Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

skydehoved til scierra mpa

 Besvar Besvar
Forfatter
Jeppe Lund Grynderup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
--Scierra--

Tilmeldt:: 08 Jul 2011
Geografisk: Thisted
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér --Scierra-- Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: skydehoved til scierra mpa
    Sendt: 17 Maj 2012 kl. 15:52
Hejsa... Har købt en scierra mpa 13 fods kl. 8-9... Hvilket intermediate skydehoved passer perfekt til 2håndsstangen? Vil ikke til selv og klippe et til, da jeg ingen forstand har på det... Det skal bruges i Mandal;-)
Hellere én flue i vandet end en ti i æsken:-)

Jeppe
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2012 kl. 16:52
Til Mandal ville jeg tage en Rio Scandinavia
K&B på turen Wink

     
Til top
Mikkel Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikl

Tilmeldt:: 23 Mar 2006
Geografisk: Nibe
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2012 kl. 19:43
Hvorfor ikke bruge Scierras MWF system det passer til stangen og fungerer fint. Har selv samme stang og er meget glad for den. Købte et MWF linekit billigt og tror det bliver svært at få bedre/mere line for de penge, et sådan sæt kan købes for i dag.
Held og lykke med stangen, er sikker på du bliver glad for den ;-)
Mvh. Mikkel 
Til top
Jeppe Lund Grynderup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
--Scierra--

Tilmeldt:: 08 Jul 2011
Geografisk: Thisted
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér --Scierra-- Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2012 kl. 21:01
Det sæt har jeg til kl.9-10, men det er jeg sgu blevet træt af... Er også lidt hook på rio scandinavia, men det er sgu også en pebret pris:-) Men der er så heller ikke så mange, der har dem mere.
Hellere én flue i vandet end en ti i æsken:-)

Jeppe
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2012 kl. 21:25
Hej Jeppe,
 
Jeg har selv igennem efterhånden nogen år brugt denne stang i den 6-delte udgave, og jeg har været og er fortsat super glad for denne. Den har dog nu fået følgeskab af en 12,9' Z-axis, så må vi se hvilken en der bliver den foretrukne fremadrette.
 
Til MPA'er har jeg faktisk været rigtigt godt tilfreds med Scierras MWF - hoveder til denne stang, idet jeg dog også har brugt Rios AFS SH. Jeg synes stangen kaster rigtigt godt med SH på 26-27 gram samt en polyleader, men den kaster nu også uden problemer med op mod 30-31 gram.
 
Det med linevægten og hvor dybt stangen arbejder under kastet er jo often en meget personlig sag, og jeg trives altså generelt bedst med de lidt lettere liner, som måske ikke spænder stangen så dybt/hårdt, og som samtidig giver en fornemmelse af et lidt lettere kast/svæv og en lettere præsentation. Der er sikkert kasteguroer der vil udfordre mig her, men det er altså blot min fornemmelse under praktisk fiskeri.
 
God fornøjelse med stangen.
Nicolai
Til top
Jeppe Lund Grynderup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
--Scierra--

Tilmeldt:: 08 Jul 2011
Geografisk: Thisted
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér --Scierra-- Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2012 kl. 21:41
Jo tak.... Jeg er nok ikke så erfaren endnu, men synes nemlig med scierra hovederne, skal timingen i kastet være uhyggelig præcis før du får det perfekte kast, hvor man virkelig mærker stangen arbejde. 
Til min å stang har jeg et rio versitip sæt, som jeg er rigtig glad for, men det er jo ikke de lange kast, man laver her, men det er en fornøjelse og NEMT at kaste med:-) Mvh Jeppe
Hellere én flue i vandet end en ti i æsken:-)

Jeppe
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2012 kl. 09:43
hmm " Perfekte kast" - tit handler det om små justeringer, eksempelvis med vægten.
Jeg bruger begge mærker. Scierra MVF skydehoved er en god line til fornuftige penge,
gør ikke linen ringere!- men ingen hemmelighed at Rio-Scandinavia er en af de foretrukne liner i vestenvind, super line.

     
Til top
Jeppe Lund Grynderup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
--Scierra--

Tilmeldt:: 08 Jul 2011
Geografisk: Thisted
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér --Scierra-- Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2012 kl. 10:25
Tror også det bliver Rio-scandinavia... Hvor er de billigst?

Hellere én flue i vandet end en ti i æsken:-)

Jeppe
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum