Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger hjælp til kysten

 Besvar Besvar
Forfatter
Mathias Quistgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mathias Quistgaard

Tilmeldt:: 30 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mathias Quistgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Søger hjælp til kysten
    Sendt: 31 Jan 2013 kl. 16:03
Hej lystfiskere!

Jeg har efterhånden fisket i et stykke tid nu, og føler jeg er parat til at kaste mig ud i kystfiskeriet, og efter havørrederne!
Men jeg er sgu lidt på bar bund, for at sige det mildt.

Jeg fik i julegave et lækkert Penn Atlantis 2000, til formålet. Regner med at det skal side på min Savagegear Parabellum Spin 3-16. Udover det har jeg også min bombarda stang fra ligeledes savagegear.

Jeg ved ikke hvor jeg skal starte mest med hensyn til hvor og hvordan? Har før i tiden kun fisket P&T vande hvor jeg har været sikker på at der har været fisk, i den pågældende sø, hvilket man ikke kan sige at kystfiskeriet er. 

Udover det er det nok værd at fortælle at jeg er en bosat i Ishøj. 
Men jeg søger information, om hvilket endegrej jeg skal investere i, samt på hvilke kystområder og pladser jeg skal starte på. I weekender hvor jeg har noget familie der kan køre mig lidt længere er der muligeder for øje horisonten noget mere, men primært skal det foregå der hvor jeg er bosat.
Håber på at få nogle gode og dybdegående svar.
Mvh Mathias
Til top
Søren Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Suulut

Tilmeldt:: 16 Mar 2005
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Suulut Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2013 kl. 16:24
Hej Mathias !
 
Der er mange muligheder i nærheden af Ishøj.
En god ide kunne være at du stak næsen ned til en klubaften i ISK.
Vi holder klubaften hver tirsdag fra 19.00, og der vil helt sikkert være nogen du kunne spørge til råds om lokalområdet og med hensyn til grej.
Nu kender jeg ikke din alder, men er du under 18, var det måske en mulighed at blive medlem af den juniorafdeling vi i ISK vil starte op i løbet af næste måned.
Der vil vi uden tvivl komme på kysten mange gange i løbet af året.
 
Hvis d vil have mere info om dette så smid mig en mail på
 
Mvh Søren
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2013 kl. 18:23
Hej Mathias. Spændende du vil til at kaste dig ud i kystfiskeriet, er selv kun 3 år gammel i faget, og det var i starten en hel ny verden for mig, da jeg ellers kun havde fisket gedder og p&t ørreder. Her er lidt af den erfaring jeg har gjort mig og fået hjælp til af andre pådutte forum. Hvad angår ende grej, så er der jo 1000 vis af muligheder. I de perioder hvor jeg spinnefisker, har jeg 4-5 favorit agn( jeg fisker normalt med flue) 1: magic minnow salty fra kinnetic i 12 grams, 2: sølvpilen i hvid og grøn 16 og 20 gram mener jeg de ligger i. 3 goby fa kinetic 4: mørsilda fra10-20gram i sølv og sort 5: 360d gennemløber fra kinetic. Det er mine 5 klare favoritter, men det er vigtigt du selv har en god mave fornemmelse med det også. Hvis du kan fiske med Bombardier, så kommer der også lige et par fluevalg som har givet mig fisk (dermed ikke sagt du er garanteret Wink Pink glimmerreje på denne kolde årstid, 2: pattegrisen i Pink/lyserød Fik denne fisk på den http://go-fishing.dk/fangstrapporter/fangstrapporter/1-havørrede-på-flue/ 3: stf-rejen fik jeg denne fisk på  http://go-fishing.dk/fangstrapporter/fangstrapporter/solv-til-4-pladsen/

Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2013 kl. 18:25
Stf-rejen er jeg også glad for. På den flue fik jeg denne fisk http://go-fishing.dk/fangstrapporter/fangstrapporter/solv-til-4-pladsen/

Sidst men ikke mindst så har jeg også fanget fisk på kobberbassen.

Håber det kan bruges.

Til top
gorm andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
gorm andersen Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gorm andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2013 kl. 21:38
her er en side hvor vi hjælper hinanden og gir gode råd og tager på ture sammen..siden er på facebok den hedder..for dem der kan fange og for dem der ikke kan..du/i er velkommen i gruppen:0)
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2013 kl. 21:59
Hej Mathias
 
Som Søren skriver, er det bare ned i Ishøj Sportefiskerklub.
Masser af ligesindede og glade fiske venner, som er parate til at give dig deres guldkorn.
Der er ingen grund til at du skal genopfinde den dybe tallerken.
 
Et medlemskab af en aktiv fiskeklub, vil du aldrig fortryde.
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2013 kl. 22:27
Se evt alle Vestergaards fremregnede film om emnet eller find dig en erfaren makker at lure over skulderen Wink
/Søder
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum