Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Thailand

 Besvar Besvar
Forfatter
Kristoffer Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zaza

Tilmeldt:: 21 Aug 2011
Geografisk: virum
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zaza Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Thailand
    Sendt: 26 Maj 2012 kl. 22:16
Hej allesammen :)

Har fundet ud af, at sommerferien går til Thailand og derfor skal jeg selvfølgelig have min fiskestang med! Skal bo på en ø der hedder ko Samui, vil blot høre om nogen evt. har erfaringer med fiskeri i Thailand generelt og helt specifikt omkring øen :)

Mvh.

Kristoffer
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2012 kl. 22:31
emnet har været oppe flere gange... men ganske kort:

jeg var på et par båd ture fra koh samui, lang sejltur ud til noget dødsygt bundfiskeri... jeg kørte et par woblere efter båden på vej frem og tilbage, og havde et par ganske seriøse hug af noget der formodentlig har været tun og wahoo... dog uden at lande dem...

jeg lejede også en havkajak og sejlede rund i mangroven med fluestangen, både på samui og ve phuket det var fedt jeg havde ne 8'er stang der rakte til noget og var for klein til noget... fak forskellige former for jacks og trevally samt adskillige andre arter...

jeg var også på tur efter sailfish fra phuket.... det var kratigt grej (penn 6/0 og tilsvarende stænger) og fiskene var små bonito'er... jeg kørte dog små woblere og sprutter efter båden med min kystspinne stang.. og havde ne mægtig fest med boinito op til ca 4 kg... det gik godt indtil et eller andet dyr rendte med  alt min fireline (ca 300m) uden at stoppe... så var det bal forbi og mit daiwa hjul blev aldrig rigtig sig selv igen...

Til top
Kristoffer Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zaza

Tilmeldt:: 21 Aug 2011
Geografisk: virum
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zaza Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2012 kl. 00:16
Det lyder da som om der er noget at komme efter! Mange tak for svaret, super brugbart ;) Jeg regner nemlig med at tage min klasse 8 fluestang med. Tænkte at jeg evt kunne fiske 'fra stranden' efter store blege europæiske sild.. spøg til side, men fiske lidt væk fra badestranden evt. ved noget forskellig artet bund. 
Hvad fisker man så med på fluen? det samme som herhjemme, tænker at en lille fiske imitation altid til fungere? :) 
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2012 kl. 00:57
fiske imitationer, krabber, rejer...
husk at der er knald på... både hvad angår fiskens styrker (grej der holder frem for ultra let... og masser af bagline) og saltholdigheden og vandets temperatur... med andre ord, skal der hjul af en hvis kvalitet til og en såkaldt tropisk line, der ikke bliver til en nuddel i det varme vand

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum