Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til ældre spinner

 Besvar Besvar
Forfatter
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til ældre spinner
    Sendt: 02 Jan 2013 kl. 15:20
Hej Alle
 
Jeg ved ikke om kategorien er korrekt, da det nok ikke er en antik spinner jeg søger, men blot en spinner med lidt år på bagen... fra dengang jeg var dremng for et par og 30 år siden.
 
Jeg har ledt og søgt på nettet efter en bestemt spinner, jeg mener det var en Mepps, men er ikke sikker.
 
Jeg kan huske jeg havde den i min æske da jeg var knægt og den fangede uden undtagelse altid fisk, både aborrer og ørreder, men den blev tabt på et tidspunkt og nu vil jeg gerne se om jeg kan støve et eksempler frem igen.
 
Jeg mindes at selve kroppen var den klassiske Mepps krop med røde riller, ingen perler eller andre dikkedarer, men det var selve bladet der var lidt specielt. Det var sat sammen af 2 stykker plade, et stykke "sølv" og et stykke "guld" og jeg mener at bladet kunne justeres ved at gørebladet samllere/bredere....en tegning ville nok hjælpe på forståelsen af den forklaring Wink
 
Hvis nogen lige nøjagtigt ved hvilken spinner jeg tænker på hører jeg gerne fra vedkommende, så jeg kan få sat navn på modellen og evt fundet et eksemplar ude på det store farlige indernet, google er bare så meget mere brugbart når man kender navnet på det man søger efterBig smile
 
mvh Frank
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2013 kl. 15:29
Hej Frank.
 
Har et par stykker derhjemme, melder tilbage med navn når jeg indenfor et par dage har fundet dem frem.
 
Mvh
 
Carsten Faber
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2013 kl. 15:34
Hej Carsten, det lyder godt, hvis du kunne fixe et billede også, så ville jeg være rørt til tårer Wink
MVH Frank
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2013 kl. 15:45
Den kan jeg også godt huske!
Det er helt korrekt at bladet var delt i to stykker, et sølvfarvet og et guldfarvet. Ideen var så at man kunne tilpasse bladet til feks opstrøms spin (bredt bladt) eller nedstrøms spin (smalt blad)...
Har ikke set noget lignende siden..
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Klaus Aaes Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus Aaes

Tilmeldt:: 26 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Aaes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2013 kl. 16:16
Så er billedet fikset, så der ikke bliver bøvl med ophavsret :D
 
Modellen hedder Mepps GV


Redigeret af Klaus Aaes - 02 Jan 2013 kl. 17:07
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2013 kl. 16:22
Hej
Er det en god spinner til praktisk fiskeri?
 


Redigeret af Henrik L. - 02 Jan 2013 kl. 16:27


Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2013 kl. 16:49
Hej Claus.
 
Tak,,, kunne simpelthen ikke huske at de hed GV.
 
Meeeeeen hvad med ophavsrettighederne til dit billede,
er det ikke hentet på rica.......Big smileBig smileBig smile
 
Mvh
 
Faber
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2013 kl. 21:30
ha ha hvor fedt! Jeg mindes at den fangede ALT, nu har jeg noget at gå efter når jeg skal lede efter dem på nettet Wink
 
Hvis en af de herrer vil sælge så lad mig høre
 
mvh Frank
Til top
Carsten Faber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Conger Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Conger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2013 kl. 21:46
Hej igen Frank.
Fandt efter lidt søgen to i grejkasserne.
Mail mig din adr. på dr.faber@tdcadsl.dk så poster jeg dem
til dig. Bruger dem alligevel ikke selv, så er det bedre du får glæde af dem.
Mvh. Carsten
Til top
john jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
johnasnæs

Tilmeldt:: 02 Nov 2010
Geografisk: vipperød
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johnasnæs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2014 kl. 13:13
hej frank tim . hvis du kommer til holbæk, er du velkommen til at kikke ind, jeg har mange gamle spinnere, og andet gamelt grej,Tongue venlig hilsen john asnæs jensen telf. 20702905
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum