Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gaula

 Besvar Besvar
Forfatter
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gaula
    Sendt: 28 Jun 2012 kl. 13:52
Så går de gennem fossen.
 
 
Til top
flyfisher Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisher123

Tilmeldt:: 01 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 52
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisher123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2012 kl. 14:22
???

Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2012 kl. 15:46
Yes,
 
< 200 og 8g
 
... men de lover op til 30 mm regn lørdag-mandag, ikke så godt!
 
Søren
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2012 kl. 20:06
Ja, jeg har set set. Det ser ikke for godt ud, men bare de kan passere fossen er jeg tilfreds i første omgang.
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2012 kl. 20:58
LOLLOLLOL go' tur...
Følger også selv med i lidt vandføring og vejrudsigter dog i den anden ende af Norge, har aldrig fisket i Gaula... Meeeeeeen den er blandt toppen af min liste over elve, som jeg vil prøve at fiske i, inden jeg stiller træskoene!
 
Schitt Fiske herfraSmile
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2012 kl. 00:35
Tak skal du have Joachim
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2012 kl. 15:24

Hej

Når Gaula Laksen går, så går den!

 Hul igennem i går eftermiddag og de første er allerede taget I Singsås!

 

Spændende at se hvad der sker de næste dage.

Søren

Til top
Rasmus Lassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rlassen

Tilmeldt:: 01 Mar 2006
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rlassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2012 kl. 15:30
Følg med på Gaula.no.. :-)
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2012 kl. 15:48
Ja må hellere snart få Gaula.dk op at køre.
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2012 kl. 19:15

Hej

Gaula.no havde oprettet de 4 Laks fra Singsås forkert - nu er fejlen rettet Laksene var i virkeligheden fanget ved Lundamo! 
Noget af en fejl i disse "går Laksen igennem fossen?" tider!
 
..Men de kommer. Nu går GF kun med 157 M3
 
Søren
Til top
Peter Fosgerau Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pfr

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: Hammel
Status: Offline
Beskeder: 221
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pfr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2012 kl. 20:02
Følg med her, hvad Gaulfossen angår! http://www2.nve.no/h/hd/plotreal/Q/0122.00009.000/knekkpunkt.html
Hilsen Peter
Til top
Lars Schriver Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lars schriver Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2004
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars schriver Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2012 kl. 20:39
hep.
ja men det mest interessante er faktisk der pr D.D er fanget ca 5 tons mere i gennemsnit af de sidste 10 år.
og jeg skal for første gang i mange år ikke være i gaula i næste uge som er min normale uge 27 av av av

de er et lottospil at være laksefisker :-)

sååå kan kun ønske rigtig godt fiskeri til de som skal være i lakseparadis den næste uge 
fed flex :-)
Til top
Lars Schriver Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lars schriver Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2004
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars schriver Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2012 kl. 20:39
Til top
Gert Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
GC

Tilmeldt:: 15 Jun 2011
Geografisk: Holbæk
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér GC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2012 kl. 21:26
He.. he... kender det! Skal for første gang i over 10 år ikke til Gaula. Vores nu tre børn er i år blevet prioriteret fremfor fars laksefeber. Det virkede som den rigtige beslutning i starten af året, men av, det er ikke nemt at styre laksefeberen, når man piner sig selv med at følge med på de forskellige netsider Ouch

Redigeret af GC - 29 Jun 2012 kl. 21:31
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2012 kl. 10:58
Kære alle !
Lige hjemvendt fra første Gaula tur, så tror jeg det må konstateres at der ikke er kommet laks i større antal gennem Gaulfossen de seneste dage, og det fatter man vel egentlig ikke ??
Nu er vandstanden gået meget op igen, så der måske yderligere nogle dage ?
Til orientering kan det oplyses at i 2004, gik laksene i større antal gennem fossen den 12 juli, ja 12 juli !!
Jeg kenden mange der er deroppe, og folk der er ved at pakke for at fiske i uge 28, til alle !!
Knæk og bræk, og må lakseguderne snart hjælpe laksene op gennem fossen, for at åbne fiskeriet på den øverste 2/3 af gaula !
 
Kh. Jim
Ps. har lige talt med en der sidder på Aune vald ved Rognes, og ingen der har set / mærket laks her kl. 11.00 !
Håber andre har mere opløftende meldinger ?
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2012 kl. 12:00
Citat: GC

He.. he... kender det! Skal for første gang i over 10 år ikke til Gaula. Vores nu tre børn er i år blevet prioriteret fremfor fars laksefeber. Det virkede som den rigtige beslutning i starten af året, men av, det er ikke nemt at styre laksefeberen, når man piner sig selv med at følge med på de forskellige netsider Ouch
 
Hej  Gert
 
nu skal jeg ikke gøre mig til dommer omkring 3 børn vs. laksefiskeri, men jeg har selv været i Gaula i år - uge 24  Wink - og dernæst så går turen om små 9 dage til Canada og USA, hvor sønnen og jeg blandt andet skal lakse- og ørredfiske i 3½ dag på Vancouver Island. (imens smutter kone og datter på shoppingtrip i Seattle).
 
Jeg indrømmer dog gerne, at prioriteringer lider under "fravalg", hvorfor 2013 bliver Skjern å laksefiske - frem for Norge og/eller Irland/Skotland - og speciel fishery i California på kysten næste år. Men jeg ville gerne det hele  Disapprove  
 
Men tråden hér beviser nu også lidt, at vi tænker meget i Gaulfossen (nedenfor og opover), hvilket får mig til at tænke på, at en af mine gode venner i over 30 år hvert år har fisket i 3 uger i streg i Gaula...... da han citat udtrykker: "sats på 1 uge i Gaula .... og du satser"  Ouch - han fanger laks HVERT år i Gaula.
 
Til alle Gaulafiskere + laksefiskere pøj pøj Wink - min Gaula-uge er brugt Shocked
 
 
 
 
Til top
Lars Schriver Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lars schriver Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2004
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars schriver Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2012 kl. 13:16
Citat: GC

He.. he... kender det! Skal for første gang i over 10 år ikke til Gaula. Vores nu tre børn er i år blevet prioriteret fremfor fars laksefeber. Det virkede som den rigtige beslutning i starten af året, men av, det er ikke nemt at styre laksefeberen, når man piner sig selv med at følge med på de forskellige netsider Ouch
 
 
Ja en god beslutning der tidliger Gert..men lige nu syntes din sikkert også meget fejlagtig ik Dead
 
flex lars
(sendt via mobil. liggende og ventende på vogntog på motorvejen fra Rødby, forklædt som vejbump Confused)
 
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2012 kl. 16:24
Tja med alle tænkelige forbehold for fejl mm. Så er der taget 3 laks ved Hovin i dag, og da Hovin jo som bekendt ligger lige oven for gaulfossen, så er der trukket laks igennem denne !!!
Herligt, og knæk og bræk deroppe !
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2012 kl. 16:34
Hej Jim
 
3 uger med lungebetændelse, 1 uge med en kraftig muskel skade i låret, men men jeg glæder mig til uge 28, laksen går op i hopetal sidst på denne uge, der skal fiskes så smilehullerne når helt på til ørerne og det med tørflue og alt andet guf til de smukke laks om jeg så skal halte ned til elven.
Glæder mig til at fortælle om alle de fisk vi får i tale, og skammer mig lidt over det er os der skal fange dem SmileWink
 
Ole T  
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2012 kl. 19:23
Hej Ole !
Jeg krydser alt hvad krydses kan, og Vil af hele mit hjerte håbe at I timer den helt rigtig, og rammer den lige røv..... !
Knæk og bræk deroppe, og jeg glæder mig til at høre om alle "ruggene" der kommer på land.
Kh. jim
Til top
Kay Haug Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kay

Tilmeldt:: 07 Apr 2014
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2014 kl. 21:41
Slettet

Redigeret af laah123nu - 07 Apr 2014 kl. 22:40
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum