Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af WF line?

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Valg af WF line?
    Sendt: 25 Apr 2012 kl. 20:37
Jeg skal ha en ny line til min allround fluestang klasse 5-6 men skal det være noget guideline eller loop opti stream( set til 620kr) eller noget helt andet?
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 20:39
hvad skal du fiske put ?  kyst ??

Til top
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 20:43
Det er vel mest til p&t den skal bruges. har set lidt på Guideline 4 cast til 499kr
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 20:46
altså nu er alle folk jo nok ikke enige med mig men jeg syntes scierra hmt med loading zone er en kanon wf line 
ellers guideline coastel  det er så godt nok en intermediet line , men også  en lækker line , jeg bruger hmt linen til put og coastel til kysten
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 21:11
Rio Gold er en fin allround line.

mvh
Allan
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 21:19
Hej Jesper,

jeg har en helt ny Rio Gold #5 float. I pakke og ikke brugt. HELT ny.

Kr. 275,-

Det er e super line, jeg har tre af dem. 4-5-6 wf float, men har denne som ekstra.

Med  venlig hilsen

Niels Åge Skovbo

Mail evt. til mig.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2012 kl. 00:51
Når det er mest Put & take du regner med at bruge den til, så ville jeg nok gå efter en line med en meget kort klump, især hvis der er mange træer og buske der hvor du regner med at fiske. En Vision Vibe 85 ville nok være et godt valg. Den kan anvendes all-round.
Ved faktisk ikke om Opti stream er kortere i klumpen?, det er ikke nøjagtigt angivet på Loops hjemmeside. Og ellers er der Vision Vibe 65, men den har jeg ikke prøvet og ved slet ikke hvordan den vil opføre sig når klumpen er så kort.
Men det bedste er selvfølgelig at du prøver linerne før du køber og danner din egen mening.
Hilsen Kim.
Til top
Ask Landrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
landrup Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér landrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2012 kl. 02:06
scierra hmt 299 hos lystfisk har lige bestilt en ny da den gamle er ved at dø / Når den slider ens finger til blods efter en hel dags fiskeri så er det tid til en ny syns ligesom kenneth den er fin og så er prisen også iorden at jeg så købte både wf og intermediate og lave linerne til skyde hoveder bagefter gør jo bare man kan variere sit grej efter pladsen og vind og vejr.. 
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2012 kl. 08:38
Rio outbound
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2012 kl. 09:41
Citat: fiskeren321

altså nu er alle folk jo nok ikke enige med mig men jeg syntes scierra hmt med loading zone er en kanon wf line 
ellers guideline coastel  det er så godt nok en intermediet line , men også  en lækker line , jeg bruger hmt linen til put og coastel til kysten
Scierre hmt er en fremragende lineSmile det er jo også Rio som har lavet denThumbs Up 
Den nye hmt er airflo som laver den og så må tiden vise om den er lige så god som den Rio har lavet.
Men der er sgu mange gode liner på markede, så det bedste er at komme ud og prøve lidt forskelige find den der passer til dig.
Ligesom der er forskellige meninger om en fluestang er der jo også mange forskelliger meninger om liner.
Knæk og brækSmile
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 10:44
Citat: Barberen

Citat: fiskeren321

altså nu er alle folk jo nok ikke enige med mig men jeg syntes scierra hmt med loading zone er en kanon wf line 
ellers guideline coastel  det er så godt nok en intermediet line , men også  en lækker line , jeg bruger hmt linen til put og coastel til kysten
Scierre hmt er en fremragende lineSmile det er jo også Rio som har lavet denThumbs Up 
Den nye hmt er airflo som laver den og så må tiden vise om den er lige så god som den Rio har lavet.
Men der er sgu mange gode liner på markede, så det bedste er at komme ud og prøve lidt forskelige find den der passer til dig.
Ligesom der er forskellige meninger om en fluestang er der jo også mange forskelliger meninger om liner.
Knæk og brækSmile

Jeg beklager at jeg tager en gammel tråd op, men jeg synes når jeg mærker på den gamle HMT og den nye V2 i samme klasse, så er der altså stor forskel på coatingen. Den gamle virker mere stiv i coatingen og er glattere end den nye samt lidt tykkere. Ved ikke om Airflo har lavet V2 linen i polyurethan eller hvad det nu hedder og det er der forskellen skal findes? Synes umiddelbart den gamle skyder bedre, men jeg tager lige ud og tester lidt mere.
Hilsen Kim.
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 12:35
En line jeg holder rigtig meget af ,som er super at arb med .
Main Stream er i toppen af den type liner - tror de fleste vil gi mig ret der har prøvet den.

     
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 15:07
Hej Jesper.
Jeg anbefaler altid Rio Outbound Short til kyst og P&T fiskeri.
Jeg bruger den selv til mine #6 og 7 stænger, de er ukompliserede at kaste med, og kaster nemt 25m+ med et enkelt dobbelttræk.
Jeg bruger dog en Loop Optistream til min #5 Orvis T3 Tipflex, den er god til forholdsvis korte og præcise kast i mindre å'er, men synes ikke den er så god til lange kast.
Nu skriver du at din stang er en #5/6, det vil nok være en 6'er til WF liner, Outbond'en er lidt tungere end AFTM systemet foreskriver, men de fleste nyere stænger er ikke så kritiske med et gram mere eller mindre, her er det nok i de fleste tilfælde en fordel med et gram ekstra.
Vh.  IJ
 
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2012 kl. 21:57
Hej
Jeg ville foretrække liner med korte klumper til p og t. En loop optistream er genial til korte præcise underhåndskast ved buske og krat og selvfølgelig alm overhåndskast. Rio Dart minder om den og kan købes med forskellig synk. Outbound er god og hurtig til, at komme derud af ved kysten og søen, men er knap så elegant som de to andre. Rio gold er fantastisk til Ørredfiskeri med tørflue og nymfe. Den kan klare lidt vind, uden at virke for tung. Den har en lang klump. Guideline og Scierra har jeg ikke prøvet så meget af.

Et køb af line, skal afhænge af hvordan man fisker og hvor/hvordan fluen skal præsenteres. Hvad er der ved en langdistance line, hvis fisken skal have en vel placeret flue 10-15 m ude næsten hver gang! Jeg tror du skal bruge noget til kort og mellem distancen.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres