Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt fastspolehjul

 Besvar Besvar
Forfatter
danny Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rookie Avatar

Tilmeldt:: 21 Jul 2012
Geografisk: ikast
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rookie Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nyt fastspolehjul
    Sendt: 03 Aug 2012 kl. 14:21
hej jeg skal have nyt fiskehjul da min epix er blevet væk,

jeg skal bruge det til lidt fladfiskeri torsk, og p&t sø,åer osv 

har i nogle gode bud?

har forelsket mig voldsomt i Abu Garcia Cardinal Sorön STX , men vil jo gerne som alle andre have mest for mine penge:)

nogle forslag? /alternativer, brugt er også muligt men syns ikke dba byder så meget.
ingen
Til top
Stefan Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rekvium

Tilmeldt:: 14 Jun 2010
Geografisk: Asperup
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rekvium Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Aug 2012 kl. 14:55
En af mine kammerater går med et STX, som han er svært tilfreds med. Det er nok svært at komme med et endegyldigt svar på hvor du får mest for pengene. Smile I den prisklasse ville jeg også kigge på Ryobi Zauber eller et Shimano Stradic f.eks.. Køber du på nettet eller i en fysisk butik? Hvis det købes i en fysisk butik synes jeg at du skal tage ned og prøve det Sorön. Nogle gange skal man bare købe det som man har mest lyst til. Thumbs Up

- Stefan
Til top
danny Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rookie Avatar

Tilmeldt:: 21 Jul 2012
Geografisk: ikast
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rookie Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Aug 2012 kl. 15:27
kan se tråden ligger forkert hehe :), så en adm må gerne flytte den til rette plads :)

nå til sagen :) ja jeg regner med købe online pga det er en del billigere , men kender ik alle de nye mærker der som penn ryobi osv kender abu og daiwa , men er frisk på alternativer, og hvad størrelse skal jeg have hvis det endelig er? :)
ingen
Til top
Jens Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jens fisker

Tilmeldt:: 09 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Aug 2012 kl. 20:07
Jeg har haft en STX str 40 men var langt fra tilfreds, der var mange lejre, men det gav problemer at de ikke er i god nok kvalitet.


Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2012 kl. 00:20
For 2 år siden vandt jeg et Sorön S60 i en konkurrence.
 
Jeg var lidt skeptisk, da jeg så det, men jeg gav det en chance.
Jeg blev begejstret for hjulet, og det har nu fisket i 2 år og er blevet virkelig brugt. Mange kystture og sammenlagt 2 ugers laksefiskeri med 35 gram blink.
 
Jeg har smurt det om en gang, og det kører stadig som et nyt hjul.
Jeg vil ikke være bange for at købe et Sorön  igen.
 
Ejner
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2012 kl. 00:29
Prøv og tage et kig på Shimano Rarenium CI4 det er et helt igennem fantastisk hjul og du for fuld valuta for pengene! Kører selv med 4000 modellen til min Shimano SPeedmaster sea trout 10.3 og det spiller maks. Har haft ABU og en del andre hjul, men Rarenium er en utrolig dejlig oplevelse hver gang! Silkeblød bremse og det kører sku nærmest ind af sig selv Thumbs Up

OBS - Og så er hjulet til at betale for penge, omkring 1500 - 1700 kr. 
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2012 kl. 01:22
Holder også på Shimano Rarenium CI4 har selv et 2500 top nice Approve
Til top
jens wennecke Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wennecke

Tilmeldt:: 20 Nov 2005
Geografisk: københavn og møn/falster
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wennecke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2012 kl. 10:44
Jeg fiskede i mange år kun med Shimano, men jeg syntes tilsidst at kvaliteten kun gik én vej og det var nedad. Jeg har i de sidste 3 år fisket med ABU 804, der var Soröns forgænger. Det hjul kører bare derudaf, selvom det ikke har den lækre,bløde fornemmelse som Shimano. Desværre forsvinder fornemmelsen hos Shimano hurtigt ved tungt fiskeri.
Jeg ville helt klart vælge Sorön STX i størrelse 40.

Held og lykke med dit køb.
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2012 kl. 12:25
Alt bliver slidt ned på et tidspunkt Abu som Shimano & mange andre mærker
Det kommer and på hvad du fanger og hvor meget du fisker og hvordan du behandler dit hjul i gennem tiden. F.eks fisker du kun 20 gang på et år jamen så holder dit hjul også længer til gengæld fisker du 200-300 gang på et år kan man godt silde et hjul på en god sæson. Men en ting er sikker jo flere penge du køber for jo beder kvalitet jo længer holdbarehed Wink så er det op til en selv om det skal koste 500 kr eller 5000kr, Men et minium på 1000-1500 kr ville jeg siger så er du i den bedre ende af skalaen.
Til top
danny Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rookie Avatar

Tilmeldt:: 21 Jul 2012
Geografisk: ikast
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rookie Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2012 kl. 18:54
puha det var godt nok mange ting jeg nu skal overveje,  hvis jeg siger jeg vil til at køre med bombarda vil det så ændre nogles meninger? :)
ingen
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2012 kl. 20:01
Nej Shimano Rarenium CI4 Thumbs Up
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2012 kl. 10:03
du kunne jo nappe et SPRO red arc fra www.angel-discount24.de til 70Euro + 4,90Euro i fragt. Så har du en testvinder til under 600,- kr. incl. fragt. Jeg har hjulet i str. 10100 og 10400 og er rigtigt glade for dem indtil videre ;o)
 
mvh Frank
Til top
Kristoffer Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zaza

Tilmeldt:: 21 Aug 2011
Geografisk: virum
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zaza Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2012 kl. 11:26
Har abu söron 40 og det virker upåklageligt også i saltvand og har ikke skyllet det en gang. Helt sikkert et køb du vil blive glad for!
Til top
Torben Rolskov Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rolskov

Tilmeldt:: 23 Sep 2009
Geografisk: Nordfyn
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rolskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2012 kl. 11:37
Har et sorøn stx str. 40  et super hjul, til kysten, Fisk og Fang har dette hjul til lige under 1000 kr. og de har her i august 10% rabat. et rigtigt godt hjul til pengene.
K&B
Torben
Til top
Mathias Quistgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mathias Quistgaard

Tilmeldt:: 30 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mathias Quistgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2012 kl. 12:43
Penn Sargus!

Min kammerat har lige købt det i den mindste udgave, 2500. Det blir flittig brugt til å og P&T.
Penn laver produkter helt for sig. Og jeg vil uden tvivl tage til den nærliggende grej butik og prøve at få diverse hjul i hånden inden køb! Jeg var også¨på et tidspunkt meget til køb af online varer, men fandt hurtigt ud af, at man med en god dialog fik mere for pengene!
Mvh
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2012 kl. 13:50
Jeg er stor tilhænger af Penn grej, men fastspolehjul kan de bare ikke lave ;o(  ...(lige bortset fra penn Slammer)
Da Atlantis kom frem skulle jeg have dette "vidunderhjul" har ALDRIG haft et stykke grej der har voldt så mange problemer og kørte så elendigt. Det blev forsøgt repareret 1 gang uden held og byttet 1 gang. Anden gang fik jeg pengene retur. Jeg nåede tilsammen at fiske 3x4timer ialt.
 
Har hørt fra andre at Sargus også har problemer med nogle af de samme ting jeg bøvlede med.
 
Men stænger og multihjul, det kan de squ stadigt lave ;o)
 
mvh Frank
Til top
danny Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rookie Avatar

Tilmeldt:: 21 Jul 2012
Geografisk: ikast
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rookie Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2012 kl. 14:11
grunden jeg har kigget på soøren er det også skal bruges til hav, og holde til det, kan de hjul i taler om også det? :)
ingen
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2012 kl. 14:40
hehe nu kender jeg en der fisker rigtig meget kyst, og han købte en penn atlantis da de stod til 2499.- og han har fået det ombyttet 3 gange indtil videre Thumbs Down
Til top
danny Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rookie Avatar

Tilmeldt:: 21 Jul 2012
Geografisk: ikast
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rookie Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2012 kl. 16:39
grunden jeg har kigget på soøren er det også skal bruges til hav, og holde til det, kan de hjul i taler om også det? :)
ingen
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2012 kl. 16:41
altså de forhandlere jeg har talt med i ind og udland omkring Shimano Rarenium CI4 siger at det eneste minus der er ved hjulet, er at du skal uden for europa for at sætte hjulet på en alvorlig prøve Thumbs Up
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres