Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Favorit sæt

 Besvar Besvar
Forfatter
jimmi petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jimmi petersen Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2010
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimmi petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Favorit sæt
    Sendt: 24 Okt 2012 kl. 17:11
Hej Alle
 
Grundet nogle kedelige omstændigheder er jeg nu blevet nød til at ligge fluefiskeriet på hylden.Cry
 
Nu har jeg så en drøm om at dyrke fiskeriet med softbait efter Aborre, samt fiske med softbait og lette jerkbaits efter gedder.
 
Så jeg vil høre hvad i bruger af grej til dette fiskeri.
 
Stænger
 Hjul (fastspole) 
liner
 
P.S. lad det nu ikke udvikle sig til en religionskrig ang. grejmærker, vil bare høre hvad i bruger så jeg har noget at gå ud fra når jeg skal ud og handle nyt grej.
 
P.P.S. Går også med tankerne om at kaste mig og ud i jerkbait fiskeriet så lad mig endelig høre hvad i bruger der osse.
 
Giv den Gas
 
Jimmi
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2012 kl. 18:41
BFT 6,6' soft jerk stangen er super til meget kan håndtere let jerk, jig, softbait og tunge blink
Hjul lavprofil multi rulle
Til top
jimmi petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jimmi petersen Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2010
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimmi petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 07:17
Hej alle
 
Er der slet ikke nogle som vil dele ud af deres guldkorn, med hensyn til hvad grej i bruger til dette fiskeri.
 
Jimmi  
Til top
Rita Frandsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
als25

Tilmeldt:: 31 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 127
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér als25 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 08:29
Undskyld Jimmi Petersen men du skriver jo netop "P.S. lad det nu ikke udvikle sig til en religionskrig ang. grejmærker" nok derfor folk ikke deler ud af deres guldkorn, du ber dem jo om at lade være, og alligevel ber du dem om det thi hi sorry kunne ikke dy mig.
Til top
Peter Bjerg Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bjerg36

Tilmeldt:: 04 Aug 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjerg36 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 09:01
Hej Jimmy
 
Hvor surt når man er nødt til at opgive noget, man nyder at foretage sigSleepy
Men super du så kaster dig over noget nyt og spændende - thumps up!
 
Jeg har selv ombygget en gammel glasfiber fluestang til en mini-letspin stang, og den kaster forrygende trods sin korte længde (har kun brugt noget af topdelen), og den er herre-sjov at fighte aborre på!
 
Hvis jeg skulle købe grej idag, ville jeg lure lidt på de links Matt fra Savage Gear har lagt ind på youtube, hvor han fisker aborrer på softbaits - det ser vildt effektivt ud, og mener, han skriver under videoen, hvilket gear han bruger - måske der er lidt inspiration at hente der?
 
Held og lykke med det nye projekt!!!Smile
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2012 kl. 10:28
Når vi snakker jerkbait, vil jeg klart anbefale en Crisp Action jerk-stang. Den er let og giver utrolig godt føling med hva du laver. Ellers bruger jeg en Berkeley jerkstang. Den er også super lækker. Begge stænger fåes under en tusse hvis man leder lidt.
Af hjul vil jeg anbefale Shimano Curado. Det kører så godt, oog ligger perfekt i hånden. Ellers vil jeg bare anbefale et lavprofil-hjul. Det ligger bedre i hånden når man fisker en hel dag.
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum