Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

oppustelige kajakker til fiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
Kenneth Buch Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
oppustelige-kajakker Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2012
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oppustelige-kajakker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: oppustelige kajakker til fiskeri
    Sendt: 17 Maj 2012 kl. 19:36
jeg er forhandler af oppustelige kajakker. Jeg forhandler mærket Advanced Frame, som er fra Australien. De har en oppustelig kajak specielt til fiskeri og jeg går med tanker om at tage den med i mit program - og vil høre jeres mening - I kan se den på


På forhånd tak

Kenneth
Til top
William Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ullaaahhh

Tilmeldt:: 06 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ullaaahhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2012 kl. 19:56
Hej Kenneth,

Det lyder umiddelbart som et spændende alternativ til flyderingen.
Hvad kommer sådan en til at koste?

Mvh
Til top
Kenneth Buch Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
oppustelige-kajakker Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2012
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oppustelige-kajakker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2012 kl. 20:21
4-5.000,-
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2012 kl. 21:06
Jeg har fisket fra disse kajakker i mange år nu ...
De funker ganske fint ...

Har du en hjemmeside ??

Redigeret af SoftboyDK - 17 Maj 2012 kl. 21:08
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2012 kl. 21:59
Hey.
 
Må jeg have lov til at spørge hvilken du tænker der specielt skulle være til Fiskeri.
 
Har ejet en Firefly, en Lagoon1 og har stadig en Lagoon2. Bare nysgerrig..
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2012 kl. 12:36
??
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2012 kl. 12:50
Citat: SoftboyDK

Jeg har fisket fra disse kajakker i mange år nu ...
De funker ganske fint ...

Har du en hjemmeside ??
 
 
 
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2012 kl. 13:30
Tja måske .., det er ikke til og vide ...
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Michael Boysen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Boysen Avatar

Tilmeldt:: 10 Aug 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Boysen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2012 kl. 15:53
Jeg vil nu gætte på denne side http://www.luftkajak.com

Men det betyder vel ikke det store?!

Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2012 kl. 16:38
Det var vel bare for at reklamere for dem han skrev Smile
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2012 kl. 09:32
Ja det var det nok ...
Var nok bare lidt mere nysgerrig i og høre da jeg selv sælger dem ... Og der er kun lavet en som er direkte til fiskeri .. Og den er ikke ny ... !!
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2012 kl. 10:01
Citat: Michael Boysen

Jeg vil nu gætte på denne side http://www.luftkajak.com

Men det betyder vel ikke det store?!

 
Der er ingen grund til at gætte!
Gå ind på Kenneth's profil http://123nu.dk/lystfiskeri/forum/member_profile.asp?PF=117621 der vil man kunne se at han har et Websted, som er http://oppustelige-kajakker.dk/
 
Og nej, jeg tror heller ikke det betyder det store, webbutikker kommer og går.
 
Mvh
Henning
 
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2012 kl. 10:24
Ja okay ... Havde ikke lige tænkt på og kikke der ...
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2012 kl. 12:26

Jeg har haft en Advanced Frame for nogle år tilbage som jeg har fluefisket fra. Det har kunnet lade sig gøre, dog er der et par ting som jeg synes ikke var så godt ved den:

Man sidder dårligt i forhold til kast og indtagning af flue. Fluelinen må man ligge enten oven på ”dækket” eller strippe ud i vandet hvor den konstant ryger ind under kajakken, hvilket medfører korte kast og at man har svært ved at holde fokus på at fiske fluen.

Da man sidder på en luftmadras, får man ondt i røven efter 1-2 timers fiskeri samtidig med at benene begynder at sove.

Afdriften er stor så det er ofte nødvendigt med anker/drivanker. I en kajak skal anker/drivanker helst være monteret i hækken eller stævnen for at den ligger ordentligt i forhold til bølger, dette har jeg ikke kunnet få til og har monteret anker i siden, hvilket godt ku lade sig gøre da den er meget stabil men det blev aldrig rigtig godt.

Når man har pakket den sammen er man nødt til at pakke den ud igen når man kommer hjem for at den kan tørre. Tørretiden er omkring 3-4 dage.. – Bor man i lejlighed og skal bruge stuen som tørrerum vil jeg anbefale at være single..

Hvis man ikke har opbevaringsplads og vil have kajak er den fin nok, men jeg ville nu anbefale at prøve nogle pontonbåde også. Har man plads til at opbevare en normal kajak vil jeg klart anbefale at købe sådan en, der er mange gode fiskekajakker på markedet, Heritage, Hobie og så videre..

Selv fisker jeg nu fra en Freedom Hawk 14, det er en kæmpestor ko at håndtere på land, men fordelen er; at når man skal fiske slår man bagenden ud og kan dermed stå op i den uden problemer, i bølger op til 30-40cm. Med linekurv på er det næsten som at fiske fra land af..Smile

 

Til top
Kristian Stebit Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KristianOle Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2004
Geografisk: odense, kerteminde, hindsholm, sverige
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KristianOle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2014 kl. 07:38
Jeg har skrevet lidt om oppustelige kajakker her: http://www.kajakgutten.dk/oppustelig-kajak/ :)
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2014 kl. 12:45
Hvis man er interesseret i oppustelige, let transportable fiskeplatforme er der efter min mening 2 man man absolut bør overveje;


Redigeret af RJC - 15 Feb 2014 kl. 12:46
Til top
Kristian Stebit Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KristianOle Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2004
Geografisk: odense, kerteminde, hindsholm, sverige
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KristianOle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2017 kl. 01:52
Hej Ryan,

Var inde og kigge på BigSkyin siden. Ved du om de shipper worldwide? Jeg synes ikke at kunne læse det nogen steder og ville meget gerne have sendt en af deres hertil Nord Thailand hvor jeg bor. Jeg har i forvejen en Sit on top kajak her som jeg fisker fra til tider, , men den kan godt blive lidt langsom synes jeg.

Her lige et billede af den jeg har fra en tur jeg var på  lidt udenfor byen hvor jeg bor. Desværre en 0-tur Dead

Sit on top fiske kajak


Redigeret af KristianOle - 11 Apr 2017 kl. 01:58
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum