Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken stang

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilken stang
    Sendt: 11 Jun 2012 kl. 14:48
Hej


Jeg vil købe en ny stang så ville lige høre om der er nogle der har nogle bud på en god spinnestang som ligger i pris klassen 300-400 kr.

Mvh Anders 
Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 14:58
Hej Anders,
Hvis du vil have noget specifikt hjælp, så er der lige behov for lidt flere detaljer om den stang du mangler Wink
 
hvad skal du bruge den til? (hertil kommer kastevægt, saltvand/ferskvand)
 
Hvor lang skal stangen være?
 
har du gjort overvejelser omkring hvor mange dele den skal være i?
 
/Søren
I would rather be fishing :-)
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 15:08
Okay

Den skal bruges til lidt af hvert både i fersk og saltvand. Nok mest ørrede, hornfisk, gedde.

Tænkt på at stange skal være omkring 9 fod.

ved ikke hvor mange dele stangen skal være, men påvirker det stangen om den er i 2 eller f.eks 5 dele?

Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 15:44
Prøv at se efter en brugt her på siden Anders. Der får du mest for pengene.
Typisk er de billigere stænger todelte.
Til top
Kim Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
skrolk

Tilmeldt:: 07 Jun 2012
Geografisk: 2200
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skrolk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 15:52
Hej AK.

Jeg har selv både 2-delte og 4-delte stænger.
Udmilbart syndes jeg ikke at der er den store forskel at spore på dem, ud over at de 4-delte er nemmere at transpotere (Says captain obvious).

Dog skal de flere delte stænger være at god kvalitet, så undgå "knæktik" travel kit.
Den er simplethen for spinke, og det yderste led knækker hvis du bruger for hårde ord i dets nærhed.

Men hvis det skal være simplet fritisk fiskeri der skal være nemt at transpotere, så enten Ron Thomsons traveforce, eller Savagear's 4-delte stænger nogle virkelig gode alternativer :)
(Kan dog ikke huske prisen på dem).
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 16:02
Ok jeg har lige fundet den her stang Berkley Phazer 902 15/40 M Spinnestang eller  Berkley Phazer 902 7/29 ML Spinnestang er de gode

Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 16:17
Det er helt fine stænger i den billige ende af skalaen. Men jeg bruger dog gladeligt to phazere til flådmakrellerne..
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 18:00
Hvordan er de til gedder?
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 20:03
Dem jeg har er ni fods fastspolestænger med kastevægt op til 25 gr og er derfor ikke noget jeg normalt ville fiske gedder med.
Generelt føles phazer stængerne en smule "slaskede" i aktionen uden at det skal opfattes negativt. De er dejligt bløde i aktionen og passer i mine øjne godt til makrelfiskeriet.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2012 kl. 20:31
Phazer er da også 9 fods stang og med en kaste vægt op til 25 gr. Så hvorfor er den ikke god til gedder.
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 07:51
Kender du så nogle stænger i pris klasse 300-500 kr til det lidt tunger fiskeri efter f.eks gedder
Til top
Anders Kronvang Gade Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ak.gade

Tilmeldt:: 29 Mar 2012
Geografisk: Odder
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ak.gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2012 kl. 17:18
Nu har jeg fundet to fiske stenger

Kinetic Waterspeed Casting til tungt fiskeri efter gedder, laks (10,3' 15-60)

KUNNAN Diamond Spin til  kyst og å efter mindre fisk f.eks ørrede(9' 7-28)

Er du gode eller noget bras

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres