Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

For korte kast

 Besvar Besvar
Forfatter
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: For korte kast
    Sendt: 11 Feb 2013 kl. 15:59
Hej 

Jeg vil spørge om hvordan man for længere kast med fluestangen,
Jeg er nybegynder og har ikke waders,men jeg kaster kun 10 meter cirka.
Nogle der har gode tricks eller tips. Jeg fisker normalt efter havørreder ved kysten. Men er det nok kun at kunne kaste 10 meter???
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2013 kl. 16:04
Hej Jesper.
Hvis du fisker på Feks. Sjællands nordkyst, så kan man med fordel fiske ca 10 meter fra strandkanten, det bliver kaldt badekars fiskeri, her er der ikke de store krav til at skulle kaste langt.

Benytter du dobbelttræk når du kaster ?

Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2013 kl. 16:10
Jeppe du burde tilmelde dig et fluekastekursus. Allan har ret i badekarfiskeriet, men en dag ligger de bare langt ude og waders er ikke til at undvære.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar