Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

bestik blink

 Besvar Besvar
Forfatter
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: bestik blink
    Sendt: 28 Maj 2012 kl. 09:34
Har igennem de sidste 20 år brugt gaffler,spiseskeer skohorn til blink,For et par dage siden fandt jeg et større lager teskeer der nok skulle bruges til dukker eller børne kaffe/the stel.
Selve skeen fra dem vejer 1.7 gr og har en perfekt gang i vandet,Spørgsmålet er hvilken spraydåse skal jeg bruge til at fæste hvid-orange og grøn til rostfrit stål ?
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2012 kl. 11:34
Altså jeg har lavet et par enkelt ting i rustfrit som skulle males. Jeg har kunnet finde de farver jeg ville i Hammerite´s sortiment men jeg anbefaler at du affedter/renser med et alkalisk rensemiddel først. (fx motorrens) Det har virket for mig - men som sagt kun på en cirka 10 - 15 blink. 
Håber du får held med projektet anyway.
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2012 kl. 11:44
Hej Kevin.
 
Bestik, som blink, kræver at de får en stabil grunder, og jeg plejer at gøre flg.:
 
Varm dem på en koge plade ( Så får du forøvrigt nogle forrygende Tobis farver, vis du holder lidt øje med varme tilgangen, og du behøver ikke at gøre mere ved demWink)
når dine blink har fået varme nok, så smid dem i koldt vand, som chok køler. Du får nu en overflade, som skal børstes godt på alle sider, men en forholdsvis grov roterende stålbørste.
 
Når du skal male blinkenes grunder, så få blinkene affedtet, evt. med noget fortynder, hold fingrene fra overfladen, brug engangs handsker!
 
Hvad du vil bruge, som grunder, må du selv afgøre, men en 2 komponent, som bruges til biler, kan sagtens vise sig at være alletiders, vis man vi ofre det.
 
Selve sprayen, ja jeg bruger generelt altid bil spray, det fås i alle nyancer, men koster, omvendt så dur det.
 
Overflade / slut behandling, ja jeg skiller mig ud fra mængden, og bruger Blitsa gulvlak, som er beregnet til slidlag til parket gulve. Det er knokkelt stærk, på vandbasis, og jeg dypper normalt 3 gange.
 
Et lille boretricks til rustfast stål:
 
Bestik, kan være meget hårdt at bore i, men det kan så betale sig at ofre et pinolbor, som ikke skal køre mere end små 250 omd /min, så får man et pænt lille hul + at der bliver rejfet grater, i samme ombæring, da pinoboret har en 60grader rejfer i selv boret.
 
 
Håber det her kan give en ide om, hvad der skal til at få de små blink i topformSmile
 
Mvh
P.K. (Blink mager i mere end 50 år!)
 
 


Redigeret af PK - 28 Maj 2012 kl. 11:50
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres