Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det bedste å fiskeri i Vestjylland ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Det bedste å fiskeri i Vestjylland ?
    Sendt: 25 Jun 2013 kl. 20:52
Hej alle i dygtige Å-Fiskere...

Jeg er tvangs indlagt til at tilbringe en weekend ved Svigerbasserne i Vildbjerg ved Herning. Det kunne hjælpe meget på tiden at tage ud og fiske lidt...

Jeg er dog ikke kendt på de kanter og fiske udelukkende i Gudenåen normalt.
Jeg havde tænkt mig at spinnefiske eller dyppe en orm efter de blanke. 

Hvor er der bedst ? Big smileJeg kan umiddelbart se at storåen , Skjernå samt karup å er inden for rækkevidde og med mulighed for køb af dagskort. 

Men der er mange stykker og svært at danne sig et overblik.

Hvor ville i fiske? Og hvorfor.

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 21:20
Danmarks bedste havørred å ligger lige lidt der fra, karup å ville være budet fra mig
Til top
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 21:44
Hvilket stykke ville være bedst?

Til top
Peter Fosgerau Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pfr

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: Hammel
Status: Offline
Beskeder: 221
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pfr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 22:16
Hagebro stykket,er et bud... køb dagkort ved købmanden i Hagebro
Til top
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 22:43
Takker... Hvad er bedste tidspunkt? Morgen aften elle det tilfældigt ? 
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 22:50
Morgen er tidlig morgen ved karup å, så tag hellere aftenen fra 21-21.30 til 23-23.30. Gå ind på lfso.dk og så de stykker der er at vælge imellem zone 3, 4 og 5 er rigtig gode bud på hvor ørrederne står. al yderligere information kan findes på lfso.dk.

Knæk og bræk

Mvh Anders
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2013 kl. 22:52
Jeg tilslutter mig og siger Karup å og ja f.eks Hagebro stykket. Morgen eller aften eller endnu bedre begge dele Smile 
Til top
Jens Lygum Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lygum

Tilmeldt:: 18 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lygum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2013 kl. 09:22
Hej Lars.
 
Som de andre bud: Karup Å ved Hagebro.
Husk bare på at det ikke må blive for mørkt for dine orm Wink, derfor morgen og aften, ikke nat med orm.
 
Knæk og bræk
Jens lygum
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2013 kl. 13:02
eller skjernå måske storeåen hvis det er laksen han vil gå efter
 
mvh
kent
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2013 kl. 14:42
ikke lige noget med selve tråden at gøre, men kunne godt tænke mig at spørge hvorfor det ikke må blive for mørkt for orm. kan ikke følge det med at om natten dur orm ikke.

beklager det er offtopic af tråden men vil bare gerne høre noget mere om den påstand :o)
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2013 kl. 16:44
Hej  Big smile
 
Først en tilslutning til Karup å ved Hagebro. Det er en del år siden, men er et af de steder, jeg ikke glemmer.
 
#Henrik
 Jeg tror, at de gode herrer taler af egne og andres praktiske erfaringer, da der jo på mange områder stadigvæk ikke er udført videnskabelige beviser for disse metoder. Har man forsøgt sig et stort antal gange, og de skællede ikke vil bide bortset på de nævnte "bedre" tidspunkter, ja så er disse fakts jo ret vigtige - også for andre Big smile
 
Det kunne imidlertid lyde som om, at laksen bruger sit syn til, at vurdere om det er i orden med en ormemad eller ej - men det er jo bare mit gæt Big smile Tror nu ikke, at det er helt umuligt at fange laks om natten på orm, men det er sikkert langt bedre med lidt lys....
 
Mvh. - Kim


Redigeret af kikophil - 11 Jul 2013 kl. 16:47
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2013 kl. 19:14
Kim vil give dig ret i at bare fordi det ikke lige giver fisk nogen gange så er det faktaWink
Men er ikke enig i at laksen bruger sine øjne før det snupper en ormemad for har fanget laks i kakao brunt vand for der kunne laksen ikke se hvad den puttede i munden Smile
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2013 kl. 21:51
Henrik he he. Jamen lige som dig, ved jeg det heller ikke. Det er i manglen på videnskabens saglige kundskaber - et eget sammensurium af forskellige data/erfaringer, der så for øjeblikket kan eller ikke kan - opfattes som fakta!.
 
LOL Konklusioner holder jeg mig klogeligt fra, da det bør indeholde videnskabelige fakta. Der fik den vist ikke for lidt min ven he he.
 
Mon ikke en sulten laks kan bruge sin lugtesans, så den kan snuppe ormemaden alligevel?
 
Alle levende væsener vil vel være tilbøjelige til at bruge de evner de nu er i besiddelse af, hvis alternativet er at dø af sult?
 
Jo flere sanser de kan bruge samtidig, jo større risiko tror jeg, at ormemaden har for at "forsvinde" Big smile 
 
Synsindtrykket, sanseorganerne via bevægelse, lugten, tryk via sidelinjer, direkte berøring - altsammen sat op imod den nedarvede instinktkode "hukommelse", der ikke er en rigtig hukommelse, men en øjeblikkelig reaktion uden tankevirksomhed overhovedet.
 
Så resultatet?: Fisk er snotdumme. De kan IKKE tænke. De har faste medfødte overlevelsesinstinkter som et jævnt kløgtigt tænkende menneske bør kunne udmanøvrere og videreføre/manipulere til en plads på stegepanden Big smile
 
So - go get them my friend - show them whòs the boss... LOL
 
Mvh. - Kim
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2013 kl. 21:57
Kan ikke være mere enig Wink
Til top
Jens Lygum Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lygum

Tilmeldt:: 18 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lygum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2013 kl. 07:27
Hej Henrik. Vedr. ormefiskeri og manglende hug i de mørkeste timer, er det kun en personlig erfaring jeg ligger ud. Der er ingen videnskablig konklusion i det Wink. Helt ved siden af er det nu ikke, der er vel en grund til at fluefiskere fisker fluen højere i vandsøjlen om natten. Laksen fanges oftest i de lyse timer (igen egen og mange andres erfaring) Smile.
Men uanset dag eller nat, så er det fantastisk at være ved åen og hver time i døgnet har sin charme, med eller uden hug !
Knæk og bræk
Jens Lygum
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jan123

Tilmeldt:: 12 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jan123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2013 kl. 09:42
Ang fiskeri i karupå hvis du køber dagskort så dækker de nu alle zoner , men prisen på dagskort er sat op til jeg mener det er 200.- og gælder 24timer
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum