Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bølger i åen?

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mohican85

Tilmeldt:: 02 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mohican85 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bølger i åen?
    Sendt: 02 Jun 2013 kl. 23:26
Hej jeg er ny i Å fiskeriet, og lige startet på det for 2 dage siden.

Jeg har været dernede med fluestangen kl 3-4 om morgenen... og fisket det samme stræk igennem.

Det første sving jeg kom til, var der pludselig 3 store bølger som træk op imod mig, ca. 5 meter fra mig.. og forsvandt derefter igen.
Jeg fiskede grundigt igennem men der var intet..

Det skete så igen i nat, 2 gange med 10 min mellemrum, det bølgede fra modsatte brink og over i min side ret voldsomt det fyldte hele Åen..

Mit spørgsmål er så, om i tror det er en havørred, eller en gedde/odder?

Det kunne være rigtig spændende hvis det var en havørred jo :)
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2013 kl. 23:46
Ud fra din beskrivelse så lyder det som havørreder, der trækker op ad i åen.
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mohican85

Tilmeldt:: 02 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mohican85 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2013 kl. 23:54
Okay super spændende... Men altså det er sket samme sted 2 dage i træk, i samme sving. Så den står altså samme sted.
Til top
Bjarne S Jakobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Staulund Avatar

Tilmeldt:: 24 Jan 2013
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Staulund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2013 kl. 00:03
Hej mohican85.
Jeg har fisket i karup å i flere år, og har oplevet mange gange at se bølger på en ellers rolig å rejse sig og derefter se store havørreder komme trækkene op fantastisk syn Smile
Det er meget normal at man kan rejse en pæn eller stor havørred ved modsatte brink som vil følge efter dit agn over til egen brink og derved skabe en pæn bølge den forsvarer højst sansynlig sin standplads, og det er netop der det bliver spændende om den vil hugge, kast til denne plads nogle gange sker der ikke noget gå så videre og vend tilbage 10 min efter og prøv igen hjælper det ikke prøv skat skifte flue.
Knæk og bræk.

Mvh: Staulund.
Seetrout staulund ;-)
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mohican85

Tilmeldt:: 02 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mohican85 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2013 kl. 00:19
Tak for dit svar Bjarne.

Hvis nu der kommer en bølge efter min flue, skal jeg så give modryk hurtigt eller langsomt?
Til top
Bjarne S Jakobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Staulund Avatar

Tilmeldt:: 24 Jan 2013
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Staulund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2013 kl. 00:25
Det kommer an på om der er kontakt mærker du at den tager ved prøv at løfte stang spidsen i en jævn hastighed ikke rykke så vil den som oftes kroge sig selv 
Seetrout staulund ;-)
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2013 kl. 00:26
Hvis du får en bølge efter din flue, så hold for gud skyld fart i fluen. Tager fisken fluen, skal du gøre absolut ingenting, før du mærker vægten af den i stangen.
Giver du modhug på en fisk som kommer op bag i fluen, vil den bare stå med munden fuld af hår og tænke "hvor faen blev min aftensmad af ???"
Wink
 
Jesper Rasmussen
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mohican85

Tilmeldt:: 02 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mohican85 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2013 kl. 00:34
Hehe god beskrivelse Jesper :) Den gav et smil på læben haha..

Tak for jeres svar, nu er jeg mere klædt på til fiskeriet derude i natten.

Knæk og bræk til jer!
Til top
Bjarne S Jakobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Staulund Avatar

Tilmeldt:: 24 Jan 2013
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Staulund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2013 kl. 00:38
Ja rigtig det var også det jeg mente 😎
Seetrout staulund ;-)
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2013 kl. 07:29
Husk at fiske nogle meter foran bølgerne, hvis fisken står lidt nede og strømmen bevæger jo vandet, så fisken er somregelt længere oppe end man umiddelbart tror, Jeg kaster altid 4-5 meter foran den slags bølger så mit blink ell spinner slår et svin ud foran fisken. det har til tider givet pote

Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mohican85

Tilmeldt:: 02 Jun 2013
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mohican85 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2013 kl. 08:17
Tak for tippet Brian! :) Det skal jeg huske på.

Forresten helt fantastisk laks du har fanget på dit billede.. Hvor stor var den?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum