Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kast med multihjul

 Besvar Besvar
Forfatter
jens wennecke Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wennecke

Tilmeldt:: 20 Nov 2005
Geografisk: københavn og møn/falster
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wennecke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kast med multihjul
    Sendt: 11 Nov 2012 kl. 18:34
Nu har jeg i mange år fisket fra kysten med multihjul. Jeg kaster altid  sidesvingskast, men nu læste jeg forleden på sitet Fiskesnack.com, at overhåndskast både skulle give længere og mere overløbssikre kast. Kan desværre ikke finde det specifikke link igen, men vil meget gerne høre Jeres andre erfaringer.

Mvh.
Til top
Kristian Ørsted Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
zziplex Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2003
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zziplex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 19:00
Det er noget vrøvl. Det ene er ikke mere sikkert eller bedre end det andet. Hvis du går efter distance og har pladsen, så kan du få et større sving og dermed mere power med et fladere kast ;-)

Mvh
Kristian
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2012 kl. 19:57
Jeg foretrækker overhåndskast (ved kystfiskeri)  fremfor sidesving, men det har mere med præcision end med distance at gøre.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Jørgen Riddersholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
riddersholm

Tilmeldt:: 14 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér riddersholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 09:45
Med nogen øvelse er det nemt at få præcision ind i sidekastet også. Især hvis man har vænnet sig til at slippe spolen på det samme "sted" i svinget, kan man opnå en ganske høj præcision.  Jeg vil anslå det til +/- 1 meter på et 50 - 60 meters kast.

Men det er vigtigt, at man ikke justerer kastet med kroppen, men derimod "sigter" ved at flytte fødderne.

mvh jr
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 10:12
Ja føler jeg har mere kontrol og power i kastet med et helt vertikalt overhåndskast.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum