Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skønne Sønderborg

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Starbæk Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Starbaek

Tilmeldt:: 14 Mar 2011
Geografisk: vissenbjerg
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Starbaek Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skønne Sønderborg
    Sendt: 27 Aug 2012 kl. 09:40
Hej alle sammen

Jeg er lige flyttet til Sønderborg og bor lige ned til havnen, men da jeg ikke ved så meget om fiskeriet her nede kunne det være fantastisk med et par gode råd! Jeg fisker efter alt, både sø og kyst, men har desværre kun en cykel. Jeg har hørt at man kan fiske torsk inde i havnen? Men ved ikke helt om det er på blink eller bundmede. Håber der er nogen som kender til fiskeriet i denne skønne by :) 

Venlig hilsen Michael
Til top
Peder Kjer Jessen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
peder183

Tilmeldt:: 12 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peder183 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 09:44
hej :)
 
prøv at se tråd om flensborg fjord, alle pladser kan nåes på cykel, kollund ca 1time væk, på cykel, men tilgengæld en super flot tur. de andre pladser er tætter på.
venlig hilsen peder
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 09:46
Hej Michael. Ja der er masser af fisk i havnen. Hvorfor ikke bare prøve lykken? Det er mange år siden jeg selv var en tur på havnen i sønderbronx, men du kunne jo tage 2 stænger med. Den ene kan bundmede imens du fisker aktivt med den anden. Det ville jeg gøre Big smile
 
På den aktive stang kan du afprøve alle typer endegrej og hvis det er torsk du går efter, så tunge blink, jigs og pirke fisket bundnært.
 
Og hvorfor ikke supplere med en 3 stang? Den kunne fiske en sildestrimmel eller eller frisk reje under et flåd, så har du også chancen for en makrel eller ørred hvis der skulle komme sådan noget forbi bolværket.
 
MVH Frank
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 09:57
Hej Michael
 
Der er mange torsk i havnen ved Sønderborg. Desværre er det kun tilladt at fiske på en lille del af havnen og den bedste plads er den lille træbro på Dybbølsiden ved siden af Dieselstanderne. Jeg har selv bedst erfaringer med 25grams blink. Vær opmærksom på at der er meget strøm, så blinket skal have god tid til at synke.
 
Skulle du få lyst til en tur efter havørred en aften kan du sige til. Jeg kører tit ud et par timer på hverdagsaftener og har plads til en mere i bilen. Så kan jeg vise dig et par pladser rundt omkring.
Til top
Michael Starbæk Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Starbaek

Tilmeldt:: 14 Mar 2011
Geografisk: vissenbjerg
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Starbaek Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 09:58
Frank det lyder som en glimrende idé, har faktisk nogle savage gear sandeels som jeg tror vil være gode :D Kender i nogen pladser som ville være bedre end andre? 

Til top
Michael Starbæk Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Starbaek

Tilmeldt:: 14 Mar 2011
Geografisk: vissenbjerg
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Starbaek Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 10:14
Kåre jeg har ferie hele den her uge. Så det ville være helt perfekt!! :D 

Når du siger træbroen, mener du så den der ligger ved Alsion, det er nemlig min nabos nabo :D 
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 11:26
Du kan skrive til mig på karehermansen@gmail.com så kan vi finde ud af noget.
 
Træbroen ligge ovre i nærheden af Sundhalle. Næsten lige overfor slottet
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 13:03
Hej Michael,

Ellers prøv at kontakte en af de 3 foreninger i Sønderborg:

Syddanske Lystfiskere, som består af følgende klubber:
- Alsiske Kystfiskere
- Alsiske Fluefiskere
- Sønderjysk Småbådsklub
- Als Flyderne

Sportsfiskerforeningen Als

Skovens Fiskeklub

Her ved man besked med fiskeriet rundt omkring Als og flere af de tilknyttede vande.
Og tilbyder medlemskab med mange fordele.

Til top
Søren P. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sph Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 144
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 13:20
Hej Michael
 
Christian fra P&G Fishing i Sønderborg ved helt sikkert hvor der er godt i havnen. Ved han har fanget rigtig mange torsk på jig i havnen. Tror det er ved slottet, men han kan sikkert give dig en masse tips.
 
Mange hilsener
Søren
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres