Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gaula, hvor?

 Besvar Besvar
Forfatter
Klaus Just Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
klaui1234

Tilmeldt:: 18 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klaui1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gaula, hvor?
    Sendt: 16 Jul 2013 kl. 22:58
Vi er 2 mand som skal til Gaula og fiske fra fredag til søndag (19-21. juli). Vil høre om nogle har fingeren på pulsen i Gaula og kan anbefale, hvor det er godt netop nu. Vi fisker med flue, så det skal gerne være fluevand. Vil også være fint hvis der er overnatningsmulighed. 
Til top
leo hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KLEINN

Tilmeldt:: 02 Apr 2013
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KLEINN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 09:52
hej kig lige her inden i bestemmer jer.

http://www.sportsfiskeren.dk/danske-laksefiskere-afventer-dommens-dag

det ser ikke for godt ud nord på
Til top
Hans-Henrik Panton Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hans-Henrik

Tilmeldt:: 28 Sep 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hans-Henrik Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 10:45
Se evt. også dette. Det er lagt ud for ca 2 timer siden:http://www.nrk.no/trondelag/kutter-kvotene-etter-svakt-fiske-1.11135931
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 11:00
Afsted med jer, uanfægtet at det måske ikke er så gyldne dage som det kunne være, men det er stadig en oplevelse værd.

Vårvolden camping tilbyder gode forhold, og har elven lige uden for telt-åbningen.

Og, der fanges altså laks i Gaula.

Skitt fiske.

http://www.gaula.no/sider/artikler.asp?mal=fiske_fangstoversikt_dato&valgtmenypunkt=147
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 11:48
Vil give jan ret... Bare afsted og giv det en chance for der er fisk og mulighederne er der. Jeg vil forslå aune Vald... Der er altid mulighed for at finde et stryg og pool der måtte passe til vandstanden og man kan bo ved elven midt på stykket.
I kan søge på Google under aune Vald ,  http://www.orklaguiden.no/gaula/aunevald/index.htm eller skrive til Atle på atle.bjerke@gauldalen.no


Til top
Thomas Pilegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thomaspilegaard Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomaspilegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 12:12
Hej i to.

Jeg ville ikke sats en hel uge i Gaula, jeg har fisket flere gange deroppe og elsker elven. Men de afventer som bekendt på om der skal lukkes for laksefiskeriet.

Jeg bor i Norge og følger meget med i fangsterne rundt om i elvene og der fanges ikke mange laks heroppe, og det er generelt set.

Hvis jeg var jer ville jeg være flexibel og sikre mig at der har været flere opgange af laks i den elv i skal til.

I bør vælge to til tre elve som ligger i nærheden af hinanden. Der kan være kæmpe forskel på fiskeriet. Og prisen er ofte den samme.

Den eneste elv jeg kender til lige nu som fisker godt er Lærdalselva. Der er fanget mange laks som også er genudsat. Mange over 10 kg og den største er fanget hertil morgen. 17kg og 122 cm. Om det er til at få fiskkort der det ved jeg ikke, men måske er i heldige.

Om i vælger nord, syd, øst eller vest er op til jer, men i bør vælge jeres rejse med omhu i sær i år. Om i måler jeres succes i antal laks eller naturopplevelser, så vil næsten alle elve i Norge give jer det. Laksefangster er der ingen der kan give jer, men er der ingen laks i elven i skal fiske i så er chancen jo helt væk!

Begynd at studere de laksebørser i de elve i vil fiske i, lige pludselig så kommer laksen og så er det jo om at være på plads.

Jeg er fiskeguide og jeg har oplevet noget helt specielt her i Norge i 2013. Der er mere fokus på om der er laks i elven om hvilken flue og line der skal fiskes med. Det som viser sig er at det samme mønster som vi ser i eksempelvis Skjern Å i år, er det samme som viser sig i Norge.

Hvis i har lyst til at rejse til Nord Norge så er der den flotteste natur med meget vildt landskab. Rejs evt. med fly det giver jeg ro hvis skal rejse langt. Det er ikke så dyrt som tidligere. Brug evt. Momondo.dk sas.dk eller norwegian.dk

Håber ikke i er blevet forvirret over det jeg skriver. I er altid velkommen til at tage kontakt til mig, hvis i har brug for hjælp.

tp@thomaspilegaard.dk
Venlig hilsen

Thomas Pilegaard
hello@thomaspilegaard.com
+47 46214361
Til top
Klaus Just Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
klaui1234

Tilmeldt:: 18 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klaui1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 21:31
Tak for svar vedr. Gaula. Vi tager helt sikkert afsted. Flyrejsen til Trondheim er booket. Da vi kun skal fiske fredag til søndag, så vil vi ikke bruge for meget tid på at køre rundt til forskellige elve. 
Om ikke andet, så skal det nok blive en hyggelig tur ;-)

Knæk og bræk

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum