Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Loops med flettet kerne.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Egede Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Abu-garcia86 Avatar

Tilmeldt:: 13 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Abu-garcia86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Loops med flettet kerne.
    Sendt: 11 Maj 2013 kl. 00:40
Som overskriften lyder, ønsker jeg at lave et loop på mit skydehoved som har en flettet kerne. Jeg søger derfor nogle metoder til hvordan dette kan gøres, meget gerne med billeder men ikke et krav!Wink

Jeg har desværre ikke sådan en nål, som jeg har set nogle bruge, så det skal helst kunne gøres uden.

Er ikke interesseret i at bruge de færdige loops, da jeg syntes de tager for godt fat i kastet. Hvilke knuder vil i ellers bruge ?

Har tænkt mig at forsøge med en coatet skydeline først, men hvis det ikke virker for mig, ville jeg bruge min monofile skydeline i stedetfor. Jeg kunne i det tilfælde også bruge nogle forslag til knuder, har prøvet nogle gængse knuder men er ikke 100m mester i at lave disse.


Redigeret af Abu-garcia86 - 11 Maj 2013 kl. 00:40
Kim Egede
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2013 kl. 08:53
http://tsx.dk/tagged/loop/chrono
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2013 kl. 09:02
Michael Nielsen
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2013 kl. 12:07

Du kan lave en forholdsvis tynd knude, hvis du benytter dig af denne knude, men det betyder at du skal tage noget af coatingen af først.

 

Du dypper din line i acetone for at opløse den, derefter fjerner du det ved at nuller det væk, så din kerne er blottet for coating.

 

Herefter følger du følgende link:

 

Når du har fået løkken i den ønskede størrelse, afslutter du med en gang Loon knot sense over knuden, husk at få limen over den lille tjavs på knuden, og du har en færdig Loop på dit skydehoved.

Wink
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2013 kl. 13:59
Den med acetone kan være en dårlig ide, da kernen kan suge acetonen længere op end du vil have. Brug hellere noget fletline til at trække coatingen af. 

Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2013 kl. 14:16
Citat: Lo2n3ss

Den med acetone kan være en dårlig ide, da kernen kan suge acetonen længere op end du vil have. Brug hellere noget fletline til at trække coatingen af. 

Du Skriver "kan" Wink
 
Og det vil jeg så ganske give dig ret i, men når man benytter sig af det triks, skal man da selvfølgelige ikke bade linen i det, har aldrig været ude for at det er gået galt
Til top
Erik Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Prüsse

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Prüsse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2013 kl. 15:11
Hej Kim

Jeg bruger denne metode, den har aldrig svigtet mig
God fornøjelse

http://m.youtube.com/watch?v=0wHGN1sYYKI
Til top
Kim Egede Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Abu-garcia86 Avatar

Tilmeldt:: 13 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Abu-garcia86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2013 kl. 17:33
Super !!
 
Mange tak for alle svarene. Der er ihvertfald nogle forskellige metoder at prøveWink
Kim Egede
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2013 kl. 17:43
Hej

Se Jan Grunvald's bog Laks der er beskrivelsen på hvordan rigtige øjer fremstilles.

Søren
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2013 kl. 23:07
Hvor kommer du fra?? Jeg vil meget gerne lære dig hvordan.. Har ingen video af metoden men kan vise og forklare.. Hobro Jylland i bunden sf Danmarks smukkeste fjord
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres