Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

jeg trænger til et REJSEHOLD

 Besvar Besvar
Forfatter
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: jeg trænger til et REJSEHOLD
    Sendt: 30 Nov 2012 kl. 22:09
Rundt i verden kan der fiskes. nogle få steder er kendte og organiserede i forskellig grad (laksefiskeri, panama, cuba o.s.v.)
vi har også et par udmærkede rejsearrangører, der gør rejsen nem til kendte steder.
men der er jo mange flere fiskelokaliteter der er meget lidt kendte, og hvor det er meget svær at få noget info, og hvor der ikke er ret meget organiseret.
kystfiskeri uden både og tingeltangel er der jo heller ikke så mange penge i, som et velorganiseret hold i en stor fin båd.
 
jeg holder (også) af kystfiskeri -og jeg synes jeg kan snuse mig frem til at der nogen ukendte muligheder, eksempelvis syd på i Europa. man kan på youtube se folk i tyrkiet fange nogen voldsomt store bass fra kysten på wobblere (den hedder levrek på tyrkisk), man kan se folk fange bass fra kysten i spanien (der hedder den robalo og lubina)- og man kan se grækere fange bass (og dentex og amberjack)  alt sammen fra kysten.
det røde hav er også spændende, her er blandt andet GTere (ægypten/Sudan/Oman)
 
men det er svært at finde ud af noget hjemme fra, og man må nok indstille sig på en slags fiskebums-rejse - lidt på lykke og fromme.
 
HER KOMMER POINTEN: jeg kunne godt tænke mig at finde nogen få gutter(eller gutinder) som i et netværk kunne bytte info, og som måske et par stykker ad gangen kunne slå sig sammen og smutte afsted.
min interesse er spinnefiskeri, men alle er velkomne.
 
mange ting bliver nemmere, og billigere hvis man er et par stykker.
 
en ting jeg er ret sikker på -  eksempelvis i middelhavsområdet -  det er ikke relevant i sommerhøjsæsonen -så det er smart hvis man kan rejse "uden for sæsonen"
 
det ville også være smart hvis nogen kunne spansk, tyrkisk, arabisk og andre sprog.
 
er der nogen voksne personer som er nysgerrige (også) efter andet end bare den hjemlige ørreddam?
 
eller hva? mvh hcg
 
 
 
 
Til top
Jan Hollænder Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tyvfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 65
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tyvfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2012 kl. 16:57
Det lyder da spændende med kystfiskeri i andre lande. Jeg kunne godt tænke mig at følge med i om der kommer nogle inputs og er også interesseret i en sådan tur.
Til top
Allan Thomsen Krog Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Seatrout Hunter

Tilmeldt:: 24 Jul 2012
Geografisk: NV Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Seatrout Hunter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2012 kl. 17:42
Hej. Har selv gået med tanken i nogle år,men da det har været svært at få andre med på ideen,så er pengene desværre altid blevet brugt på noget andet,istedet for at tage afsted alene. Men det kunne da være spændende at tage afsted et par gange om året måske,og prøve noget kystfiskeri man ellers ikke har mulighed for,så jeg kunne også godt være frisk på sådan nogle ture..Thumbs Up..Det kan sikkert også gøres for et rimeligt beløb.! Mvh 
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2012 kl. 23:38
hej rødder
vi moser videre, foreløbig er vi vist ikke ret mange -det gør nu heller ikke så meget.
prøv at mosle rundt på youtube, skriv gerne seaspinning.net. så kommer der nogen herlige optagelser af en græsk fyr der slås med amberjacks og andet.
han har også en blog, samme adresse.
indonesiaflyfishing er også med, det foregår ab bali.
 
der er bogstavelig talt oceaner af jonfrueligt fiskevand derude...
 
mvh hcg
 
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2012 kl. 00:01
Hey har fisket bass i tyrkiet alanya og kusadasi men der er langt mellem dem min ven i alanya som jeg fik igang med at fiske med turister for en 2 års siden der nede har fangen en del store og har købt en båd han tar turister med ud med, i kan søge på balik på youtube som kommer der en del med bass fishing........ellers ligger hans butik på ataturk blv. lige på hjørnet før damlates grottene han er en rigtigt flink gut som altid vil hjælpe og så har han os det grej man lige mangler han hedder mesut....men skal siger de dyrker mest bass fiskeriet om natten og vinden har rigtigt meget at sige men de fanger os nogle rigtige pæne rokker dernede......ellers er der os et fint ørred fiskeri på flue men de er ikke så storer
 
Her er hans youtube channel http://www.youtube.com/user/EgetechFishing i må lige love mig at hilse fra mig hvis i nu skulle tage ud og fiske med ham
 
Ellers kan i ad ham på facebook under (Egetech Fishing) han er mesteren i bass fishing dernede og er altid meget behjælpelig (og han snakke fint engelsk)
 
Mvh. Chris


Redigeret af indonesiaflyfishing - 02 Dec 2012 kl. 09:37
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2012 kl. 00:38
Det er nu ikke så svært at finde info, man skal bare være lidt ihærdig og kunne lidt sprog...

www.medflyfish.com  

Søde mennesker og flinke til at svare.

/Allan
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2012 kl. 08:54
Hej Hans,

Det er en fremragende idé.

Jeg er selv en af dem, som ALTID synes jeg mangler en fiskestang - når jeg er ude at rejse med familienSmile
Hvis der er bare det mindste vand, føler jeg at jeg går glip af en mulighed, når stangen ikke er med.
Familien har dog en noget anden holdning, og har faktisk forbudt mig at smugle fiskestænger medLOL

Måske hænger det sammen med, at jeg engang fik overtalt familien til at tage en uge på Langå Camping.. Det regnede i 7 dage (konstant), og jeg sov hele dagen, for at kunne fiske om natten - dér slap familiens "rummelighed" sgu godt nok op..

Nu har jeg så skilt tingene fra hinanden,, altså ikke at jeg er blevet skilt - men holder familie og fiskeri skarpt adskilt.
Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2012 kl. 10:08
Altid skønt at rejse..

Specielt hvis man kan spare penge:)

Jeg har tidligere selv rejst bla. i Grønland med en fluestang i rygsækken...

I starten af Februar tager vi til Florida Keys.. Det skal nok blive fedt.

Søren
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2012 kl. 15:05
hej chris, mange tak for tipset om Tyrkiet, det skal jeg lige rode lidt med, og jeg skal naturligvis hilse ham fra dig.
det ser ud til at der speedjigges med gode resultater i forsommeren
også tak for pm, det vender vi tilbage til.
jeg ovevejer en tur til andamaerne til feb.
tak allan for dine bemærkninger om ihærdighed og sprog, men især tak for det fine link.
marocco, nordspanien er også bassland - men meget barske kyster.
 
mvh hcg
 
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2012 kl. 15:22
Citat: graversgaard

hej chris, mange tak for tipset om Tyrkiet, det skal jeg lige rode lidt med, og jeg skal naturligvis hilse ham fra dig.
det ser ud til at der speedjigges med gode resultater i forsommeren
også tak for pm, det vender vi tilbage til.
jeg ovevejer en tur til andamaerne til feb.
tak allan for dine bemærkninger om ihærdighed og sprog, men især tak for det fine link.
marocco, nordspanien er også bassland - men meget barske kyster.
 
mvh hcg
 
 
Inden jeg mødte ham og fik ham til at lave hans butik om til ren fiskeshop var han ren kystfisker og jeg siger dig han har styr på det men er rimelig sæson præget med bass fiskeriet så evt. skriv til ham på facebook han har os tjek på fiskeriet i istanbul som os skulle være super....og sån en tur kan jo laves på afbestilling til en 1500-2000 spir og det er sku fint fiskeri vi fik os en del andre arter men må sku indrømme jeg ikke kan huske deres navne :os alderen der trykker
 
(og kan huske bomben var knivmuslinger fisket på bunden)
 
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2012 kl. 17:48
att chris, og andre
en "balik" er en malle, en levrek er en bass.
men det er godt nok nogen tjubang slagsmål der er med mallerne på de tyrkiske videoer -  hold da op.
jeg studerer lidt videre, blandt andet i noget dykkerlitteratur de har jo også interesse i at finde rev og vrag.
 
mvh hcg
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum