Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fladfiskeri/Makrel Århus

 Besvar Besvar
Forfatter
Andreas Kronborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Asferg

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Asferg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fladfiskeri/Makrel Århus
    Sendt: 25 Jul 2012 kl. 23:32
Hej...

Skal på besøg ved en kammerat i Galten ved Århus. Jeg tager jollen med, så vi kan komme ud og fiske lidt. 

Vi kunne godt tænke os at fiske flade og evt makrel fra båden. Men hvor skal vi køre hen for at kunne det? Kender intet til pladser på østkysten af jylland. 

Vi snakker om Djursland, men hvad med Århus Bugt? 

Man hører om godt fiskeri i Århus havn, men er der mulighed for at ligge sig i båden et lille stykke uden for havnen? Har frontmonteret, så vi kan ankre op uden at drive ind og genere. 

For at gøre det kort: Hvad ville I gøre i vores situation?

Mvh

Andreas
Til top
Andreas Kronborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Asferg

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Asferg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2012 kl. 23:44
Grenå er også en mulighed, men er der nogle der ved om der fanges makreller nu?
Til top
kenneth schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
freja77

Tilmeldt:: 10 Jul 2011
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér freja77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2012 kl. 07:22
Var lige et smut på havnen i Grenå i går. Snakkede med en der havde været ude i båd - han havde 3 makreller og 8 hornfisk i båden. . . . .
Til top
christian ottesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
teddythebear

Tilmeldt:: 03 Maj 2006
Geografisk: hadsten
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddythebear Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2012 kl. 16:05
Hej 
Enten skal du fiske ude ved isbjerget( det nye byggeri i Århus) eller også skal du tage til studstrupværket..... Fisk mellem 15.00-18.00 med primær vægt på fiskeriet mellem 16.00-18.00.

Knæk og bræk 
Christian
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2012 kl. 16:23
Vil tro der er makrel langs stort set samtlige kyster med dybt vand og strøm under land lige pt.

Tidlig morgen før og lige efter solopgang og så igen eftermiddag-aften er klart hotteste perioder, hvor makrellerne er meget jagende i store stimer, hvis de kan findes. Midt på dagen er min erfaring, at de splitter meget mere op i mindre småstimer og kan være sværere at lokalisere.
Til top
Andreas Kronborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Asferg

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Asferg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2012 kl. 17:33
Studstrupcærket og isbjerget - Ligger de syd eller nord for havnen? Eller i hver retning? 

Det bliver nok temmelig svært at komme afsted mellem 15-18, da vi også har et par koner og unger der skal have lidt opmærksomhed.

Nu vi er i jolle, er tidspunktet så ikke mindre relevant?

Hvis ikke vi kan finde makrellerne, regner vi med at gå efter flade. Men hvor kan man finde nogle sådan omkring havnen? Nogle der har erfaringer med fiskeri efter dem fra jolle?


Redigeret af Asferg - 26 Jul 2012 kl. 19:00
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2012 kl. 23:37
Der er MANGE makreller i Århus lige nu! Det er ikke så pokkers vigtigt at være der på et specielt tidspunkt, nu i er i båd! Det er handy at have et ekkolod med ud, da fiskene, som der også bliver nævnt, har tildens til at sprede sig mere op af dagen! Skal man være sikker på fangst foregår det fra 04-07 ca. Her er fiskene i store stimer, som jager uhæmmet!

Mvh Stefan
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Andreas Kronborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Asferg

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Asferg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2012 kl. 00:26
Takker Stefan

Mon ikke vi skal meget tidligt op så, det kunne godt tyde på det. Må vi sejle rundt inde i selve havnen og fiske? eller skal vi holde os ude af havnen? Kender ikke reglerne, og synes ikke jeg kan finde noget om det på nettet. Eller er det lidt ud af havnen og så står de der i store stimer?

Selvfølgelig holder vi os på afstand af de fiskere der står på havnen! 
Hader folk i joller der tror de kan sejle ind over kastelinien og opføre sig som om de ejer det hele!

Jeg har ekkolod, et Hummindbird 798 med sideimaging. Men er vi ikke enige om at det ikke er behjælpeligt, da makrellerne jo ikke har svømmeblære. Eller bliver de stadig markeret, og det kun er Fish ID der ikke virker på makreller?
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2012 kl. 00:39
Jeg er ikke inde i de konkrete regler for Århus havn! Men jeg kan ikke se hvorfor i ikke skulle kunne "parkere" båden inde i havnebassinet, hvis i ikke er til gene for øvrig trafik og fiskere fra breden.
Jeg tror dog jeg ville lægge mig lige uden for indsejlingen, da det er min erfarring at fiskeriet er bedst derude (hint Wink )

Hvad angår makrel og ekkolod, må jeg være dig svar skyldig! Har ikke erfarring nok til at udtale mig! Smile
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Andreas Kronborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Asferg

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Asferg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2012 kl. 00:45
Mange takker igen:) 

Ja - det er flot at give 9k for et ekkolod man ikke er sikker på hvordan virker:)
Til top
Andreas Kronborg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Asferg

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Asferg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 19:59
Vi var afsted ved Århus søndag morgen, og lå ud for Isbjerget. Men fik kun 4 makrel og en enkelt sild. 

Men er det ude i bugten ud for isbjerget eller inde i havneområdet folk mener man skal ligge når man er i båd? Vi fandt nogle buler, men de var meget hurtig væk og generelt svære finde igen. 

Vil give det et skud onsdag eftermiddag/aften nemlig. Vi var afsted om morgenen i søndags.

Er der forresten nogle der har erfaringer med torskefiskeriet omkring Århus havn? Og fladfiskeriet, hvis der da overhovedet er sådan nogle... For hvis makrellerne ikke er at finde, må vi jo ty til andet fiskeri. 

På forhånd mange tak!


Redigeret af Asferg - 30 Jul 2012 kl. 20:01
Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 20:51
Citat: Asferg

Vi var afsted ved Århus søndag morgen, og lå ud for Isbjerget. Men fik kun 4 makrel og en enkelt sild. 

Men er det ude i bugten ud for isbjerget eller inde i havneområdet folk mener man skal ligge når man er i båd? Vi fandt nogle buler, men de var meget hurtig væk og generelt svære finde igen. 

Vil give det et skud onsdag eftermiddag/aften nemlig. Vi var afsted om morgenen i søndags.

Er der forresten nogle der har erfaringer med torskefiskeriet omkring Århus havn? Og fladfiskeriet, hvis der da overhovedet er sådan nogle... For hvis makrellerne ikke er at finde, må vi jo ty til andet fiskeri. 

På forhånd mange tak!

Hej,
Der er en del små flade og torsk ved "Isbjerget", tror du skal have en båd og så afsted fra Bønnerup eller sådan noget for at have en god mulighed for flade. 

Vh. Søren
I would rather be fishing :-)
Til top
Michael G Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FarmerMac

Tilmeldt:: 30 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FarmerMac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2012 kl. 23:42
Hejsa..

Nu er jeg nok ikke den bedste til at komme med gode råd, da jeg er
RET ny inden for fiskeverdenen.. Men anyways.. Tongue Jeg fandt denne
lille reklame, for fiskeri syd for Århus.. Måske der er lidt inspiration
at hente her ?
http://www.visitodder.dk/NR/rdonlyres/F1ADD67F-19C2-433D-BD4E-97B00CABD13B/0/Fiskefolderdansk.pdf

Mvh
Michael.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum