Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

New Zealand

 Besvar Besvar
Forfatter
Stig Bülow Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
StigB

Tilmeldt:: 15 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StigB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: New Zealand
    Sendt: 04 Dec 2012 kl. 15:37
Står og skal på ferie til NZ her til jul/nytår - ikke decideret fiskeferie da min bedre halvdel også skal med - men tager selvfølgelig et par stænger med; er der nogen af jer der kan komme med at par forslag til hvor jeg skal lægge turen om (det er mig der sidder bag rattet..) for at få mulighed for at lægge en str. 16 tørflue i hovedet på en NZ-Brownie.

PS. Desværre kun syd-øen denne gang..

Stickan
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 15:51
Hej Stig,
 
Du skal ikke være ked af det kun er sydøen, ihvertfald ikke hvis det er en af de rødprikkede du vil kigge nærmere på, jeg er selv dernede efter nytår.
 
Der er rigtigt mange muligheder og det kommer lidt an på hvad du er mest til. Om det vigtigste er at opleve nogle af de flotteste vande eller om det er vigtigere at få fisk til nettet. Skal det være strømvand eller må det også være stillwaters etc.
 
Smid evt. en privat besked.
Til top
steenlarsen.net Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Larsen Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 18:05
Hej Stig,
Meget NZ ørredfiskeri er svært og kræver tid og rette forhold.
Men en af de virkelige gode muligheder som er let at gå til er den nedre del af Mataura elven og jeg tænker specielt på den del som løber mellem Gore og Mataura - her er masser af brown trouts og de stiger villigt til tørfluer de fleste dage/aftener  i sæson.
Gennemsnitsstørrelsen er mindre end i de vilde bjergelve med kun få fisk pr. km. - i Mataura er det normale omkring kiloet!
En anden fordel er at man let kan fiske nogle timer uden de store forberedelser - og at en dagsudflugt med kæresten giver alligevel mulighed for et par timers fisker evt, morgen og aften.
Der er et afsnit om Mataura elven i min film Ørredfiskeri i New Zealand som du enten kan købe eller måske låne på biblioteket.
Mvh

Steen
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 20:04
Hej Stig. Jeg har lavet en omfattende artikkel om nz.
Den skulle gerne give svar på det meste.
Du finder den her

Håber den kan hjælpe.
Du er også velkommen til at smide en mail på danieldholm@gmail.com

Mvh Daniel D Holm

Www.justonemorecast.dk

Ps. GLÆD DIG.
Til top
Brian Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
alpha82

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Helsinge
Status: Offline
Beskeder: 136
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alpha82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 20:25
Hej Stig.
 
Hvis du kommer i nærheden vil jeg klart anbefale Lake Benmore som nok er nemmest at bruge fluestang.
 
Dertil kan anbefales Lake Colouridge, som dog er noget større, så her er leje af båd nødvendig.

Men det er de søer jeg selv har fisket på dernede.
Til top
steenlarsen.net Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Larsen Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 21:03
Hej Stig
stedet at fiske i lake benmore er piletræsdeltaet op mod omarama
vinden skal være NV ellers mudrer det op. Man stalker rundt om piletræerne og spotter fisk. der er ca. 20-30 cm mudder som man skal vade forsigtigt i og fiskene bliver meget spooky senere på sæsonen - men ellers et fantastisk sted - er vinden forkert så vad opstrøms af Ahuriri elven derfra.

Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 21:04
jeg fatter ikke at så mange tager til NZ for kun at opleve sydøen... ja der er noget fantastisk og dramatisk natur... men det er der også nordpå... og fiskeriet er altså heller ikke kedeligt på nordøen !!

mik
Til top
steenlarsen.net Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Larsen Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2012 kl. 21:43
Hej Mikkel,
efter 2 års fisketid på Sydøen og en 1½ uge på Nordøen tror faktisk du har en pointe der! For mig har det bare altid været noget med halvt så meget plads og dobbelt så mange mennesker som har afskrækket - og det faktum at der selv efter 10 besøg stadig har meget som jeg ikke har udforsket på Sydøen 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum