Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer fra Kroatien

 Besvar Besvar
Forfatter
Lasse Winther Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JungleRob Avatar

Tilmeldt:: 30 Sep 2007
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JungleRob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Erfaringer fra Kroatien
    Sendt: 29 Jun 2013 kl. 17:50
Hej
 
Jeg skal til Kroatien, Dubrovnik om tre ugers tid, og kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer derfra. Jeg er udmærket klar over, at der findes en masse hjemmesider, som omhandler det samme emne, men nogen gange er det bare bedre at høre nogle konkrete erfaringer fra Hr. Jensen end at gennemlæse en hjemmeside med nogle "proffer", der mener at vide alt (og i nogle tilfælde er håbløst uddateret). Big smile
 
Mine spørgsmål går på:
 
  • Hvad skal jeg regne med at betale, hvis jeg skal alene ud og fiske Big Game-fiskeri? Er der evt. nogen, der kan anbefale et selskab?
  • Hvad vil det koste, hvis vi eks. er fire personer, der tager af sted sammen (hvis det ikke er alt for dyrt, kan jeg mulgivis overtale min svigerfamilie til at tage med)?
  • Er det et must at bestille hjemmefra, eller er det muligt at sondre terrænet, når jeg kommer derned (vi skal være der i to uger)?
  • Hvilke andre former for interessant fiskeri findes der i nærheden af Dubrovnik? Er det eks. muligt at bruge medbragt fiskeudstyr fra kysten, og hvilket endegrej vil I anbefale?

Det var foreløbigt mine spørgsmål.

Glæder mig til at høre fra jer, og god sommer til alle.
 
Vh. Lasse


Redigeret af JungleRob - 30 Jun 2013 kl. 11:27
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 12:57
Prøv at ringe til Allan Riboe i Hvidovre sport, jeg tror måske han kan hjælpe dig

Redigeret af Taonga - 30 Jun 2013 kl. 12:58
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Lasse Winther Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JungleRob Avatar

Tilmeldt:: 30 Sep 2007
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JungleRob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 21:56
Tusind tak for tippet Taonga.
 
Hører gerne fra andre, der har fisket i Kroatien.
 
Dette lover desværre ikke alt for godt for mit fiskeri:
Til top
Drazen Matic Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kicokile

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kicokile Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 22:39
Hej jeg ved ikke helt rigtigt om hvorfra i Dubrvnik er der man kan ser på googel at der er mange så er det med at ringe rundt eller send email...
Jeg har været nu tre gang med at drifte trolle og jigging fra by Vodice og de største big game både kommer fra Vodice og omegn hvor er det bedste at opleve de 50+kg Tun... Priser svinger i mellem 400-600 Euro.
Var i maj mdr. der ned vi var ikke heldigt man der var nogen 20+kg tun. bedst tidspunkt for de store tun er sep okt nov.
Min tur kostede 600 euro og plads til 6 personer med morgenmad og forplejning. Vi startede kl 0900 og var i havn igen  kl 1900.
Til top
Drazen Matic Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kicokile

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kicokile Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 22:44
http://www.big-game-croatia.com/galerija.htm
Til vær tid vil jeg anbefale ham here
Til top
Christian Sundfisker Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
cfer

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cfer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2013 kl. 10:53
http://sundfisker.blogspot.dk/2012/08/uge-34-tunfiskeri-i-kroatien.html
Ca. 500 euro for heldags chartring.
Til top
Niki Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sandormen

Tilmeldt:: 10 Okt 2008
Geografisk: Thy
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sandormen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2013 kl. 15:16
Jeg ved ikke om det er det rigtige område?
Men der er i hvert fald god erfaring!

http://thyfisker.dk/index.php/forside/big-game-kroatien-2012
http://thyfisker.dk/index.php/forside/thyfisker-pa-big-game
http://thyfisker.dk/index.php/forside/big-game-udlejning
Til top
Lasse Winther Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JungleRob Avatar

Tilmeldt:: 30 Sep 2007
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JungleRob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2013 kl. 19:11
Tusind tak for jeres besvarelser! Clap
Så håber jeg bare, at jeg får råd til at afsætte 500-600 Euro til en fisketur.
 
Er der nogen, der har kendskab til andre typer fiske i nærheden af Dubrovnik? Hvad kan man fange, og hvad fisker man med (endegrej, agn m.v.)?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum