Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Abbore på flue

 Besvar Besvar
Forfatter
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Abbore på flue
    Sendt: 22 Mar 2013 kl. 14:23
Hej derude!. Smile

Nogen der ved eller har prøvet, at fange aborre på flue??

Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 14:57
Jeg har og det er meget sjovt,streamers,nymfer,vådfluer,epoxyfluer gerne med  marabou som hale,nymfer og vådfluer må gerne have en lidt større krogstørrelse.
 
 
Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 16:39
Hvad med en lille skumbillle??
Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 16:41
Også pinkmarabou! ??
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 17:04
Ja, og min favorit flue er en redtag, evt med den røde uldgarn erstattet med rød marabu fjer.
Og så fisket på så let grej som forholdene tillader.
Mine første flue fangede fisk var faktisk aborre, er redtag med et lille splithagl 30 cm foran og så på en 5' glasfiber stang fra Føtex med et skrammel hjul, fisket under broerne i Silkeborg Langsø :-)
Det var sjovt for en knægt på 10
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
danny rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
danny rasmussen

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danny rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 17:05
Hej Jeppe.

Det afhænger meget af forholdene, men i denne kolde tid, vil jeg bruge Booby-nymfer fisket med en synkeline, jeg bruger selv en Scierra HMT synke 7 line, træls at kaste med, men jeg når bunden hurtig, og kan holde den hele vejen ind.

Når vandet bliver lidt varmere, og aborren jager helt i overfladen morgen og aften, er popper fluer noget af det mest spændende fiskeri der findes.

Aborren er ikke den mest kræsen fisk, jeg har dog bedst erfaringer med Flou grønne og orange fluer.

Mvh Danny.
Til top
Niels Ryssel Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ryssel

Tilmeldt:: 27 Sep 2004
Geografisk: Greve
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ryssel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 17:10
Aborrer tager de fleste vådfluer/streamers men hvis alt andet svigter, så brug en Red Tag, den svigter sjældent .

Knæk og bræk med aborrerne
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 17:10
Hej. Ved aa fiskeri er reje fluer virkelig gode, har fanget rigtig mange aborre med en simpel flue der er lavet af to materialer og krog. Line der braendes til oejne og monteres og saa en god gang ice dubbing i farven tan. Proev at google stf reje og der kommer nok noget op, feks dette http://www.youtube.com/watch?v=tUzdNYQv6FM. Hvis du er til let flue fiskeri har jeg en annonce med et saet i 7 fos klasse 3 til salg herinde.

Vh Lars
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 19:48
Tjek evt. det seneste fisk&fri - der er en artikel om fluefiskeri efter aborre. Jeg har fanget aborre på flue som bifangst. Jeg tror dog at målrettet fiskeri kan være supereffektivt
Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2013 kl. 11:05
Hvad med tørflue??
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2013 kl. 13:31
Hej Jeppe,
det kan sikkert lade sig gøre en Varm sommer dag, min erfaring er at aborrer i reglen jager pelagisk, og selv i 30 graders varme har jeg fanget dem i nederste halvdel af vandsøjlen.
mvh
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum