Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aborre grej

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Aborre grej
    Sendt: 13 Okt 2012 kl. 22:08
Hej

Jeg går og tænker på at købe noget aborre/ul grej. Har i nogle ider til et stang og hjul for 600 kr til aborre og andet ul fiskeri. Jeg skal kaste med 4 soft play, regnorm, diverse jigs, små spinner, levede små skaller.

Mvh Anders 
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2012 kl. 22:34
Hvad er dine krav udover pris? Det er jo ikke så vild meget man kan få når der både skal købes hjul og stang til 600 kr.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2012 kl. 22:42
Nej jeg ved godt at 600 kr ikke er meget. Så det behøves ikke være så godt.
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2012 kl. 23:25
Måske denne her stang?
De er en smule "slaskede" i aktionen da det ikke er ren kul men ellers fine stænger!
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Anders Fjord Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders Fjord Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders Fjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2012 kl. 00:27
Jeg ville vælge noget i mindst 8", det giver en masse fordele bla når du skal jigge, kaste med levende agn osv osv. Men brug nu de penge der skal til for at få noget ordentligt med det samme. Man kan nemt købe ting for "billigt", og så bliver det bare dyrere i længden.
De helt store aborrer er de største fisk i verden....
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2012 kl. 11:55
Jeg ville købe en troutizimo den er kraft dælme god:)
af hjul ved jeg slet ikke hvad du skal have fat i men hvis det skal være billigt så er der sikkert ikke så meget at vælge imellem det er vel en størrelse 1000 du skal have??
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
CobraenP10 Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cobraenP10

Tilmeldt:: 31 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cobraenP10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2012 kl. 12:19
Jeg har en savagear Troutizimo 7,2" 0-7g med et shimano Exage hjul i str 1000. Det er et sæt jeg hygger mig med til aborre og i p&t søer. Effektlageret har vist sætter til 999, prøv at skriv til dem hvis du ikke kan finde det på deres hjemmeside.

Det er lidt mere en budgetteret men godt givet ud.
Til top
Anders Fjord Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders Fjord Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders Fjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2012 kl. 13:26
Jeg har også en troutizimo og den er virkelig fed, imo bare for kort til at løfte og kroge med jigs, der vil jeg selv gerne over 8", men det er jo en smagssag. Hvis det skal være billigt vil jeg klart anbefale en Ron Thompson Trout mania  8.2" Den er virkelig lækker til prisen og meget egnet til netop det du skal bruge den til. Ville normalt ikke selv købe ron thompson men denne er altså undtagelsen.
De helt store aborrer er de største fisk i verden....
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2012 kl. 13:35
Jeg synes du mister alt det fede ved en såkaldt UL stang når du går op i de 8 fod jeg synes det fede ved en UL stang er at den er så kort og den er så  blød at hvis du får en fornuftig fisk på så bøjer den helt nede i korken:)
når du kommer op i de 8 fod så bliver den en del mere stiv og det er mere kun toppen der bøjer når der er fisk på.
men altså du har ret at det er rarere at kaste med og lettere at kroge på men jeg vil nu altså stadig holde mig til de noget kortere:)
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Anders Fjord Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders Fjord Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders Fjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2012 kl. 16:07
UL har da INTET med stanglængde at gøre, min bedste "ul" stang er en gammel 9.2" kunnan flueklinge der er bygget til spinnestang. Den er meget blød og med helaktion men stadig med rigtig god følsomhed.
De helt store aborrer er de største fisk i verden....
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2012 kl. 19:01

jeg gider ikke diskutterre det men prøv du at tage en pose med et eller andet på 100g og løft det op med begge stænger så vil du se en forskel på måden de bøjer

jeg synes det er noget helt andet med en kortere stang den er ikke så rar at kaste langt med men den er sindsyg sjov at fighte fisk på:)
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Emil Olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pikefishing

Tilmeldt:: 19 Sep 2012
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pikefishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2012 kl. 19:08
Hej jeg syntes klart du skulle vælge en troutzimo fra savagear! den passer perfekt til det du skal bruge den til. ingen problemer med at sætte krogene som Anders er inde på og kan nemt klare store fisk! har selv fået massere aborre på den stang og tre gedder 100+!!! super fed stang!
 
- Emil Olesen
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2012 kl. 19:19
Jeg tror jeg køber savagear troutizimo, men den er kun 0-7 gram er det nok til at kaste 4 soft play 9,5 cm.
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2012 kl. 11:57
Anders
Snak lige med Magnus han har jo 2 troutizimo
 
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2012 kl. 15:36
Citat: ak.gade

Hej

Jeg går og tænker på at købe noget aborre/ul grej. Har i nogle ider til et stang og hjul for 600 kr til aborre og andet ul fiskeri. Jeg skal kaste med 4 soft play, regnorm, diverse jigs, små spinner, levede små skaller.

Mvh Anders 
 
Jeg synes dine krav modarbejder sig selvCry 
Du vil have UL men stadig kunne fiske med levenede agn.
 
Hvis den skal kunne begge dele tror jeg du skal op i "letspin"-klassen og have en stang der tager noget i stil med 5-15gr (de fleste i denne klasse kan sagtens kaste med UL agn)
 
Jeg har en 7 fods Guideline expedition (4-delt) 2-12gr og den vil kunne det du efterspørger, kombineret med et fint lille hjul i str. 1000 fra SPRO kører det skide godt sammen.
 
Du får problemer med de levende skaller hvis du vælger en decideret UL stang, men det kan jo komme an på en prøve Wink
 
- Frank
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 10:12
De skaller jeg snakker om er jo mikro skaller som næsten ikke vejer noget:)
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 10:14
Er der slet ikke nogen der han erfaring med at kaste ting der vejer omkring 13 gram med troutizimo 0-7 gram??
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 14:16
Selv den mindste skalle vejer vel 30-50g ??
Til top
Morten Sommer Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sommerfugl

Tilmeldt:: 13 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sommerfugl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 14:39
Har lige købt Beastmaster 7 fod 7-21g med exage 2500 til min søn... Det opfylder vel også de fleste behov


Morten Sommer
Til top
Emil Olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pikefishing

Tilmeldt:: 19 Sep 2012
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pikefishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 14:47
det kan godt lade sig gøre at kaste agn op til 14-15 gram med en troutzimo den har en del rygrad i forhold til mange andre Ul stanger men har stadig de gode fight egenskaber. Men man skal heller ikke kaste igennem med vægte der er det dobbelte af hvad der står på stangen!
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 15:08
Man skal alligevel ikke "kaste igennem" med skaller på krogen. De skal kastes "blødt" :)
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2012 kl. 16:03
Okay mange tak for hjælpen. Jeg køber troutzimoSmile medhensyn til at kaste med skaller så skal de kaste meget blødt og nogle gang skal de overhoved ikke kastes.


Hvad så med hjul prislejet ligger på 350 kr eller der omkring. Han set på http://www.youfish.dk/abu-garcia-cardinal-200i-fiskehjul.html
dette hjul. Er det fint? Skriv vis i har nogle bud på et hjul.

Hvad line tykkelse er godt?

Mvh Anders

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres