Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

7 fod stang, der ikke opfører sig efter fornuften

 Besvar Besvar
Forfatter
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 7 fod stang, der ikke opfører sig efter fornuften
    Sendt: 11 Feb 2013 kl. 13:48
Jeg har en Orvis 7 fods klasse 4 stang med en medium aktion.

Jeg har i løbet af vinteren, for sjov, testet følgende WF liner på stangen: #4, 5, 6 og 7. Samme klumplængde på alle liner.

Underligt nok har jeg mere føling med en WF7F end WF4F, som stangen egentlig er beregnet til. Den lader bedre og mine loops bliver fine og tight, ligesom jeg kaster langt og præcist.

Kan det have noget at gøre med at stangen er kortere og derfor ikke så flexibel, som en 9 fods?

Bør man i virkeligheden går nogle klasser op, når man har en stang, der er kort?

Selvfølgelig er alt relativt og min stang er jo anderledes en andre, så det kan ikke bruges som en generel regel.

Er der andre der har haft den oplevelse? - Del gerne din erfaring på det område.

/Tange


Redigeret af MikaelTange - 14 Feb 2013 kl. 15:11
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2013 kl. 16:46
No one??
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2013 kl. 16:57
hej
 
i min verden er det meget subjektivt hvilken vægt man kan
lide at belaste sin stang med,
 
du skriver ikke hvilke liner det er 
og hvor meget de vejer
 
men vil mene man skal være hurtigere ved havelågen
derfor giver det måske god mening med mere vægt på
så du får sat farten ned
 
hilsen Jan
 
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2013 kl. 17:15
Hej Jan,

Det er Rio Mainstream fra #5 til 7. Kender ikke vægten , men hovedlængden er ca. 11 meter.
#4 er en ældre Fenwick, som jeg ikke ved så meget om, andet en hovedet er relativt langt (ca. 13 meter).

Følingen med #6 og 7 er skidegod, så jeg ender nok med at vælge en af dem.

Mit temperament er åbenbart til det. Glæder mig til at teste det ved åen.
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2013 kl. 17:41
hej Mikael
 
længden på hovedet på mainstream #7 er ca 12 meter og skulle veje 18 gram
 
det lyder af meget på en #4 stang
 
hilsen Jan
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2013 kl. 17:47
Jeg tror det kan have noget med at gøre at stangen er kort og måske indekseret forkert.
Det virker også helt skørt i min verden.
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2013 kl. 18:18
Jeg har en Scierra Pico 7 fod #3. Jeg har forsøgt med en Rio #3, men den kunne slet ikke spænde stangen. Købte derfor en NoName #4 og det går meget bedre.
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2013 kl. 19:32
Det bevise bare, at det hele ikke er sort hvidt, hvilket jeg er glad for.. Virker det for dig, er det ikke sikkert, at det virker for mig :-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum