Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ulovlige garn!

 Besvar Besvar
Forfatter
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ulovlige garn!
    Sendt: 01 Aug 2012 kl. 22:18
Kære medfiskere.
Nu har jeg fulgt debatten herinde i nogle år, og fornemmer en øget mængde selvtægt når det kommer til ulovlige garn. Jeg kan på sin vis godt sætte mig ind i jeres frustrationer, men jeg kan kun fortsat opfordre jer til at melde ulovlighedene. Vi kan ikke få flere resurser hvis ikke vi har nogle tal vi kan vise politikerne. Så når I trækker et garn, svarer det til at pisse i bukserne for at holde varmen. Det er ikke så smart. Jo flere anmeldelser vi får ind, jo bedre kan vi overbevise politikerne om at vi har brug for flere resurser, hvis vi skal kunne øge kontrollen! Så husk det nu!! Anmeld ulovlige redskaber!!! Det er til alles fordel!! (Undtagen banditternes)!!
Ring til 72185609 eller gå ind på www.anmeldelse.fd.dk
Det er en kæmpe hjælp for os. Og for jer!!!
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2012 kl. 06:36
Hvor mange herinde har prøvet at anmelde ulovlige garn inden for det sidste år, og oplevet at de ikke får noget ud af det?
Til top
Jacob Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jbnielsen

Tilmeldt:: 23 Maj 2005
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jbnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2012 kl. 07:56
Det er jo lidt svært at vide om man får noget ud af det, da I jo ikke kommer lige efter anmeldelsen og man derfor ikke kan vide om I har været der efter at man er gået hjem.
Til top
Kaspar Wendelin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kaspar Wendelin

Tilmeldt:: 06 Aug 2008
Geografisk: gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kaspar Wendelin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2012 kl. 07:57
Det kan godt være man selv ikke for noget ud af det, men der er nadre der får noget ud af det...... kontrollen kan jo ikke lave et kort med røde prikker der viser hvor det er værd at lede hvis ikke man melder det ulovlige fiskeri.....
 
Jeg har også modtaget opkald fra kontrollen, når telefonbeskeden ikke kunne beskirve pladsen ordenligt, altså når de står derude og skal vide hlet præcis hvor redskabet står. Så mit indtryk er at det helt sikkert bliver taget meget alvorligt.
 
Det er bare surt at der er så få folk i kontrollen, nogen gange oplever man nemlig den samme garnsætningen igen og igen og igen, men jeg stopper ikke med at melde den hver gang jeg ser bare det mindste der lugter af et skodgarn i det fredningsbælte. En eller anden dag så bliver fiskeren taget og så falder hammeren, og jeg vil gerne bidrage til det.
 
Om jeg så får respons hver gange jeg anmelder det er mig et fedt...
Til top
Steffen Toft Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Steffen Toft Avatar

Tilmeldt:: 20 Jan 2007
Geografisk: Gudenåen og Tange Sø.
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffen Toft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2012 kl. 08:04

For nogle år tilbage anmeldte jeg i maj, et massivt ulovligt garnfiskeri i området ud for en strandcampingplads på Djursland. I løbet af sommeren blev der foretaget to razziaer og det hjalp en del på de helt kystnære garn.

Det er hammer vigtigt igen og igen at anmelde ulovlige garn til fiskerikontrollen. De komme ikke altid samme dag, men de plotter alle anmeldelser ind på et kort og områder med mange anmeldelser vil få ekstra bevågenhed.
Bare se det friske eksempel med 17 ulovlige garn i fredningszonen ved Villestrup Å, der blev konfiskeret i forbindelse med en anden kontrolaktion, efter en anmeldelse.  
Bare klø på med anmeldelser. Du er bestemt med til at gøre en forskel.
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2012 kl. 08:18
Jakob, vi har gjort det til fast procedure at kontakte anmelder og spørge lidt ind til hva de har set. På den måde kan vi nogen gange spare en tur, hvis det anmeldte viser sig at være f.eks en ruse og ikke et garn for tæt på land. Det giver os mere tid til at tage fat i de anmeldelser med kød på.
Og til jer andre, er det rigtig godt at høre at der er nogen der har set det fornuftige i at skaffe dokumentation for ulovlighederne. Det giver sgu mest på den lange bane!
Til top
klaus gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
klgre Avatar

Tilmeldt:: 22 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klgre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2012 kl. 08:57
Har oplevet tre gange at der er blevet taget hånd om
anmeldelse af ulovlige ruser i åen. Så meld endelig.
Hilsen Klaus Gregersen
Til top
Jacob Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jbnielsen

Tilmeldt:: 23 Maj 2005
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jbnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2012 kl. 10:10
Citat: René Jespersen77

Jakob, vi har gjort det til fast procedure at kontakte anmelder og spørge lidt ind til hva de har set. På den måde kan vi nogen gange spare en tur, hvis det anmeldte viser sig at være f.eks en ruse og ikke et garn for tæt på land. Det giver os mere tid til at tage fat i de anmeldelser med kød på.
Og til jer andre, er det rigtig godt at høre at der er nogen der har set det fornuftige i at skaffe dokumentation for ulovlighederne. Det giver sgu mest på den lange bane!
 
Det lyder godt med tilbagemeldingerne til anmelderne. Det er 2 års tid siden jeg sidst anmeldte et garn så det passer meget godt med at jeg ikke efterfølgende er blevet kontaktet. 
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2012 kl. 14:20
Fint med de positive tilbagemeldinger, men ville også gerne høre fra skeptikerne! Dem der mener at selvtægt er det eneste rigtige. Og hvorfor de mener det. Og gerne nogle saglige argumenter, i stedet for en ensidig tilsvining af fritids- og erhvervsfiskere.
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2012 kl. 16:40
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Citat: René Jespersen77

Fint med de positive tilbagemeldinger, men ville også gerne høre fra skeptikerne! Dem der mener at selvtægt er det eneste rigtige. Og hvorfor de mener det. Og gerne nogle saglige argumenter, i stedet for en ensidig tilsvining af fritids- og erhvervsfiskere.
 
Et godt argument for selvtægt ku jo være at det jo så netop blir stoppet nu og her. Ved ikke hvad jeres reaktionstid er men på 2 dage kan der fanges mange små ørreder ol. Bare en tanke.
 
Jeg har ikke selv øvet selvtægt og fik en fin respons på en anmeldelse jeg lavede vedrørende ulovligt fiskeri.
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2012 kl. 20:57
Reaktionstiden varierer jo lidt, afhængig af bemanding osv, men vi gør hva vi kan. Desuden er det meget begrænset hvor mange undermålere der går i garn. Maskerne er for store. Men derfor skal det jo stoppes alligevel, men mit argument er at det i sidste ende er meget bedre når det bliver anmeldt. Så sent som i dag havde vi en anmeldelse på garn for tæt på land, men efter en snak viste det sig at være ruser. Men det var rigtig godt han meldte det og fik opklaret det!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum