Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stella SW/ Stella FE mod Calcutta 200 TE DC

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Agis Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Agis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Sjælland.
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Agis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stella SW/ Stella FE mod Calcutta 200 TE DC
    Sendt: 02 Mar 2013 kl. 16:11
Hej Alle

Jeg sidder med et spørgsmål inde i mit hoved der snurrer omkring valget mellem fastspolehjul Stella SW eller FE. De to hjul kan jeg for det første ikke finde forskellene på. Kan i fortælle hvad der skiller dem ad ?
Når det så er på plads vil jeg høre hvad der kan anbefales at vælge mellem Stella eller Calcutta 200 TE DC.
Jeg er en meget habil multihjul fisker. Har fisket med M.hjul i nok 15 år så jeg leder efter et letløbende hjul der også kan bruges til de små lette kystagn men også er anvendelig til jerkbaits. Altså stort og småt.
Jeg synes også bare det er fedt at fiske med en let kyststang 7 fod max 16 gram på et fastspolehjul.
Så det skal være letfiskende og kunne bruges flere timer af gangen.
Det lyder nok vægelsindet men jeg håber dog på gode indlæg. 

Peter
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2013 kl. 19:10
Jeg har et stella 4000 sw og det er 100% saltvands bestandig! og hjulet har ikke den knap bagpå så den kan løbe baglæns, lod mig fortælle det er pga det forstærket bræmse system!

Bruger det til åen, når der fiskes laks! super fed hjul, men også ret dyrt
Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2013 kl. 19:47
Hej
Har haft et 200 TE DC og prøvet til med det, men foretrækker stellaen.
Har fisket med multi i en del år, men fastspolen er meget mere tolerant- med agnvægt,vind, vejr.
Der er nogen der kaster længere med multi, men ikke mig.
 
Knæk og bræk
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2013 kl. 20:02
Er komplet forelsket i multihjul så jeg ville vælge calcuttaen!
vh
Henrik
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2013 kl. 20:08
Hvis du tænker lette agn, så tænk på Calcutta 100 DC i stedet for 200 DC. Spolen er noget lettere, så 100 fungerer bedre end 200 med små agn. Jeg har selv Calcutta Conquest 100DC og 101 DC, højre og venstre. Jeg overvejer at sætte 100 DC på auktion fordi jeg selv foretrækker håndtaget i venstre side.
 
Mvh. Peter
Til top
Peter Agis Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Agis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Sjælland.
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Agis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2013 kl. 20:16
Hej igen. 
Er der nogen der ved hvad Stella FE står for. SW er den saltvandsbestandige model, så langt så godt. Men er det danske havvand så salt, at der reelt er behov for den udgave i Danmark?
Bo du skriver at du har haft både fast og multihjulene i hånden. Hvor lette agn fisker du med og er det kystagn eller eks vis små woblere?
Calcuttaen skulle have indstillinger der fjerner lineløft selv på de lette agn er der mon nogen der kan løfte sløret omkring dette?
Tak indtil nu. 
Til top
henrik kahr Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mrkahr Avatar

Tilmeldt:: 02 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mrkahr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2013 kl. 20:30
Hej helt klart calcutta find de 3 blink, der virker for dig ellers tænk wobler og nyd dit multihjul. ,mvh h
Mrkahr
Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2013 kl. 20:36
Hej igen
Multien havde jeg ikke ret længe, men prøvede agn fra 8-15g, og fik det ikke rigtig til at fungere.
Stella bruger jeg 3000 fd og 4000 fd, og i agnvægte fra 4 g og helt op til 38g.
Stella fe er rigelig fint til de danske forhold, hvis man skyller og fedter lidt en gang i mellem. Fe modellen har et smørrehul til lineføre rullen, det er ikke dumt.
 
Af stænger bruger jeg Lesath 180sle 3-13gram, ax 270ml 7-21gram. ax 330mh 14-40gram.  og ultra 300mh 14-40 gram.
 
Det bliver brugt til kyst, å, og putten.
 
Mvh Bo
Til top
henrik kahr Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mrkahr Avatar

Tilmeldt:: 02 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mrkahr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2013 kl. 21:05
Med hensyn til gram på blink , er jeg ikke under 6 gram , møresilda i 6 gram , snurrerbassen i 7 gram, Går fint l luften ellers igen tænk wobler . Læs evt stevnsfiske .dk 
Mrkahr
Til top
Peter Agis Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Agis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Sjælland.
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Agis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2013 kl. 21:07
Henrik du skriver Simon du fisker med et Calcutta. Hvilke vægte kaster du med og hvordan er dine erfaringer med hjulet. 
Peter
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2013 kl. 21:17
Hvis du vælger multirullen så køb rigeligt line. Det får man brug for.
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2013 kl. 23:15
Hej Peter,
Det eneste multihjul jeg har været tilfreds med til helt lette vægte var et amb Eon. Syntes til gengæld det var forbøvlet at tilpasse til tungere vægte....

Jeg fisker ikke ret meget spin mere, men, alt under 12-15 gram bruger jeg fastspole til, alt derover foretrækker jeg multihjul til - er jublende lykelig for mit "gamle" calcutta 251 ( det guldfarvede) som bare fungerer! med alt mellem 15 og 35 gram (og sikkert også højere).

Til Jerkbait ville jeg (og det er bare min smag), nok vælge noget i str 5000-5500 (amb) el. 300-400(shimano).

Jeg kender ikke noget til de nye lavprofilhjul, så det kan jeg ikke udtale mig om.

-Ikke fordi jeg ikke kan læse dit spørgsmål :-) - men nærmest for at jeg måske tror du bliver skuffet hvis du vil rumme så bredt med bare et hjul. Personligt ville jeg vælge 2 el 3 billigere hjul i stedet - men det er naturligvis en smagsag, og heldigvis for det :-)
Mvh

Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2013 kl. 09:03
Skulle du nu få lyst til at købe et Stella, så har de her et ret godt tilbud på dem .. http://www.angel-domaene.de jeg bestilte mit hos dem, og det kørte uden problemer (levering/betaling/osv) .. 

Det direkte link burde også virke .. http://www.angel-domaene.de/Angelrollen/Angelrollen-nach-Anwendung/Spinnrollen---6_53_100.html#page=1&products_sorter=0&products_sortdirection=ASC&perpage_selector=16&display_selector=0&filter%5B0%5D=23&minimumPrice=9&maximumPrice=548


Til top
Peter Agis Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Agis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Sjælland.
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Agis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2013 kl. 19:00
Tak jeg var inde på hjemmesiden, og deres priser er da et sted under den danske butikkers priser. Men MEn MEN, vi skal jo også huske at trykke de danske butikker lidt på maven både for vores skyld men også for at bibeholde den faglighed der ligger gemt hos dem.
Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2013 kl. 20:04
Hej Peter
Det er helt korrekt, og så skal man også huske på den rigtig gode service som Normark kører med.
 
Mvh Bo
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres