Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLR wobler.

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: OLR wobler.
    Sendt: 02 Feb 2013 kl. 10:31
Noget man er gået glip af her ?
 
Altså 450 ,- for 4 kystwoblere Confused
 
Venligst
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 10:41
Jep, fantastisk wobler
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 10:42
Citat: fiskefreak

Noget man er gået glip af her ?
 
Altså 450 ,- for 4 kystwoblere Confused
 
Tja!, hvis du fisker på Stevns/Møn i april-september, så er ole´s hjemmelavede wobler da noget af det bedste, så måske er du gået glip af nogle havørreder, ja! faktisk, så tror jeg, at lige præcis wobler #2 vil være den, som en 12 kg.s havørred bliver fanget på d. 7 maj - surt for dig, men du kunne jo bare have budt 5 kr. mere.

Redigeret af Steen Kehler - 02 Feb 2013 kl. 10:46
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Krpe12111211

Tilmeldt:: 11 Apr 2010
Geografisk: Aulum
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Krpe12111211 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 10:45
Udbud og efterspørgsel ........ !
 
Hatten af for at nogle vil lave en wobler i hånden fra bunden, og de går fantastisk i vandet synes jeg, så jeg synes prisen er OK. Og hvad koster en eftertragtet Rapala wobler ikke ..... !!
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 10:53
men det ændrer ikke på det faktum at det er mange penge for en wobler .. rapala, kinetic, OLR eller hvad det er .. så det skam mange penge .. 
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 10:59
Citat: Ørde

men det ændrer ikke på det faktum at det er mange penge for en wobler .. rapala, kinetic, OLR eller hvad det er .. så det skam mange penge .. 
En dansk håndlavet wobler - så er 112 kr. da ikke mange penge - tror da nok, at materiale prisen samt arbejdsløn samlet betyder, at det er billigt.
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 11:09
Hej
 
Mig bekendt er de normalt ikke til salg, så det er måske årsagen til prisen.
 
 
Om de er pengene værd, kan beskrives meget kort
 
"Prøv den"
 
På kanten af det døde hav
 
Morten Andersen
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Krpe12111211

Tilmeldt:: 11 Apr 2010
Geografisk: Aulum
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Krpe12111211 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 11:17
Til info   ---- Jeg fik en total blankfisk i foråret på 4,3 kg efter 10 - 15 kast og mistede derefter en på samme størrelse lige efter. Så for mig er den HELT klart alle pengene værd. Og stadig hatten af for at der er folk der bruger deres fritid på at lave noget helt specielt som vi andre kan få lov at prøve og ikke mindst fange fisk på  ---- HELT SIKKERT Smile.
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 11:25
Citat: Steen Kehler

[QUOTE=fiskefreak] Noget man er gået glip af her ?
 
Altså 450 ,- for 4 kystwoblere Confused
 
surt for dig, men du kunne jo bare have budt 5 kr. mere.
 
? Steen din retorik stinker - det er ikke midsundelse, ej heller har jeg budt på auktionen, men undrede mig over de høje bud, eneste jeg søgte var oplysning Wink
 
 
 
 


Redigeret af fiskefreak - 02 Feb 2013 kl. 11:26
Venligst
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 11:33
Citat: fiskefreak

Citat: Steen Kehler

[QUOTE=fiskefreak] Noget man er gået glip af her ?
 
Altså 450 ,- for 4 kystwoblere Confused
 
surt for dig, men du kunne jo bare have budt 5 kr. mere.
 
? Steen din retorik stinker - det er ikke midsundelse, ej heller har jeg budt på auktionen, men undrede mig over de høje bud, eneste jeg søgte var oplysning Wink
 
 
 
 
Tja!, jeg synes nu, at min retorik sidder lige i skabet - du spørger, om du er gået glip af noget og jeg svarer meget præcist; at det er du - jeg antyder da intet omkring misundelse (hvor får du lige det fra???)
 
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 11:49
De er alle pengene være de OLR Wobler ser frem til at teste dem Wink
NU er det jo Ole Rådhede der er mesteren bag disse pragt exemplarer
og dem der ved ved hvem Ole er ved også af der er taget højde for alt samt de bedste martrialer er brugt tid sved og mm så er 500kr jo ikke mange penge idag
men det er måske en smagssag unik kan man måske sige !!! 
Til top
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 12:05

Jeg er ret enig i at det er en temmelig vild pris for de woblere.

De ligner dem jeg købte af Sten Karlsen for mange år siden.
Nu er spørgsmålet så om jeg sidder på en mindre formue?
Ikke at jeg har tænkt mig at sælge dem altså.
 
Til den pris må de jo være super effektive, så de skal støves af og prøves.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 12:56
Uanset hvordan man vender og drejer det, så er 112 kr. MANGE penge for en wobler .. om han skal den sum penge for en wobler, ja, også gange 1000, men 112 kr. for en wobler, om så den er lavet af små inderdrenge, snittet ud af en bambuskæp, så er det stadig mange penge .. og jeg er sikker på at de er pengene værd, det ligner virkelig kram .. men stop nu, det er mange penge!!
Til top
Allan Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nuggi Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 153
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nuggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 13:03
Citat: Olinsson

Jeg er ret enig i at det er en temmelig vild pris for de woblere.


De ligner dem jeg købte af Sten Karlsen for mange år siden.

Nu er spørgsmålet så om jeg sidder på en mindre formue?

Ikke at jeg har tænkt mig at sælge dem altså.

 

Til den pris må de jo være super effektive, så de skal støves af og prøves.

Du kan købe dem her
http://steensfiskegrejswebshop.dk/woblere-trae-65/

/Allan
Hellere ramme ved siden af end slet ikke at ramme....
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 13:13

Det ligner stens !! men er det ikke, ville sige der er lagt en del mere arb i Oles Embarrassed

efter min vurdering har selv stens og de er super fede, men Oles skulle efter sigende
være toppen af pop, Så er 112kr nitte i min verden Big smile


Redigeret af Mallow - 02 Feb 2013 kl. 13:16
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 13:57
det er et super produkt... mere er der vel ikke at sige  den sag... 100 kr, som de kOSTER I DE FÅ FORRETNINGER DER SÆLGER DEM,  ER ABSOLUT IKKE DYRT!  DER ER TALE OM HÅNDLAVEDE WOBLERE INDIVIDUELT TILPASSEDE I EN KVALITET DU IKKE SER PÅ ANDRE KYSTAGN, DU KAN KØBE....

HVIS I VIL PRØVE DEM SÅ FÅR AKTIV FRITID EN PORTION AF OLR WOBLERENE HJEM SIDST PÅ MÅNEDEN

MIK
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 14:34
Wink NEMLIG Mikkel Thumbs Up skulle du ikke med Rene barberen til Argentina ?
 
Til top
Jørgen Rohde Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trutta Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2006
Geografisk: Horsens / Vejle fjorde & østjyllands kyster
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trutta Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 14:47

[/QUOTE]
Du kan købe dem her
http://steensfiskegrejswebshop.dk/woblere-trae-65/

/Allan[/QUOTE]



Godt nok er jeg ikke den store wobler ekspert..... Men jeg kan jo da se, at den type og model du (Allan) linker til IKKE er en gennemløbs wobler... Så umiddelbart kan de jo da slet ikke sammenlignes...!! Shocked

Men i bund og grund handler det hele så ikke som så meget andet i denne her verden.

Udbud og efterspørgsel bestemmer prisen..?? Wink

God weekend
Jørgen


Til top
Allan Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nuggi Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 153
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nuggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 15:07
Citat: trutta


Du kan købe dem her
http://steensfiskegrejswebshop.dk/woblere-trae-65/

/Allan[/QUOTE]
Godt nok er jeg ikke den store wobler ekspert..... Men jeg kan jo da se, at den type og model du (Allan) linker til IKKE er en gennemløbs wobler... Så umiddelbart kan de jo da slet ikke sammenlignes...!! Shocked
Men i bund og grund handler det hele så ikke som så meget andet i denne her verden.
Udbud og efterspørgsel bestemmer prisen..?? Wink
God weekend
Jørgen
[/QUOTE]
Hvis du havde brugt 2 min mere på stens side ville du også ha set hans gennemløbs wobler

/Allan
Hellere ramme ved siden af end slet ikke at ramme....
Til top
Allan Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nuggi Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 153
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nuggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 15:08
www.steensfiskegrejswebshop.dk/gennemloebs-woblere-trae-68/
Hellere ramme ved siden af end slet ikke at ramme....
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 15:13
Nej jeg skal desværre ilke med rene på udflugt...
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 15:19
Igen, igen, igen - alt er relativt Big smile
 
For den studerende eller ham/hende på kontanthjælp er det jo mange penge for en wobler, der også risikerer, at blive siddende udenfor rækkevidde Cry. Disse fisker så også sjældent med stænger og hjul til 5-10000 kr.
 
De der fisker med dette grej, får ikke så ondt i sjælen (tegnedrengen) over, at sætte 100-150 kr. for enden af linen. Og da slet ikke hvis det er håndværk, der selvf. er dyrere end masseproducerede varer.
 
Og til slut - husk nu jævnligt at tjecke nederste stykke af linen for slitage!!!. Disse hjemmelavede gennemløbere er jo nok blevet rejfede i hulkanterne, men tjeck alligevel, da det ellers bliver endnu dyrere Unhappy. Sæt evt. et tykkere stk. forfangsline på. Hellere et par GODE knuder for meget, end den snigende slitagedød for blinket.
 
Jeg bruger også en blød rund hullet plastkugle samt en lille springring til krogen, der så vil få et "frit liv" i vandet, hvilket igen vil give gennemløberen en anden og som regel bedre gang i vandet.
 
Mvh. - Kim -
 
 
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 18:33
Med tanke på hvad en gedde (musky)- fisker vil betale for en god wobler, eller hvad en laksefisker vil betale for en velbundet flue, så er 120 kr for en kystwobler da billigt. Men det siger vel bare lidt om de fleste danske kystfiskere, de vil helst ikke give mere end 19 kr for blink eller wobler og så er de ligeglade med om det kommer fra Stevns eller Kina...


Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 19:01
Det er intet i mod de priser der bliver taget for håndlavede jerk baits til geddefiskeri. Det ligger ofte over 250 kr. og helt op mod 4-500 kr....
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 19:07
Syntes ikke det er dyrt for en wobbler til ca 120 kr/stk når man tænker på hvad alm. wobblere koster der er masse fremstillede i østen eller hvad et enkelt delfin blink nogle gange koster på auktion.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 19:20
Da jeg trak efter HØèr i 70èrne, kostede en 12cm. massefremstillet Rappala wobler omkring 100 kr.-. Det var rigtig mange penge for en fattig skoledreng. Omsat til nutidens kurs, er der vel nærmest sket en formindskning af priserne set i det lys!.
 
Mvh. - Kim -
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 19:33
Citat: Klaus Neilsen

Med tanke på hvad en gedde (musky)- fisker vil betale for en god wobler, eller hvad en laksefisker vil betale for en velbundet flue, så er 120 kr for en kystwobler da billigt. Men det siger vel bare lidt om de fleste danske kystfiskere, de vil helst ikke give mere end 19 kr for blink eller wobler og så er de ligeglade med om det kommer fra Stevns eller Kina...



amenStar
Til top
Peter Falkenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laksen15

Tilmeldt:: 20 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksen15 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 19:55
Håndlavede ting har sin pris og resultatet er nu også en helt anden liga!
Udviklingen af den her på billed har taget en del år og der er mange eksemplar som er blevet kasseret!! Bare det at komme i gang med sådan et projekt er en stor investition i sig selv og som nævnt går der en del materiale til inden der kommer noget brugbart ud af ideerne.
Og finjusteringen af sådan en kan nu også tage sin tid!!!! Men bagefter har man også
noget helt enestående som bare virker og man skal være glad hvis man kan få fingerene i sådan en wobler, så prisen på auktionen er mere end ok!
 
Peter

Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Krpe12111211

Tilmeldt:: 11 Apr 2010
Geografisk: Aulum
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Krpe12111211 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 21:43
Unbelivable Smile  ---- Vi tuder over 110 kr for en Wobler når man som jæger betaler 20,000 kr for god jagt om året + 10,000 til 120,000 for et godt gevær. Enten er vi de nærigste mennesker i verden for vi har trods alt fri jagt på kysten for 185 kr om året !!!!!!.  Hvem rækker hånden op til at vil lave samme wobler til mig til samme pris og kvalitet så er jeg køber ??    ---- jeg kan ikke lave en wobler i den kvalitet på 3 timer i samme kvalitet, og jeg vil ikke arbejde for så dan en timeløn. Så Hatten af STADIG.  
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 22:25
Hej Peter
 
Hvem har lavet disse wobler du har vist på billedet ?
de ser jo extrem prof ud, Jeg vandt de OLR wobler i dag
har ikke fortrudt af jeg byd de 450kr overhovdt !
ved at der er langt en masse tid bag disse skønne skabninger Wink
så nu ser jeg bare frem til at få dem ind af døren og teste dem sener
på året så mon ikke det bliver møn eller stevns de for deres første
tur i vandt det bliver jo en rene fornøjelse Approve 
 
Citat: laksen15

Håndlavede ting har sin pris og resultatet er nu også en helt anden liga!
Udviklingen af den her på billed har taget en del år og der er mange eksemplar som er blevet kasseret!! Bare det at komme i gang med sådan et projekt er en stor investition i sig selv og som nævnt går der en del materiale til inden der kommer noget brugbart ud af ideerne.
Og finjusteringen af sådan en kan nu også tage sin tid!!!! Men bagefter har man også
noget helt enestående som bare virker og man skal være glad hvis man kan få fingerene i sådan en wobler, så prisen på auktionen er mere end ok!
 
Peter

Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 08:36
Det er da en regulær foræringspris, for et så veludført stykke håndarbejde.

Nu kender jeg ikke Ole, udover fra debatter herinde - men jeg er sikker på, at det ikke ligefrem er en overvældende timeløn der kan holdes på at forme/male de woblere - for slet ikke at medregne udviklingstimerne.

Flot arbejde, som vil pynte i enhver grejæske - og sikkert også fange en fisk eller 2Smile
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 14:48
Der er tale om über feinsmeckerei til en lav pris.

Hatten af for Ole og den tid han har investeret i udviklingen og fremstillingen af wobleren.

Må der snart komme flere på auktion(gerne i tobisfarverne og 22 gram) Wink
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 16:43
Som visse andre her i tråden har fundet ud af så har Steen den samme gennemløbs wobler som kan købes til en langt billigere pris ...så man skal have en eller anden tyrkertro på at disse OLR vidundre fanger flere fisk end andet endegrej for at give den pris for dem...
/Søder
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 17:04
OLR woblerne er støbte i plast og den fra Steen´s Fiskegrej er lavet i træ.

Lakeringen på OLR er langt flottere.

Om fiskene kan se forskel ved jeg ikke med jeg mener ikke prisen for OLR  woblere er urimelig men der er vi jo så forskelligeSmile
Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 17:11
Det er jo den evige debat om hvad ting skal koste, personligt syntes jeg det er et flot stykke håndværk "Ole" har lavet, specielt når man tænker på udviklingen af disse woblere og den maleproces de gennemgår før de forlader hans værksted. Det er helt fint at betale +100 kr per styk, for hvis han nu skulle tjene en smule på det så kunne det jo være han ville lave endnu en wobler eller blink på et tidspunkt. 
Der er også ret mange der undre sig over hvorfor f.eks. Simms tøj er relativt dyrer end så meget andet, men det er også bare indtil man har haft det i brug og set hvor godt det egentlig er...jeg vil til enhver tid vælge en 3000 kr vadejakke fra simms frem for en anden f.eks. kinetic til 1000, for at spare nogen penge, og hvad gør det så med et par woblere til 100kr? (Jeg får sikkert en masse på nakken over dette men det er jo hvad man har lyst til, og der er ikke mange der fisker for at leve af det så det må betegnes som en hobby og her er det svært at værdisætte en god oplevelse)

Jeg glæder mig bare til at se billeder af fisk der er fanget på disse woblere Big smile
I would rather be fishing :-)
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 18:51
Helt enig med dig, Søren...
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2013 kl. 19:24
ja så kom de som ventet Ole's nye limited edition tobis woblers, så var 112kr ikke helt af vejen hehe, Så skal der snoldes Tongue



Redigeret af Mallow - 19 Feb 2013 kl. 19:25
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2013 kl. 19:29
CRC :

Tag en chance, køb hele lortet - og sæt dem på auktion stille og roligt hen over foråret.
Måske er der mønter i detSmileSmile.
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2013 kl. 19:55
Citat: simon agerholm2

CRC :

Tag en chance, køb hele lortet - og sæt dem på auktion stille og roligt hen over foråret.
Måske er der mønter i detSmileSmile.

Thumbs Up
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2013 kl. 20:01
der er formodentlig ikke nogen forhandler der vil sælge hele lortet, til en person... for så er det nok slut med at forhandle OLR woblere :-)

aktiv fritid i køge har dem også den 28/2 :-)
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2013 kl. 20:18
Nu har jeg selv lavet en enkelt gennemløbswoboer i hånden fra bunden af, langt fra så lækker og flot og formentlig heller ikke samme kvalitets materialer, men hold nu kæft det tager lang tid. ! synes det er fedt der er nogen der gider, prisen er jo i princippet ligegyldig, det kommer an på hvilken værdi dette stykke grej repræsentere for vedkommende der byder! er man til håndlavet kvalitetsgrej, osv osv osv. så vil der altid være nogen der vil betale det dobbelte.
 
men at man gir 450 kr. for woblere fatter jeg ikke, så hellere fluematerialer for 450 kr. ;)


Redigeret af Steffan - 19 Feb 2013 kl. 20:37
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2013 kl. 20:46
For det første er det ikke lort men et smukt stykke håndværk ;)
Jeg har en del i forvejen men ikke lige denne model i nu
Så jeg må heller en tur ned til Mikkel snart Wink

Vis jeg købte dem alle ville jeg beholde dem og ramme dem ind haha

Skal da lige siges at Peter flakenberg fra Nexø laver nogle woblers 
Som måler sig op af Ole rådhede dog en helt anden stil men et lige så
Godt stykke håndværk Wink

Nej 450 til 4 stk woblers er skam ikke dyrt 
så kan man jo bare købe for 450 fluegrej ved siden LOL


Redigeret af Mallow - 19 Feb 2013 kl. 20:49
Til top
Per Ihlefeldt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
per48 Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér per48 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2018 kl. 20:18
Her er der wobler,https://steensfiskegrej.dk/
Til top
Per Ihlefeldt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
per48 Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér per48 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2018 kl. 20:20
Wobler til rigtig pris. https://steensfiskegrej.dk/
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Mar 2018 kl. 18:50
Når jeg kan købe et fladfiskeforfang til en 10er, er det brug og smid væk. Når jeg står med et lækkert stykke håndværk til 150kr. slasker jeg den ikke imod stenene.
Nogle har et transportmiddel som bringer dem fra a til b, andre nyder turen i en lækker bil (selvom de osse bare kører fra a til b).
Nogle går ikke op i grej - bare det kan fange fisk, andre nyder følelsen af at stå med noget lækkert.
Folk er forskellige,
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum