Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

For korte kast

 Besvar Besvar
Forfatter
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: For korte kast
    Sendt: 11 Feb 2013 kl. 15:59
Hej 

Jeg vil spørge om hvordan man for længere kast med fluestangen,
Jeg er nybegynder og har ikke waders,men jeg kaster kun 10 meter cirka.
Nogle der har gode tricks eller tips. Jeg fisker normalt efter havørreder ved kysten. Men er det nok kun at kunne kaste 10 meter???
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2013 kl. 16:04
Hej Jesper.
Hvis du fisker på Feks. Sjællands nordkyst, så kan man med fordel fiske ca 10 meter fra strandkanten, det bliver kaldt badekars fiskeri, her er der ikke de store krav til at skulle kaste langt.

Benytter du dobbelttræk når du kaster ?

Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2013 kl. 16:10
Jeppe du burde tilmelde dig et fluekastekursus. Allan har ret i badekarfiskeriet, men en dag ligger de bare langt ude og waders er ikke til at undvære.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2013 kl. 16:19
Citat: Jeppe1234

Hej 

Jeg vil spørge om hvordan man for længere kast med fluestangen,
 
Ved at forbedre din kasteteknik.
Kursus er klart bedst, men du kan da lære noget ved at se videoer f.eks. Fly Casting Essentials 1-5
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2013 kl. 16:21
  Hej jeppe !

Er der ikke en klub hvor du bor ?

De vil kunne hjælpe dig med at tjekke op på dit grej samt øve med dig.

Og samtidig vil du få nogle nye fiskevenner Wink
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2013 kl. 18:20
Det er ikke så svært, når man først får det lært, du skal lige have en kasteinstruktør ind over. Det er ikke nok at få instruktion af en der selv er god til at kaste, hvis ikke han kan lære fra sig. Normalt vil du hurtigt kunne lære at kaste 25m. hvis ellers grejet passer sammen, og det er alt rigeligt til kystflue. Når du så øver dig lidt mere, kan du nok øge kastelængden lidt, øvelse gør mesterWink
K&B  IJ
Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2013 kl. 19:50
Tusind tak alle sammen.
Og jo der ligger en klub 1 timekørsel væk, klubben er i Bjerringbro.
Men findes der junior kurser??Wink
Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2013 kl. 19:53
Men hvordan kan man se er der et badekar. Er det når der er mørkt hel inde ved stranden :-)
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2013 kl. 20:12
gir steen ret, kasteteknik. man skal lære sig selv double trækket og øvelse gør mester. ved ikke lige hvad snakken om badekar har med det at gøre, fakta er jo længere man kaster, jo flere fisk ser fluen. man kan sagtens fange fisk med korte kast, men det er sjovere at man kan se en fisk i overfladen 20 meter ude og så bare i et snuptag kunne kaste til den. mit råd er øv dig på græs og måske evt. tag et kursus. 

men held og lykke skal lyde herfra:-)
Til top
hans lindegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisherman

Tilmeldt:: 22 Feb 2003
Geografisk: Østfyn/sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2013 kl. 20:19
tag et kastekursus, det er få hundrede kr. du skal betale og du vil samtidigt få hjælp til de småjusteringer , der oftest ender i at det er lettere at kaste.
Så kan du jo også snuppe et kystfluekursus, der på en enkelt dag viser dig hvad det er du skal kigge efter og hvordan du skal gribe fiskeriet an.
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2013 kl. 20:22
Citat: Jeppe1234

Tusind tak alle sammen.
Og jo der ligger en klub 1 timekørsel væk, klubben er i Bjerringbro.
Men findes der junior kurser??Wink



Det er jeg da ret sikker på at de kan tilbyde i Bjerringbro sportsfiskerklub for junior.

Prøv at tage kontakt til dem, det koster da ikke noget.
Det kan også være at du er velkommen til at kigge ind uden du skal melde dig ind første aften.
Sådan har vi det i vores klub i svendborg Big smile
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mich 0307 Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2012
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mich 0307 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2013 kl. 21:30
Hej Jeppe
 
Kunne du skrive hvilket grej du fisker med: Navn på stang og line, da det så bliver lidt nemmere at udelukke forkert sammensætning af disse ting. Det er ikke nødvendigvis dine kasteevner der er problemet, men øvelse ved en mester er selvfølgelig altid godt.
 
Venligst Michael
Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2013 kl. 21:46
Hej Jeppe
Det kommer sandligt an på hvor du fisker! I de første par år jeg fiskede med flue kastede jeg heller ikke længere end dig - 10 til 15 meter og fangede alligevel godt med fisk. Så længden er ikke afgørende, men din fremgangsmåde hvordan du affisker kystvandet.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2013 kl. 22:47
Citat: Jeppe1234

Hej 

Jeg vil spørge om hvordan man for længere kast med fluestangen,
Jeg er nybegynder og har ikke waders,men jeg kaster kun 10 meter cirka.
Nogle der har gode tricks eller tips. Jeg fisker normalt efter havørreder ved kysten. Men er det nok kun at kunne kaste 10 meter???

Se her http://Brakvand.dk
På lørdag kommer vi nogle stykker fra Djurs Fluefisker Forening og hygger. Vi er ikke en del af arrangementet, men vil blot komme og hygge som alle andre. Hvis du medbringer dit grej, skal vi nok få dig igang. En kasteinstruktør er selvfølgelig nr 1., men hvis du alligevel vælger en hurtig løsning, kan vi andre også hjælpe dig. Giv besked på sportsfiskeri@gmail.com


Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2013 kl. 08:54
Hej Michael
Det er et billigt fluesæt jeg har købt det kostede cirka 500 kr.
Men nu er jeg også en dreng på 13 år og køber ikke det helt store ting.
fluesættet indenholder et Power Pool fluestang, LA III fluehjul og line fra Scientific Anglers. Pool12 
Kan man godt fange med det


Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2013 kl. 11:20
Hej Michael
Det er et billigt fluesæt jeg har købt det kostede cirka 500 kr.
Men nu er jeg også en dreng på 13 år og køber ikke det helt store ting.
fluesættet indenholder et Power Pool fluestang, LA III fluehjul og line fra Scientific Anglers. Pool12 
Kan man godt fange med det

Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2013 kl. 11:21
Citat: Mich 0307

Hej Jeppe
 
Kunne du skrive hvilket grej du fisker med: Navn på stang og line, da det så bliver lidt nemmere at udelukke forkert sammensætning af disse ting. Det er ikke nødvendigvis dine kasteevner der er problemet, men øvelse ved en mester er selvfølgelig altid godt.
 
Venligst Michael

Hej Michael
Det er et billigt fluesæt jeg har købt det kostede cirka 500 kr.
Men nu er jeg også en dreng på 13 år og køber ikke det helt store ting.
fluesættet indenholder et Power Pool fluestang, LA III fluehjul og line fra Scientific Anglers. Pool12 
Kan man godt fange med det

Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2013 kl. 11:37
Citat: Jeppe1234

Kan man godt fange med det



Ja det kan man.


Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Jeppe Damkjær Dreyer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jeppe1234

Tilmeldt:: 11 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2013 kl. 11:40
Okay tak
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mich 0307 Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2012
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mich 0307 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2013 kl. 13:31
Hej Jeppe
 
Selvfølgelig kan man fange fiske med det, og jeg formoder at linens vægt/klasse passer til stangen når det er et sæt. Det er heldigvis ikke prisen på fiskegrej som afgør hvor meget man fanger Smile selvom mange nok gerne vil at de to ting hænger sammen.
 
Venligst Michael
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum