Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emåen ??

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Kjær Anersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rosman

Tilmeldt:: 25 Apr 2012
Geografisk: Nyborg
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rosman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Emåen ??
    Sendt: 28 Apr 2012 kl. 15:14
er her nogen der har kendskab til fiskeriet i Em åen i Sverige, da jeg skal et smut derover her til sommer leder jeg efter nogen der har erfaring fre den å ?
 
Vh.
 
Søren
kænk og bræk derude...
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2012 kl. 17:17
Spørgsmålet har været oppe et par gange før, men aldrig rigtig blevet tilført noget konkret !! Der er dog lidt praktisk info at hente her... Smile
 
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2012 kl. 18:31
Citat: rosman

er her nogen der har kendskab til fiskeriet i Em åen i Sverige, da jeg skal et smut derover her til sommer leder jeg efter nogen der har erfaring fre den å ?
 
Vh.
 
Søren
 
Har haft fornøjelse af at fiske på Emåns Herregårds berømmelige stykker, men kan se, at deres hjemmeside ikke eksisterer mere.
 
Men men der kan fiskes derovre:
 
 
 
 
selv om jeg ikke selv har fået laks derovre, så er de nedre stykker af Emån i verdens-klasse alene grundet historikken, herunder de navnkundige pools meget differentierede løb og bundforhold.
 
Håber andre - hvad siger du Ole Tranholm m.fl. - kan give input omkring nutidens (2012) muligheder i den gamle hæderkronede "å"  Wink  
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord
Til top
Peter Møller Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eisenia

Tilmeldt:: 30 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eisenia Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2012 kl. 18:44
 
 Hej Søren, jeg har fisket på fliseryds vandet mange gange, det er ikke noget nemt sted at fange en af de store havørred... men for fanden da hvor er der smukt langs emåens bredder, især når de store ege er sprunget ud.
 Skal du fiske på dette vand får du en stor oplevelse, smukkere vand er svært at finde efter min mening... der er mulighed for at fiske efter mange arter, var selv heldig at fange en af åens maller.
 Kommer du til Fliseryd så husk at besøge deres smukke museum, og måske få en snak med Göran Ulfsparre han ved da om nogen hvad der rør sig i emåen.
 
 Mvh Peter
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2012 kl. 18:48
Citat: Jacce

Citat: rosman

er her nogen der har kendskab til fiskeriet i Em åen i Sverige, da jeg skal et smut derover her til sommer leder jeg efter nogen der har erfaring fre den å ?
 
Vh.
 
Søren
 
Har haft fornøjelse af at fiske på Emåns Herregårds berømmelige stykker, men kan se, at deres hjemmeside ikke eksisterer mere.
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2012 kl. 19:37
Citat: DNA7

Citat: Jacce

Citat: rosman

er her nogen der har kendskab til fiskeriet i Em åen i Sverige, da jeg skal et smut derover her til sommer leder jeg efter nogen der har erfaring fre den å ?
 
Vh.
 
Søren
 
Har haft fornøjelse af at fiske på Emåns Herregårds berømmelige stykker, men kan se, at deres hjemmeside ikke eksisterer mere.
 
Det var sørens .. nå, men der var sikkert en gl. setup fejl i mit foretrukne link. Det ændrer ikke ved, at det er et af de fedeste steder at gå og hygge sig, omend man skal passe på de mange hugorme på "nordre "bred"" ... Wink Det er og bliver et sted, hvor tiden står stille og det at tænke på de britiske lords og deres tilgang til de svenske elve og åer - for den sags skyld norske - giver et sjovt og ikke mindst historisk perspektiv omkring "upstairs and downstairs" ..... Tongue
 
Men som skrevet andet steds i tråden er Emån ikke kun nedstrøms motorvejen, omend det er hér, hvor de mange "historier"  samt ikke mindst store havørreder stammer fra ...      
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord
Til top
Søren Kjær Anersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rosman

Tilmeldt:: 25 Apr 2012
Geografisk: Nyborg
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rosman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2012 kl. 16:43
mange tak for alle de gode svar. nogen af jer der så har erfaring med noget af det øvre af åen evt efter bækøred, stalling röding osv.. ?
kænk og bræk derude...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum