Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Klasse 6 stang, men Kl. 8 hjul?

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Møllenberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Møllenberg Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møllenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Klasse 6 stang, men Kl. 8 hjul?
    Sendt: 22 Jun 2013 kl. 09:21
Hej alle. Jeg har lige fået en klasse 6 stang, men mangler et hjul. Kan jeg bruge hjulet fra min klasse 8 stang? Ved godt det måske er lidt tungere, men ellers er der vel ikke noget i vejen med det? Skal selvfølgelig nok skifte line også.
Til top
jesper poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laine

Tilmeldt:: 18 Mar 2011
Geografisk: kbh ø
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laine Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 09:30
Hej lars.

I prasis betyder det intet hvis vægten/balancen passer dig. Det vigtigste er at linen passer til stangen
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 09:34
Det kan sagtens lade sig gøre, men det kan godt være at du bliver øm i håndleddet da stang og hjul ikke vil være afbalanceret. Men man kan også sige at der er stor forskel på hjul, nogen 6er hjul er jo ligeså tunge som 8er hjul af andet fabrikat. Men gør det og så se om det kan virke, kan forsikre dig om at du ikke kommer til at dø af det;-). 

Mvh Anders
Til top
Lars Møllenberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Møllenberg Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møllenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 09:46
jeg håber nu heller ikke at det er livsfarligt...kun hvis man blev slæbt til havs af en af de helt store fisk. Jeg prøver setuppet en af dagene - ellers må jeg have muldvarpen frem og købe et nyt hjul. Hvad passer til en Scierra Matuka kl. 6?
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 09:47
Et hjul i klasse 6 :-)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Lars Møllenberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Møllenberg Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møllenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 09:54
^^ tak for hjælpen Steffan. Jeg havde prøvet at Google det men kunne ikke finde noget svar...

Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 10:32
Nu er der jo altså et hav af producenter og endnu flere hjul,
Så i stedet for at nævne 400 hjul,
Fik du et kort svar.

Du skal jo bare købe det hjul du synes
Passer til din stang rent vægtmessigt,
Udsensmæssigt og det hjul som har en
Bremse der passer dit behov.

Med andre ord ud i nogle butikker og kigge! :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Lars Møllenberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Møllenberg Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møllenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 10:49
jeps...men det kunne jo være der var en, der lige havde guldkornet til at hjælpe mig...jeg aner ikke noget som helst om bremsen på et fluehjul...
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 10:57
Hvad er dit budget?
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Lars Møllenberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Møllenberg Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møllenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 12:27
omkring et par hundrede. Jeg er stadig ny med fluestangen så...
Der er også derfor jeg spørger til om jeg kan bruge det andet hjul
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 12:47
Prøv at spørge ham her, om der er plads til din flueline og bagline på f.eks. Baltzer hjulet som findes i en 6/7. Det burde med fragt være inden for dit budget,

www.pro-fish.dk/Fluefiskeri/Fluehjul.html

Du bliver desværre nød til at kopiere linket til din browser
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 12:48
Citat: Møllenberg

omkring et par hundrede. Jeg er stadig ny med fluestangen så...
Der er også derfor jeg spørger til om jeg kan bruge det andet hjul


Hej Lars

Det nummer der bliver skrevet på fluehjul siger bare lidt om hvor meget plads der er til line på det pågældende hjul (og det er endda ikke altid som oplyst..) så hvis der står 8 på hjulet, så er der intet i vejen med at bruge det på en stang der står 6 på.

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 14:03
[QUOTE=Steffan]Et hjul i klasse 6 :-) [/QUOTE]

Nej ikke nødvendigvis!

Herren skal finde et hjul der passer til stangen rent balance-mæssigt. Om du skal en klasse op eller to afhænger meget af hvilket hjul du er på udkig efter.
Knæk og bræk
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 14:24
Okuma airframe #6 er ikke det ringeste hjul og kan findes til meget rimelige penge.
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 14:38
Det hjul ole skriver om kan købes her for kun 199kr :  http://fluer.dk/produkter-fiskegrej/278-fluehjul/1069-okuma-airframe-fluehjul/

Men prøv at se det Scierra ic3 fluehjul længere nede til 399kr med 3 ex spooler Wink
Gå evt ind på siden med hjul da denne side skifter indhold løbene !

Når det er til kysten er et hjul i mine øjne kun til at opbevare linen på og så lige med en bremse så man ikke får overløb når man hiver linen af hjulet, læg dine penge først og fremmest i stang og linen  Tongue


Redigeret af carsten o - 22 Jun 2013 kl. 14:41
Til top
Lars Møllenberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Møllenberg Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møllenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 15:16
jeg takker for alle svarene. Så blev jeg da så meget klogere. Jeg kigger på jeres links når jeg kommer til en computer.
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2013 kl. 16:02
Af dicount hjul ville jeg helt klart anbefale Okuma Slv - http://www.fluer.dk/produkter-fiskegrej/278-fluehjul/2115-okuma-slv-alu-fluehjul/
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum