Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et begynderspørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael G Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FarmerMac

Tilmeldt:: 30 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FarmerMac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Et begynderspørgsmål
    Sendt: 30 Jul 2012 kl. 20:31
Jeg er for nyligt begyndt at interessere mig for lystfiskeri, hvor knægten
og jeg var ude ved en p&t sø. Jeg kunne dog godt tænke mig noget 
fiskeri fra kysten, og har købt mig et fisketegn. Har også købt mig nogle
åndbare waders med løse støvler fra Rapala ( ProWear er det eneste det
eneste der står på dem, men håber ikke jeg har købt katten i sækken )
De føles lækre at have på og det gør støvlerne også Tongue.
Jeg har også købt mig en Vadejakke ( Scierra Aquatex Pro ) hele herligheden 
for 2300,- så er nok klar over det ikke er det vildeste jeg har fået fat på, men
man skal jo starte et sted Smile.
Jeg har en ok 8 fods stang, som vel nok kan gå til at begynde med, ude ved
kysten + diverse endegrej, flåd osv.. ( har i øvrigt også et Rapala foldbart net )

Nu er det så bare jeg tænker.. Er der noget jeg mangler.. Jeg er jo som sagt
helt "grøn" inden for det her fiskeri, så jeg har helt sikkert ikke tænkt på alt Big smile.

Glæder mig til at høre fra jeg, og selvfølgelig også til at komme afsted ud på
kysten for aller første gangTongue.

Mvh
Michael
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 20:35
En god kniv og en god tang, og så skal du være opmærksom på fjæsinger og de giftige pikke der sidder oven på dens ryg og på siderne :) og et målebånd til hvis du fanger havørred Thumbs Up
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 20:36
Hej michael.
Hvis du har nogle kyst blink eller måske en kyst wobler eller 2 så skulle du have fint grej at begynde med på kysten. du skal dog huske kysten ikke er det nemmeste sted at starte ud med at begynde sit fiskeri, da der kan være langt mellem fangsterne. dine waders er fine nok :-D og vadejakken er ret fornuftig :-D så hvis ellers din stang,hjul og line er ok så burde den være der :-D Men ellers skriver du bare tilbage så skal jeg med glæde besvare flere spørgsmål

K&B

Peter Eriksen
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 20:55
Citat: fjæsinger og de giftige pikke
 
Hm, mon ikke der menes "Pigge"?
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 21:00
Citat: Klaus Neilsen

Citat: fjæsinger og de giftige pikke



 

Hm, mon ikke der menes "Pigge"?


jo mon ikke :-)

jeg er ihvertfald ikke stødt ind i en med giftige "pikke"
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 21:00
looool hold nu kæft mand Embarrassed tror jeg skal stoppe med at skrive mens jeg binder hehe
Til top
Christian steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chri74a9 Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chri74a9 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 21:03
Jeg er ikke den store kystfisker men har da hørt flere som har fanget godt på et intermediate bombardaflod + en regnorm som virker godt pga. den lugter af noget
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 21:12
Grejet du har anskaffet er rigeligt fint - dog ved jeg ikke ret meget om spin-fiskeri (jeg er "fluetosse")  
 
bombarda setup på kysten snupper da en del havørred hvad jeg ved af. De fleste respektable grejforhandlere kan guide dig til sådan et setup.
Dog understregter jeg også at kysten kan til tider være besværlig, men destro federe følelse får du når du napper den havørred på 2-3 kg :)
 
held og lykke med det og nyd det på vores dejlige danske kyster!
 
mvh
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nen

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 21:19
Citat: Steffan

... og et målebånd til hvis du fanger havørred Thumbs Up

Et lille tip jeg kan huske fra 'gamle dage':
Brug stangen som målebånd. Markér med tusch/lak/maling/rids et mærke 40cm fra eksempelvis enden af din stang. Så kan man hurtigt måle efter uden at skulle have fat i et decideret målebånd.

Held og lykke med fiskeriet.
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 21:20
Citat: nen

Citat: Steffan

... og et målebånd til hvis du fanger havørred Thumbs Up
Et lille tip jeg kan huske fra 'gamle dage':
Brug stangen som målebånd. Markér med tusch/lak/maling/rids et mærke 40cm fra eksempelvis enden af din stang. Så kan man hurtigt måle efter uden at skulle have fat i et decideret målebånd.
Held og lykke med fiskeriet.




nemlig
Til top
Christian steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chri74a9 Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chri74a9 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 21:39
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 21:44
det kan man godt, men hvis ikke man gider tegne på grejet fylder et målebånd ikk så meget Embarrassed
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 21:44
Kyst fluer under bombarda er super effektivt:)
Til top
Stefan Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rekvium

Tilmeldt:: 14 Jun 2010
Geografisk: Asperup
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rekvium Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 21:53
Og hvis man ikke vil ridse/tegne/male på sit grej, kan man markere 40cm med et stykke isoleringstape. Thumbs Up Så er man både fri for at "ødelægge" grejet, og fri for at skulle fjumre med et målebånd. Wink

-Stefan
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nen

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 23:01
Mulighederne er mange...
Personligt synes jeg det er nemmere end at skulle stå og bøvle med et målebånd.
Fisker (og fanger) man mange forskellige fisk med forskellige mindstemål kan det dog godt blive lidt bøvlet selv med mærke på stangen :p

Mere generelt til trådstarter, så prøv så vidt muligt at undgå at spendere mange tusinde kroner før du ved om det er noget du virkelig vil, eller om det blot er sommervarmen. Start billigt og med det essentielle, så kan der altid udviddes og opgraderes bagefter. Når det så er sagt, så er bedre grej bare lige det sidste der gør om man har en god oplevelse eller ej. Godt grej gør bare alting lige den tand sjovere...
Til top
Michael G Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FarmerMac

Tilmeldt:: 30 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FarmerMac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 23:35
Mange tak for alle jeres gode og seriøse svar..(også den med den meget besynderlige Fjæsinge Big smile..  Hehe )
Noget tyder på at jeg har alt jeg skal bruge, på nær et målebånd. Heldigvis ikke den
dyreste investering.
Første tur blir med intermediate bombarda flåd med orm som madding. Så må vi se
menuen passer de kære fisk.. Cool
Kommer jeg på flere begynder spørgsmål, skal i nok høre fra mig .. Wink .. Nååh ja.. Findes der nogle gode guides i at rense og filetere de forskellige arter fisk.. Har fikset
en del regnbue ørreder og det var nu meget nemt, men måske man skal gribe det
anderledes an, med de andre?

Mvh
Michael
Til top
Christian steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chri74a9 Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chri74a9 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2012 kl. 09:10
Citat: FarmerMac



Kommer jeg på flere begynder spørgsmål, skal i nok høre fra mig .. Wink .. Nååh ja.. Findes der nogle gode guides i at rense og filetere de forskellige arter fisk.. Har fikset
en del regnbue ørreder og det var nu meget nemt, men måske man skal gribe det
anderledes an, med de andre?

Mvh
Michael


Tjek  http://mikandersen.dk/ Der er en masse gode fisketips bl.a. hvordan man fileterer en række forskellige fisk.
Men ellers kan du finde utrolig mange fiskevideoer inden for alle emner på youtube.

Smile 
 



Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2012 kl. 09:17
til alle fluefisker er der ingen grund til at smadre stænger osv hvis du går med line kurv er den ligepræcis 40 cm over ihvertfald den linekurv jeg har:) linekurv.dk den grønne:)
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Kristen Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kristen

Tilmeldt:: 13 Mar 2002
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2012 kl. 09:59
Du har næsten alt hvad du skal bruge, men mangler en ting, nemlig en vadersstav, det tredie ben er uåndværligt hvis man vader hvor der sten, hvem har ikke prøvet at ryge på rø... som kunne været undgået med den.
Til top
Michael G Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FarmerMac

Tilmeldt:: 30 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FarmerMac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2012 kl. 12:07
Citat: Kristen

Du har næsten alt hvad du skal bruge, men mangler en ting, nemlig en vadersstav, det tredie ben er uåndværligt hvis man vader hvor der sten, hvem har ikke prøvet at ryge på rø... som kunne været undgået med den.
 
Kan man ikke lave sådan en selv.. Har set de færdige teleskop modeller, men vil de
ikke bare irrer til og være træls at have med at gøre i det lange løb?
Jeg har tænkt på at lave noget af et kosteskaft, evt med en "dup" i enden. Jeg ved godt
den kommer til at fylde lidt, når man står og fisker.
Nogen der evt har lavet en selv, som fungere?
 
/Michael.
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2012 kl. 13:08
Citat: Kristen



Du har næsten alt hvad du skal bruge, men mangler en ting, nemlig en vadersstav, det tredie ben er uåndværligt hvis man vader hvor der sten, hvem har ikke prøvet at ryge på rø... som kunne været undgået med den.


jeg har aldrig brugt vadestav.
og er heller aldrig røget på røven på kysten :-D kunne ikke forstille mig at skulle gå og slæve på endnu mere ?
Til top
Michael G Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FarmerMac

Tilmeldt:: 30 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FarmerMac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2012 kl. 12:06
Citat: Peter Eriksen

Citat: Kristen



Du har næsten alt hvad du skal bruge, men mangler en ting, nemlig en vadersstav, det tredie ben er uåndværligt hvis man vader hvor der sten, hvem har ikke prøvet at ryge på rø... som kunne været undgået med den.


jeg har aldrig brugt vadestav.
og er heller aldrig røget på røven på kysten :-D kunne ikke forstille mig at skulle gå og slæve på endnu mere ?
 
Var lige ude at hyggefiske lidt i aftes, mest for at få testet mine waders + jakke. Stedet var fyldt med sten, og kan da godt se at en vadestav kunne være til nytte, men igen..
Jeg gik stille og roligt frem uden nogle problemer :-)

Fisk blev der ikke noget af, men så en gut lidt længere nede af kysten, hive et par
lækre havørreder i land.. Clap
 
Mistede desværre mit fangstnet (heeelt nyt), da jeg ikke havde fået det fæstnet
ordenligt, men det er jo hvad der kan ske.. æv æv... Nååh ja.. og mobilen døde,
da jeg fik den proppet i den IKKE vandtætte lomme i jakken.. Godt det var en
firma mobillos Embarrassed
 
/Michael.
Til top
Bo Christian Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianH

Tilmeldt:: 25 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2012 kl. 14:24
 Det lyder til at du er klar..  K&B..  Husk endelig fluer, da ormene godt kan slippe hurligt op på kast..  reje fluer er super, og ellers et juletræ..
 
 Håber du bliver godt og grundigt "bidt" så vi har endnu en kystfisker i DK..  :-)
 
K&B Streamwalker
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2012 kl. 15:57
Citat: FarmerMac


Citat: Peter Eriksen

Citat: Kristen



Du har næsten alt hvad du skal bruge, men mangler en ting, nemlig en vadersstav, det tredie ben er uåndværligt hvis man vader hvor der sten, hvem har ikke prøvet at ryge på rø... som kunne været undgået med den.


jeg har aldrig brugt vadestav.
og er heller aldrig røget på røven på kysten :-D kunne ikke forstille mig at skulle gå og slæve på endnu mere ?

 
Var lige ude at hyggefiske lidt i aftes, mest for at få testet mine waders + jakke. Stedet var fyldt med sten, og kan da godt se at en vadestav kunne være til nytte, men igen..Jeg gik stille og roligt frem uden nogle problemer :-)Fisk blev der ikke noget af, men så en gut lidt længere nede af kysten, hive et parlækre havørreder i land.. Clap
 
Mistede desværre mit fangstnet (heeelt nyt), da jeg ikke havde fået det fæstnetordenligt, men det er jo hvad der kan ske.. æv æv... Nååh ja.. og mobilen døde,
da jeg fik den proppet i den IKKE vandtætte lomme i jakken.. Godt det var en firma mobillos Embarrassed
 
/Michael.


sådan er det på kysten. der kan være langt mellem fangsterne :-D
Men knæk og bræk næste gang

Mvh Peter Eriksen
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2012 kl. 18:38
Citat: FarmerMac


Citat: Peter Eriksen

Citat: Kristen



Du har næsten alt hvad du skal bruge, men mangler en ting, nemlig en vadersstav, det tredie ben er uåndværligt hvis man vader hvor der sten, hvem har ikke prøvet at ryge på rø... som kunne været undgået med den.


jeg har aldrig brugt vadestav.
og er heller aldrig røget på røven på kysten :-D kunne ikke forstille mig at skulle gå og slæve på endnu mere ?

 
Var lige ude at hyggefiske lidt i aftes, mest for at få testet mine waders + jakke. Stedet var fyldt med sten, og kan da godt se at en vadestav kunne være til nytte, men igen..Jeg gik stille og roligt frem uden nogle problemer :-)Fisk blev der ikke noget af, men så en gut lidt længere nede af kysten, hive et parlækre havørreder i land.. Clap
 
Mistede desværre mit fangstnet (heeelt nyt), da jeg ikke havde fået det fæstnetordenligt, men det er jo hvad der kan ske.. æv æv... Nååh ja.. og mobilen døde,
da jeg fik den proppet i den IKKE vandtætte lomme i jakken.. Godt det var en firma mobillos Embarrassed
 [/DI V]
/Michael.



Jeg ville glemme alt om den vadestav og målebånd
Et 40cm mærke på stangen kan laves med hvidt slette lak
det er meget nemt at fjerne igen med en negl .

Din forsikring dækker helt sikker din mobil , da det er saltvand
er det en kortslutning og det dækker de

Vh Tommy
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2012 kl. 20:48
Nu når vi er i gang så prøv at læs den bog der hedder
Er selv i gang med den og den er fremragende Wink
masser af god info billeder med meget meget mere
Til top
Michael G Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FarmerMac

Tilmeldt:: 30 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FarmerMac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2012 kl. 21:42
Citat: Mallow

Nu når vi er i gang så prøv at læs den bog der hedder
Er selv i gang med den og den er fremragende Wink
masser af god info billeder med meget meget mere

Tak for tippet om bogen her Smile.. Helt klart en jeg vil have fat på.

Med hensyn til vadestav, så tror jeg godt jeg kan undvære .. Måske jeg bliver
klogere, men hvad pokker.. Man blir jo aller højest våd.. Tongue

Målebåndet dropper jeg også, da jeg allerede har fikset et mærke på mine 
stænger.. ( med isolerbånd ) Det funger fint.. 

Jeg er med 99.9 % sikkerhed blevet ny kystfisker, ikke mindst pga alle de 
Gode indlæg der er her på forum, men også pga jeres store hjælpsomhed
når det gælder begynder spørgsmål.. Mange tak for det Clap

Mvh
Michael.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum