Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Multihjuls bremse

 Besvar Besvar
Forfatter
peder Zeuthen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
pederzeuthen

Tilmeldt:: 18 Jan 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pederzeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Multihjuls bremse
    Sendt: 19 Maj 2013 kl. 15:42
Et spørgsmål i den mere nørdede ende til jer multifreaks.
Jeg har opgraderet et af mine Ambassadeur hjul med Carbontex bremselameller, men er i tvivl om jeg skal bruge fedt eller ej.
hilsner fra Peder

Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2013 kl. 18:32
Du må endelig ikke bruge almindelig hjulfedt. Det giver en håbløst ujævn bremse. Men hvis du kan finde det, så brug gerne en bremsefedt som er lavet til formålet (Engelsk: drag grease), i sparsomme mængder. Det får bremsen til at gå silkeblødt. Jeg bruger Daiwa's på alle mine bremser, også ABU's, men måtte skaffe den hjem fra Japan.

Ellers er der Cals Universal Reel and Star Drag Grease: http://www.blakdogtackle.com/product_info.php?cPath=22_57&products_id=719

Mvh. Peter
Til top
peder Zeuthen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
pederzeuthen

Tilmeldt:: 18 Jan 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pederzeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2013 kl. 18:45
hej Peter
Tak for svar.
Jeg har cals
Er bare i tvivl om jeg skal smøre eller ej og hvad forskellen er, jeg har planslebet stålbrikkerne i et af mine hjul, det gav en noget jævnere bremse.

hilsner fra Peder
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres