Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Laksefest

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsJep Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsJep Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Laksefest
    Sendt: 17 Jun 2013 kl. 17:48
Se denne video fra trolling-TV, der bliver virkelig fanget laks i lange baner, og derfor har de kaldt det for en Laksefest - https://www.youtube.com/watch?v=kheEyoY4ERg

Lars J.
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mohican85

Tilmeldt:: 02 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mohican85 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 18:22
Det ser fint ud, men skal indrømme jeg ikke er tilhænger af hverken trollingdfiskeri eller garnfiskere.. For mig er fiskeri aktivt fiskeri, hvor manden selv kaster og gør arbejdet, og ikke lader 20 stænger og en stor motor gøre størstedelen :)
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 18:29
Citat: LarsJep

Se denne video fra trolling-TV, der bliver virkelig fanget laks i lange baner, og derfor har de kaldt det for en Laksefest - https://www.youtube.com/watch?v=kheEyoY4ERgLars J.

Det er da fine billeder, men jeg synes, at det bliver lidt ensformigt og uinteressant, men sådan er det jo med mange hjemmefiskevideoer; det er sjovt at se på, hvis man selv var med på turen eller at man kender dem, som er på videoen, men der skal ligesom ske noget ekstraordinært, hvis det skal være interessant for andre.
Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 19:36
sikken dog en trawling-film!!
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 19:49
Per, det staves "trolling" og ikke "trawling"! Trawling er en erhversfiskemetode, trolling er lystfiskeri hvor fisken stadig selv skal åbne munden og bide i agnen.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 20:18

Ja, nemlig...erhversfiskemetode...er det ikke det der er??? Når man fanger omkring 100 kg. fisk på et par dage, firedobbelt hug etc. så er det for mig et "erhverv" For mig er det trawling!!!

 
Til top
Kim Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 20:21
Per Thumbs Up
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 20:23
Kontra hvor meget han har lagt i af penge og tid, så er det helt fair.. Fed film..
Til top
Thor Ankerstjerne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
simris Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2006
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 20:38
[QUOTE=lerby]

Ja, nemlig...erhversfiskemetode...er det ikke det der er??? Når man fanger omkring 100 kg. fisk på et par dage, firedobbelt hug etc. så er det for mig et "erhverv" For mig er det trawling!!!

 Ja da, når det går rigtig godt, er der en del fisk. Jeg har fisket fra Simrishamn i 14 år, ca 20 dage pr år, har hjembragt 121 laks/havørred, genudsat 153 stk, og mistet jeg ved ikke hvor mange. 1 gang på de 14 år er det sket at vi i min båd fangede 6 laks på 1 dag, så kan du selv regne ud hvor mange Odage der har været! Erhvervsfiskeri, hold nu op. Vh Thor  www.teamthor .dk
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 20:41
Citat: lerby

Ja, nemlig...erhversfiskemetode...er det ikke det der er??? Når man fanger omkring 100 kg. fisk på et par dage, firedobbelt hug etc. så er det for mig et "erhverv" For mig er det trawling!!!


 
Jeg har hørt om flere fluefiskere, der har fanget + 100 kg. laks på et par dage i f.eks. Gaulfoss-hølen , så fluefiskeri er altså lige så meget en erhvervsfiskemetode - vi kan jo kalde det for; tørresnors-erhvervsbandit-fiskeri, uhadada!, det er væmmelige typer, der fisker sådan.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 20:46
Citat: lerby

Ja, nemlig...erhversfiskemetode...er det ikke det der er??? Når man fanger omkring 100 kg. fisk på et par dage, firedobbelt hug etc. så er det for mig et "erhverv" For mig er det trawling!!!

 

For at det kan være "erhverv" så kræver det jo ligesom at man tjener et eller andet ved udførelsen - hvis man vælger at investerer flere hundrede tusind i båd og udstyr, så er man da vist en ret dårlig forretningsmand, nøj da en høj kilopris de laks har kostet.. Ser du, der forsøgte jeg på pædagogisk hvis at forklarer dig hvad "erhverv" betyder, kunne så forsøge med at forklare ordet "trawling" også men det slag er vist tabt..  


Redigeret af Nikolaj Kolding! - 17 Jun 2013 kl. 20:47
Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 20:55
Ja, der kommer du sgu´ på noget af en opgave!!
 
Lad nu de vilde laks komme tilbage i havet og fisk løs på de udsatte laks, så er jeg tilfreds.


Redigeret af lerby - 17 Jun 2013 kl. 20:58
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 20:59
Citat: lerby

Ja, der kommer du sgu´ på noget af en opgave!!
Jeg synes nu mere, at det er dig, som kommer på lidt af en opgave, når nu det ligger helt fast, at fluefiskeri også er en erhvervsmetode - jeg går ud fra, at du også tager skarp afstand fra fluefiskeri efter laks, da du jo ellers er mega dobbeltmoralsk.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 21:25
Hvorfor kan manden ikke få lov til at vise sin film, som han har brugt tid på,
Og gerne vil dele, uden at der f**king ALTID skal gå lort i den?

Synes fandme det er sørgeligt!
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 21:38
Det fluefiskeri jeg dyrker her i Danmark og i Sverige er underlagt regler styret centralt og overvåget af biologer, hvilket man endnu ikke kan sige om trollingfiskeriet i Østersøen. Hvis man lægger en video op på nettet, må man jo også kunne stå på mål for indholdet.
 
Jeg anerkender på alle måder timer og pengene investeret i dette projekt, men det giver stadig ikke, i mine øjne, ret til at uhæmmet fiske løs på vilde laksestammer, som er meget pressede. Trollingfiskerne må indse at de også må trække i den retning i bevarelsen af de vilde laksestammer i Østersøen.
 
Om det så er dobbeltmoralsk, det vil jeg lade være op til andre at bedømme...
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 21:59
Citat: lerby

Det fluefiskeri jeg dyrker her i Danmark og i Sverige er underlagt regler styret centralt og overvåget af biologer, hvilket man endnu ikke kan sige om trollingfiskeriet i Østersøen. Hvis man lægger en video op på nettet, må man jo også kunne stå på mål for indholdet.
 

Jeg anerkender på alle måder timer og pengene investeret i dette projekt, men det giver stadig ikke, i mine øjne, ret til at uhæmmet fiske løs på vilde laksestammer, som er meget pressede. Trollingfiskerne må indse at de også må trække i den retning i bevarelsen af de vilde laksestammer i Østersøen.

 

Om det så er dobbeltmoralsk, det vil jeg lade være op til andre at bedømme...
Alt det der er jo ligegyldigt, det drejer sig om, at du siger, at trolling er en erhvervsfiskemetode og at fangst af de 100 kg. på et par dage var det, som var det afgørende - og da faktum er; at flere fluefiskere har fanget +100 kg. laks på et par dage, så er fluefiskeri lige så meget erhvervsfiskeri som trolling er det eller hvad??? Altså hvis man har en mening om, hvornår en fiskemetode er en erhvervsmetode, så må man jo også kunne stå på mål for, at ens egen fiskemetode er en erhvervemetode.

Redigeret af Steen Kehler - 17 Jun 2013 kl. 21:59
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 22:01
Citat: Steffan

Hvorfor kan manden ikke få lov til at vise sin film, som han har brugt tid på,
Og gerne vil dele, uden at der f**king ALTID skal gå lort i den?

Synes fandme det er sørgeligt!
Nu er det jo ikke mandens video, det er blot en han har fundet på nettet - videoen er lavet af Michael fra TrollingCentrum.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 22:57
Steen du ved jo godt hvad jeg mener!
Om det er hans egen eller ej ændrer ikke på
At alle tråde efterhånden ikke drejer sig om en skid andet end mundhuggeri !

FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 23:06
Hahaha, hvem er mon igang med at skabe endnu en ny diskussion? LOL
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2013 kl. 07:10
Per for helvede, Tag dig nu sammen. Du er jo bare skide misundelig. Hvor tit tror du det sker man får 4 laks på samtidig ????
og når det sker hvor tit tror du så man får mere end en af dem ind ???
den film er sat sammen af succes ture
så spænd dog hjelmen og lad os nyde at vi også i dk har mulighed for at opleve laksesuset når det spiller
og tag så alle dine dobbeltmoralske regler og smut ned i åen bagefter
og fang en af de fisk der ikke spiser men skal til at gyde
håber de smager godt
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2013 kl. 09:46
Citat: Steffan

Steen du ved jo godt hvad jeg mener!
Om det er hans egen eller ej ændrer ikke på
At alle tråde efterhånden ikke drejer sig om en skid andet end mundhuggeri !

Det er jo sådan set kun dig, som ikke forholder sig til den problematik, der kan være vedr. fangst af de laks - altså nu er det jo et debatforum og da det ikke er Michael fra TC. eller andre af fiskerne på videoen, som har startet tråden, så er det vel meget naturligt at debattere indholdet på videoen... Eller man kunne jo også debattere, hvad motivet kunne være, da det da er lidt underligt, at en nyoprettet bruger som første indlæg starter en tråd med en video, som han ikke har lavet eller ikke er medvirkende i og i øvrigt ikke kommer med noget input om, hvorfor han synes, at Vi skal se videoen. Det kan da lige oplyses, at link til videoen allerede lå på flere andre lystfiskersites bl.a. Småbådsklubben, SSD, Team Svinet o.a. ,,, Jeg tænkte straks reklame...
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2013 kl. 10:33
Når jeg ser denne film så kan jeg kun sige tillyke med nogle dejlige dage på Østersøen velvidende hvor mange fiskeløse timer der kan være ved trolling
Der hvor filmen knækker ved trolling fiskeri og alt anden stangfiskeri for den sags skyld er når fangsten bliver solgt for at finasiere brændstof og andre ting ....
/Søder
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2013 kl. 11:32
Ja der skal da fanges mange laks for at, finansiere sådan et yoghurtbæger.....
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2013 kl. 11:32
Nu nu kæft en flok klaphatte der færdes herinde.. magen til dumme kommentarer skal man godt nok lede længe efter..
Hvad er der nu galt i at manden bruger timer af sin fritid på at høvle østersøen rundt i jagten efter Laks, og hvad er der galt i at han ind i mellem tilsmiles md lidt held.. Hvis det er så galt, hvorfor er det så lige at andre fiskere betaler tusinde vis af kroner for at komme til Norge/Island/Canada osv for at stå og høvle fisk op.. (ok måske ikke så meget i Norge mere)

Nu forholder det sig jo sådan at Sverige har sat restriktioner på laksefiskeriet i østersøen pr 1/8 og derved kraftigt indskrænker trolling fiskernes muligheder for at dyrke deres sport.. og som en lille side gevinst, nedlægger en masse arbejdsplaser og turist indtægter i de berørte områder

https://www.havochvatten.se/om-oss/press-och-media/visa-nyheter/visa-pressrelease.html?url=-290745163%2Fpressrelease%2Fview%2F866547

Så tør øjnene og nyd at nogle gider dele sine oplevelser med jer
Til top
Michael Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Micahel Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2013
Geografisk: Tåstrup
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Micahel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2013 kl. 14:08
Hej
Det er mig som har lavet filmen som der er linket til.
Normalt bryder jeg mig ikke om stemningen herinde og har da også bevist unladt at poste link til mine film, ud over lige en enkel eller to, da jeg har erfaret at der sidder mange og skriver som INTET positivt har at sige om fiskeri fra båd overhovdet. Man er så snæversynet at man kun kan godtage det man selv syntes er sjovt. Det er så ligemeget om det er torsk, fladfisk, ørreder eller laks det drejer sig om.
Det respktere jeg og vælger blot andre græsgange.
 
Nu da filmen alligevel er kommet op vil jeg da blot lige give et par data med i den her diskussion om "erhverv" fiskeri. Jeg ved godt at "erhverv" er sagt med et glimt i øjet og at ingen hentyder til ordets rigtige betydning. For så var diskussionen en helt anden.
Hvis i ser det lille antal fisk fisk jeg fanger om året kontra de penge jeg bruger på min hobby så vil i falde ned at kontorstolen. Det er jo ikke kun båd, forsikringer, udstyr, bensin, afgifter men også kameraudstyr i lange baner der bliver betalt til. Tro mig det vil ikke være sundt at regne på kiloprisen for de få røget kilo jeg får ud af det. :-)
Trollingfiskeriet kan på ingen måder sammenlignes med "erhverv". Vi bruger utallige timer på forsvindende lidt fisk. Det er heller ikke et regnestykke man skal begynde at regne på, så bliver man bare bedrøvet. Jeg kan fortælle at et par uger efter denne tur havde jeg en ny tur på 3 dage hvor jeg fiskede fra morgen til aften hver dag uden at få et eneste hug. Så at ramme det fiskeri som filmen viser er "once in a life" og så havde jeg enda kameraet med til at forevige det til tidernes morgen ;-)
 
Trolling er en hobby hvor man skal have en seriøs tålmodighed, og jeg har haft mange "kyst/å-fiskere" med ud som aldrig har kunne forstå at jeg kan sejle så mange timer uden fisk. Der sker simpelthen for lidt siger de!
 
Min stille bøn til jer er bare at holde en ordenlig tone, og prøve at forstå at ikke alle har samme interesse som lige dit eget fiskeri. Det er heller ikke sikkert at fordi du syntes at fx. trolling eller Put & Take er noget lort, at så har du ret?
Er der så grund til at svine en gruppe mennesker til som ikke deler din mening?
Hvis der er det, så har man en travl hverdag og skal nå at svine mange grupper :-)
 
Giver alle sin sidemand den respekt han fortjener, så bliver livet meget lettere i længden ;-)


Redigeret af Micahel - 18 Jun 2013 kl. 14:11
Trollingudstyr og motorservice : www.trollingcentrum.dk
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2013 kl. 15:10
Jeg syns det er en fed video.
 
Rigtig god musik (altså lyden fra knarren der spinner)  hvordan du kan stå så roligt , er mig en gåde :-)
 
Med de der dobbelt hug var jeg allerede i panik fra start
Til top
Michael Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Micahel Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2013
Geografisk: Tåstrup
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Micahel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2013 kl. 16:23
Det er også super svært LOL
Det er nok også fordi hobbyen at lave film om fiskeri er lige så stor for mig som selve fiskeriet. Cool
Trollingudstyr og motorservice : www.trollingcentrum.dk
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2013 kl. 16:40
Spørgsmål:
 
Hvor lang tid tager det at fighte f.eks en 10 kgs fisk?
 
Og er der væsentlig forskel at den løber 7-800 fod, tænker her om den så er mere
 
træt fra start?
 
 
Det næste hvad er en benzin økonomi lige sådan en dag på vandet fra morgen til aften? Ved godt der er forskel på motorstørrelse, båd osv , men et slag på tasken.
 
Bar nysgerrighed, jeg kommer ikke til at have sådan en båd og udstyr
(siger min kone)
 
 
Til top
Michael Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Micahel Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2013
Geografisk: Tåstrup
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Micahel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2013 kl. 18:06
De opføre sig jo alle forskelligt, og den ene trækker du ind mens den pænt svømmer imod båden, mens en anden bare ikke vil gi sig.
Men 1/2 time til 45 min. er ikke ualmindeligt for en 10+ som har sig egen vilje.

Jeg har en 150hk Yamaha på en ret tung båd og bruger alt efter hvor meget power sejlads ud til fiskepladserne mellen 30-40 L pr. Trolling dag.
Laver vi en ekstra lang ekspedition ud til nyt vand er det ikke unormalt at bruge 50-60L på en dag.
Oven i det har jeg en bil til at trække båden som bruger det samme Confused
Trollingudstyr og motorservice : www.trollingcentrum.dk
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2013 kl. 20:16
Citat: Raymond Holm

Spørgsmål:
 

Hvor lang tid tager det at fighte f.eks en 10 kgs fisk?

 

Og er der væsentlig forskel at den løber 7-800 fod, tænker her om den så er mere

Hvor lang tid det tager at fighte en 10 kgs; 5 minutter til over 30 minutter - du skal tænke på, at de fleste trollingfiskere fortsætter med at sejle med en fart af 2-3 knob fremad under fighten, da de jo har mange stænger i vandet og det er sjældent, at de gider at tage alle sammen ind - oftest kun halvdelen og kun hvis det er større fisk. Så farten i båden er en medvirkende årsag til, at det kan tage forholdsvis lang tid at fighte en +10 kgs.
Om en laks løber 100 fod eller 800 fod i starten, altså det er jo fordi, at det tager tid at tage f.eks. halvdelen af stængerne ind samt køre downriggerne op før, at man kan tage sig af den stang med fisk på - specielt hvis man er alene, så kan der komme meget line ud i starten, men det har egentligt ikke den store indflydelse på selve fighten, da bremsen står meget blødt, mens laksen for lov at løbe i starten.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2013 kl. 21:11
Nu er det vel heller ikke alle som har kommet med negative indput til trolling fiskeriet Wink
/Søder
Til top
Casper Soelberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skurken90 Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skurken90 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2013 kl. 21:58
Jeg synes sku også at det er en rigtig fed film. Selvom jeg aldrig har prøvet trolling før, så det sku fedt ud på videoen! Ærgeligt med den store der, men at springe 0,50 fluorcarbon så er der også snak om en pæn fisk! WinkThumbs Up
Til top
Michael Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Micahel Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2013
Geografisk: Tåstrup
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Micahel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2013 kl. 12:51
Lars Jeppensen (trådstarter) kunne du være venlig at logge ind på din nyoprettet profil igen da jeg har sendt en besked til dig.
Jeg syntes at det virker lidt underligt at man opretter en ny profil for kun at poste et link til min film for derefter ikke at benytte siden her mere.
Trollingudstyr og motorservice : www.trollingcentrum.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum