Et insekt på vandoverfladen.

Så alm = synkende
Tørflue = flydende

Vare til Info så kan man fange fisk på flue dagen lang
Det kræver blot teknik og fluevalg. Jo fiskene er mere aktive tidlig morgen.

Men med den rigtige flue kan du fange i 30 graders varme :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 00:57
Citat: Mallow

Guleskum flueer i Pt sparker røv test det selv engang og se løjer Thumbs Up



Det nytter da ikke at fiske med skum/tør fluer, hvis du ikke kan se nogle fisk i overfladen, eller at de springer efter insekter? Så er det der man bruger almindelige fluer? Smile
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MortenSchultz

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MortenSchultz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 02:16
De har fanget RIGTIG godt på gennemløbere i Myrup, og os på powerbait spundet ind langsomt et par meter efter et bombarda/bobleflåd, bare husk og fyld godt med vand i bobleflådet hvis du bruger dette, og så 2-3 meter line ned til krogen, form powerbaiten så den bliver lidt aflang, 2 - 2 1/2cm lang, det gir OS godt med fisk, og er måske lidt nemmere og gå til når man er så uerfaren som du lyder til og være. 
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 07:50
Hej Lars,
Jeg kan kun anbefale dig at tage mere ud og fiske! Øvelse gør som bekendt mester..
Altså spørg dig til råds ude ved søen istedet, der kan du se rigget/agnen live.
Den ene dag er det powerbait, den næste flue og den trejde et blink,så det ikke til at sige på forhånd.
Til top
Lars Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lani1966 Avatar

Tilmeldt:: 21 Jul 2013
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lani1966 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 08:16
Tak for alle de gode svar!!
 
Jeg vil forme min PB aflangt for fremtiden, og kender nu forskellen på våd- og tør-fluer. Så jeg vil fornye fisketasken med et udvalg af "fluer". Har googlet og læst mig frem til, at dem der er primært sorte og kobber-farvede skulle være gode i en P&T ?
 
Godt forum Thumbs Up
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 08:29
Hej igen lars, 
køb sorte OG hvide fluer, gerne med marabouhale, modeller som dog nobler, wolly bugger og montana er glimrende modeller!
Til top
Lars Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lani1966 Avatar

Tilmeldt:: 21 Jul 2013
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lani1966 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 08:43
Beer - Dem vil jeg kigge efter!
Til top
Roholm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fætter JR Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2006
Geografisk: KBH (kender nordkysten som min lomme )
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fætter JR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 10:01
Til safet
Jo skumfluer virker skam og også på bunden, boobyfluer fisket på synkeline, og boobyfluer er fluer med store skumøjne, som med den rettet vægt og indtagningshastighed, fiskes lige over bunden, jeg har brugt disse med stor succes, i flere af de sjællandske søer.
Mvh fætter Jr
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 11:26
Citat: Fætter JR

Til safet
Jo skumfluer virker skam og også på bunden, boobyfluer fisket på synkeline, og boobyfluer er fluer med store skumøjne, som med den rettet vægt og indtagningshastighed, fiskes lige over bunden, jeg har brugt disse med stor succes, i flere af de sjællandske søer.
Mvh fætter Jr



- Det vil jeg prøve i weekenden så Wink


Har aldrig haft held med skumfluer i overfladen, måske er det bunden de skal fiskes Clap
Til top
thomas nor møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thomas møller

Tilmeldt:: 04 Maj 2013
Geografisk: møn
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 11:28
du kan også prøve at komme dagen efter fiskene er sat ud så der mere liv i dem 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum