Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Asfalt langs Gudenåen???

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
BjoernCollin

Tilmeldt:: 28 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjoernCollin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Asfalt langs Gudenåen???
    Sendt: 07 Aug 2012 kl. 22:03
Det er netop gået op for mig, at Randers Kommune er i gang med at etablere en asfalteret cykelsti langs Gudenåen. Efter lidt søgen på nettet, kan jeg se, at det er en plan som tilsyneladende har været under vejs siden 2009, men ellers kan jeg ikke finde nogen information om projektet.

Måske er det ikke så slemt som det lyder - men formuleringer som "...med henblik på, at stien også kan anvendes som pendlerrute." og "...afsat midler til at anlægge en cykelvenlig sti og en bro eller lignende ved Langå, hvor jernbanesporet og stien er meget tæt på Gudenåen" gør mig nervøs for, at der vitterligt er tale om, nogen steder, at placere en asfalteret cykelsti ovenpå den såkaldt gamle pramdragersti, umiddelbart ved siden af Gudenåen.

Personligt er jeg er stor tilhænger af at holde Gudenåen og den omkringliggende natur så "vild" som mulig og jeg har ABSOLUT ikke lyst til at dele mine stille, smukke fiskeoplevelser med en lind strøm af forbipasserende cyklister, knallerister, joggere, rulleskøjteløbere etc. Jeg er også bekymret for, hvor meget skrald der vil blive dumpet langs stien og hvor meget stress det vil medføre for dyrelivet.

Er der nogen der kender til dette projekt eller evt. ved, hvor præcis stien skal løbe? Og hvad er jeres mening om det her?

http://nemweb.randers.dk/NemAgenda/DocumentView.aspx?document_id=1122292
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2012 kl. 22:36
Citat: BjoernCollin

Det er netop gået op for mig, at Randers Kommune er i gang med at etablere en asfalteret cykelsti langs Gudenåen. Efter lidt søgen på nettet, kan jeg se, at det er en plan som tilsyneladende har været under vejs siden 2009, men ellers kan jeg ikke finde nogen information om projektet.

Måske er det ikke så slemt som det lyder - men formuleringer som "...med henblik på, at stien også kan anvendes som pendlerrute." og "...afsat midler til at anlægge en cykelvenlig sti og en bro eller lignende ved Langå, hvor jernbanesporet og stien er meget tæt på Gudenåen" gør mig nervøs for, at der vitterligt er tale om, nogen steder, at placere en asfalteret cykelsti ovenpå den såkaldt gamle pramdragersti, umiddelbart ved siden af Gudenåen.

Personligt er jeg er stor tilhænger af at holde Gudenåen og den omkringliggende natur så "vild" som mulig og jeg har ABSOLUT ikke lyst til at dele mine stille, smukke fiskeoplevelser med en lind strøm af forbipasserende cyklister, knallerister, joggere, rulleskøjteløbere etc. Jeg er også bekymret for, hvor meget skrald der vil blive dumpet langs stien og hvor meget stress det vil medføre for dyrelivet.

Er der nogen der kender til dette projekt eller evt. ved, hvor præcis stien skal løbe? Og hvad er jeres mening om det her?

http://nemweb.randers.dk/NemAgenda/DocumentView.aspx?document_id=1122292

Jeg kan sagtens følge dig i at naturen ikke skal ligne en villa vej, med asfalt og gadelygter. Når det så er sagt, så lad være med at tro at det kun er os lystfiskere, som er de mest fornuftige naturnydere. Jeg har tit set det modsatte.
Det ender sku med, at vi snart udvikler englevinger og glorie. Måske vi til sidst udvikler os til en ny art, som skal vise andre den sande vej Ermm
 

Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2012 kl. 23:12
Citat: BjoernCollin

Det er netop gået op for mig, at Randers Kommune er i gang med at etablere en asfalteret cykelsti langs Gudenåen. Efter lidt søgen på nettet, kan jeg se, at det er en plan som tilsyneladende har været under vejs siden 2009, men ellers kan jeg ikke finde nogen information om projektet.

Måske er det ikke så slemt som det lyder - men formuleringer som "...med henblik på, at stien også kan anvendes som pendlerrute." og "...afsat midler til at anlægge en cykelvenlig sti og en bro eller lignende ved Langå, hvor jernbanesporet og stien er meget tæt på Gudenåen" gør mig nervøs for, at der vitterligt er tale om, nogen steder, at placere en asfalteret cykelsti ovenpå den såkaldt gamle pramdragersti, umiddelbart ved siden af Gudenåen.

Personligt er jeg er stor tilhænger af at holde Gudenåen og den omkringliggende natur så "vild" som mulig og jeg har ABSOLUT ikke lyst til at dele mine stille, smukke fiskeoplevelser med en lind strøm af forbipasserende cyklister, knallerister, joggere, rulleskøjteløbere etc. Jeg er også bekymret for, hvor meget skrald der vil blive dumpet langs stien og hvor meget stress det vil medføre for dyrelivet.

Er der nogen der kender til dette projekt eller evt. ved, hvor præcis stien skal løbe? Og hvad er jeres mening om det her?

http://nemweb.randers.dk/NemAgenda/DocumentView.aspx?document_id=1122292


Ud fra dokumenter kan det se sådan ud, men det er da heldigvis ikke sket i dag, 3 år efter.

Pt. laver de ny cykelsti ved Fladbro som bliver en del af Pramdrager stien.

Langs selve åen er stisystemet blevet renoveret i forbindelse med vådområderne og har fået ny og fast grus underlag og er er kommet en bro over Nørreåen ved sammenløbet med Gudenåen.

Det ser ud som at det nye stisystem kommer til at gå fra Randers, op til Fladbro hvor man går/cykler over den nye bro og op forbi speedwaybanen til hovedvejen og så vil jeg tro man ledes ind gennem Dyrehaven og rammet det stisystem som går fra Dyrehaven og videre mod Stevnstrup. Fra Stevnstrup er de nødt til at føre folk og fæ videre langs de eksisterende veje.

Pramdrager stien ender i ingenting lidt opstrøms Fladbro, så den vej tror jeg næppe de vil gøre mere ved.

Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2012 kl. 12:03
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres