Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Karup å/ hessellund camping

 Besvar Besvar
Forfatter
Mads Bruun Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
madsbruun

Tilmeldt:: 18 Jul 2013
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsbruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Karup å/ hessellund camping
    Sendt: 19 Jul 2013 kl. 15:45
Hejsa derude! Er der nogen, som har nogen gode erfaringer omkring karup å ved camping pladsen? Hvad fanger man havørrederne på og hvordan og hvorledes, hvis der nogen der har nogen fif?? På forhånd tak :)
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2013 kl. 16:39
Har du søgt på siden? Wink
 
Her er der bl.a lidt fortællinger fra Camping/Hessellund stykket: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=40368&PID=357288&title=karup#357288
 
Skal du prøve noget andet, så skulle stykket ved Hagebro vist stadig være et af de bedste.
 
Jeg har selv været på campingpladsen for over 20 år siden, fangede ikke noget i åen så har desværre ikke så meget jeg kan sige der.
 
 
Til top
S.V. Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.V.Jørgensen

Tilmeldt:: 27 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.V.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2013 kl. 18:45
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2013 kl. 21:01
Campingpladsen findes ikke bedre. Åen og naturen er fantastisk. Der er som regel masser af fisk og de er pisse svære at fange. Campingpladsens stykke bliver ikke overrendt og stykket er også lidt svært tilgængeligt. Lige nu tror jeg også, at der mangler vand i de fleste åer i Dk. Du skal nok satse på aften/nat/morgen fiskeriet.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2013 kl. 21:10
Sidst jeg var det, ha de jeg umådeligt svært ved at lire mig op til fiskeri
Vejret var som nu, og enhver ved hvor stærkt man får nydt en kold flaske hvidvin og nogle kolde øl i den varme når man er på camping hæ hæ hæ hæ
Men har været nede at se stykket og alt det der.

Dét er ikke sidste gang jeg er der, næste gang må vi håbe det er mere udpræget fiskevejr he he

Knæk og bræk
Til top
Mads Bruun Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
madsbruun

Tilmeldt:: 18 Jul 2013
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsbruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2013 kl. 21:19
Tak for svarene! Har hørt der er god strøm????
Kan det lade sig gøre ned flåd og orm? Og hvad med bunden på orm??
Spinne fiskeri?? 😃😃😃
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2013 kl. 22:04
Hej Mads.

Der kan reelt fiskes med alt det, som er lovligt.

I en lang årerække, var der flere af os teltliggere, der fiskede ål, nede ved stien. Det var rigtig hyggeligt, og senere på natten, tog vi lige strækket med fluen, og jeg personlig, fik igennem mange år, nogle flotte fisk på tørfluen, idet første lys om morgenen.

Jeg har fanget mange gode fisk, både bækørreder og regnbuer + selvfølgelig havørreder, og så ål.

I dag ville jeg nok glemme ålen, men der var faktisk rigtig mange flotte stege ål, og nogle af de gamle campister var meget dygtige med åletatten.

Vis man er medlem af Ikast Sportsfiskerforening, så har de deres stykke nedstrøms Camping pladsen, et fremragende stykke til havørred, det samme på Flyvestationes stykke, men jeg ved ikke om man kan få gæstekort til Flyvestationen, men generelt er Hessellund vanskelig, men der er fisk.

Ved så fint sommervejr, som vi har pt., ja da fisker jeg kun i den mørkeste tid, når talen er på havørred, og selv om jeg fisker 90% flue, så kan natfiskeriet med især blink, være særdeles effektivt.

Mvh

Per Karlsen, som har haft 18 års fantastisk ophold og fiskeri på Hessellund Søcamping
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2013 kl. 16:25
Citat: PK

Hej Mads.

Der kan reelt fiskes med alt det, som er lovligt.

I en lang årerække, var der flere af os teltliggere, der fiskede ål, nede ved stien. Det var rigtig hyggeligt, og senere på natten, tog vi lige strækket med fluen, og jeg personlig, fik igennem mange år, nogle flotte fisk på tørfluen, idet første lys om morgenen.

Jeg har fanget mange gode fisk, både bækørreder og regnbuer + selvfølgelig havørreder, og så ål.

I dag ville jeg nok glemme ålen, men der var faktisk rigtig mange flotte stege ål, og nogle af de gamle campister var meget dygtige med åletatten.

Vis man er medlem af Ikast Sportsfiskerforening, så har de deres stykke nedstrøms Camping pladsen, et fremragende stykke til havørred, det samme på Flyvestationes stykke, men jeg ved ikke om man kan få gæstekort til Flyvestationen, men generelt er Hessellund vanskelig, men der er fisk.

Ved så fint sommervejr, som vi har pt., ja da fisker jeg kun i den mørkeste tid, når talen er på havørred, og selv om jeg fisker 90% flue, så kan natfiskeriet med især blink, være særdeles effektivt.

Mvh

Per Karlsen, som har haft 18 års fantastisk ophold og fiskeri på Hessellund Søcamping
 
Som skrevet, rigtig svære forhold lige nu men er agnen i vandet har man chancen.
Der kan IKKE købes gæstekort til Flyvestationens vand opstrøms campingpladsstykket, med mindre du er med en ansat eller kursist på Flyvestationen.
 
Hans H.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum