Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tange å - Fiskeret

 Besvar Besvar
Forfatter
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tange å - Fiskeret
    Sendt: 19 Jun 2013 kl. 14:32
Hej,
 
Jeg er gået på jagt efter et tørflue/nymfe-vand i umiddelbar nærhed af min bopæl (8840). Tange å er oplagt, men efter at have gennemtrævlet internettet er jeg kun kommet frem til at silkeborg lystfiskerforening har retten til et stykke med kjellerup. Kan det passe at resten af åen ikke er lejet ud til foreninger? Er der evt. nogle der kender til lokale lodsejere der er åbne for at sælge dagskort?
 
Jeg har også haft kig på Borre Å, men løber i samme problematik der. Er der nogen der har kendskab til denne?
 
 
På forhånd tak
A bad day of fishing is better than a good day of work.
Til top
Lars Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars Skov Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2013 kl. 15:02
Som barn havde min familie fiskeret umiddelbart nedstrøms Højbjerg Mølle på møllerens arealer og senere et stykke lige opstrøms vindelsbæk (begge vha. forespørgsel og en flaske snaps i ny og næ). Begge steder var åen meget smuk og med forekomst af noget så sjældent som anstændige bækørreder (hvis der da bare kom fri passage ved tangeværket ville jeg give en del for fiskeretten der). Om end jeg stadig er ung og smuk må jeg jo erkende at der er gået nogle år siden da. Jeg kender ikke andre foreninger med fiskeret ved åen - Palstrup Gods har jo en del af arealerne ovenfor Højbjerg og der kommer du nok i karambolage med jagten. Mht borre å var det nu hedengangne Hammel sportsfiskerforening som havde fiskeretten - du kan evt. Google den og finde kontaktoplysnger på deres gamle formand (Frits Wisen hedder han vistnok) - jeg har tit tænkt på at genopdage vandet så skriv endelig hvis du finder ud af noget interessant
Til top
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2013 kl. 15:11
Der var da lidt at arbejde med. Takker!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum