Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluehjul/flueline hjælp 600 kr max

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mohican85

Tilmeldt:: 02 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mohican85 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluehjul/flueline hjælp 600 kr max
    Sendt: 05 Jun 2013 kl. 20:26
Hej derude :)

Jeg vil hører om i kan forslå et fluehjul til max 600 kr, som i synes er et godt hjul til prisen.

Det må meget gerne være krom/sølv eller i farver..
Sider fra udlandet er også velkomne..

Jeg har ikke ret meget forstand på det, men har søgt og søgt på de danske sider jeg fandt, men ikke fundet noget til den pris i sølv/farver

Hvilken flueline er rigtig god? Den skal være flydende, jeg fisker i åen udelukkende. Jeg har en klasse 7 fluestang, skal jeg have klasse 7 line eller 8, så et klip med en på youtube fra vejle å, som brugte 8 line på klasse 7 stang?

På forhånd mange tak for hjælpen.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2013 kl. 21:17
Hej min ven Big smile
 
Jeg har for et par uger siden slettet nogle sider fra Ebay med nogle rigtig fine hjul i "sølv", og i forskellige størrelser. De havde små fabriksfejl på selve spolen (lidt småbuler), der forøvrigt ikke kunne ses, når der kom line på. Jeg var selv ved at købe nogle stykker, men da jeg samtidig havde nogle andre fluehjul til salg, ovberbeviste jeg mig selv om, at nu måtte det være slut et stykke tid Big smile
 
Hvis jeg falder over hjulene igen, giver jeg dig et prej! Big smile
 
Mvh. - Kim -
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mohican85

Tilmeldt:: 02 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mohican85 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2013 kl. 22:34
Hey Kim! Det lyder godt med de hjul, du må meget gerne skrive hvis du ser dem igen! Mange tak :)
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mohican85

Tilmeldt:: 02 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mohican85 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2013 kl. 08:13
Hej. Jeg har set på et Okuma SLV alu Fluehjul og en Rio Grand WF-F WF7F     flueline.. Nogen der har erfaring med overstående?
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2013 kl. 09:37
Hej
 
Jeg kender dette hjul godt, og det er udemærket til prisen, det er selvfølgelig ikke et Sage eller andet dyrt grej
 
 
Af liner kan der fås mange udemærkede, til små penge, men også her er det ikke en Loop eller andet dyrt, men denne line burde dække dine behov:
 
 
Held og lykke
A real angler never dies, he just smells like that
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2013 kl. 18:08
Der er ikke nogen lette (billige) løsninger, spar lidt op og køb et Danielsson, det er det bedste hjul på markedet i forhold til pris/kvalitet Wink
Hjulene er vandtætte og saltvandsbestandige.
Vh.  IJ
Til top
Søren. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Søren. Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 96
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2013 kl. 20:11
Okuma SLV er et godt bud.

Eller kan du jo kigge lidt rundt på eBay. Der kan man tit finde no-name hjul til en fin pris. Jeg kender dog ikke kvaliteten, men disse er et par gode bud, og til de priser kan det ikke gå helt galt. Jeg er næsten sikker på, at de hverken er dårligere eller bedre end Okuma SLV hjulet - men nok mere hvad du søger designmæssigt:



Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2013 kl. 20:50
Ved godt det ikke er lige det du søger,men diplomat 178 og system 2 78 er to rigtige gode hjul du med garanti ikke kan slide op og som brugte holder de sig godt inden for dit budget.
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mohican85

Tilmeldt:: 02 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mohican85 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2013 kl. 21:38
Hej i skal have tak for jeres svar.

Valget er faldet på Okuma SLV fluehjul, da jeg fik afvide det var rigtig let på 166 gram, og det tiltaler mig med et let hjul, self er det ikke toppen af poppen, men det var budget heller ikke til :)

Linen blev en Rio Dart WF-F i kl.7 som jeg læste en tråd om på nettet, var lavet til danske Å fiskeri..

I må have knæk og bræk derude!
Mvh. Rasmus :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres