Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kyst fiskeri Norge

 Besvar Besvar
Forfatter
Kjeld Otte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kjeldotte

Tilmeldt:: 03 Maj 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeldotte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kyst fiskeri Norge
    Sendt: 11 Apr 2012 kl. 10:30

Så rundede jeg et skarpt hjørne, og en af de gode gaver var et kontant tilskud til en fiskeferie. Min første tanke var at tage på endnu en tur til Saltstraumen, hvor jeg har været flere gange.
Men jeg må dog nok indrømme at et døgns køretur i bil efterhånden virker noget afskræmmende, så jeg tror jeg vil forsøge at finde et sted lidt mere syd på i norge.
Så hvis der er nogen der har personlige erfaringer med gode kyst plader i Syd Norge ca op til Trondheim, vil jeg meget have en lille beskrivelse af disse steder.
Det skal bemærkes, at jeg ikke fisker fra båd, men direkte fra kysten.

På forhånd tak

Kjeld Otte
Til top
Peter Neerdorf Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter N Avatar

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: Primært på vestsjælland, sydsjælland, sydsverige, samt midtNorge
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 11:08
Hejsa. 

Et godt bud på herligt fiskeri i norge, kunne være Romsdalsfjorden (åndalsnes) ca 1100 km fra københavn. 
Du kan fiske direkte fra kysten (bemærk at der er dybt !) mulighed for mørk sej, helleflynder, torsk, havørred osv.

Har været der en del gange efterhånden og bestemt ikke sidste gang. 
Der er også mulighed for at tage ud med båd (guide) og fiske på det helt dybe. 

Kig evt her. Kan bestemt anbefales!

http://www.rauma-jakt-fiskesafari.no/fiskebilder/1/61.html
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 16:26
Hej Keld
Det er bare at tage båden fra Hirtshals til Kristiansand, starte bilen og følge vejen langs kysten. Masser af fiskepladser, venlige Nordmænd, små byer, og campingpladser. Du skal sejle nogle gange, men ellers er der frit fiskevand helt til Trondheim.
Vi er nogle stykker i HSLF der har talt om at leje en autocamper til turen.
Husk det er også muligt at tage en afstikker til en af områdets Elve.
Vi har i mange år fisket en uge i Orkla eller Driva, på disse ture har vi altid lagt en dag på kysten ind. Vi har altid fået fisk, op til 7 arter på en dag.
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
 
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 16:53
Bemærk lige at havørred vist nok er blevet totalfredet i Norge.
Vh.  IJ
Til top
Søren Bang Jokumsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbj Avatar

Tilmeldt:: 17 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 17:48
Det er feil. Kan fiskes hele året. Er fredet
rundt inn og utløp osv. Akkurat som i Danmark. Men mener at der på Vestlandet har vært fredet i vinter. Men husker ikke hvilke områder. Tror det har vært fra Stavanger og oppover til Molde. Men kun i vinter!
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 18:36
Et andet bud er øen Stord med et super kystfiskeri
/Søder
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 18:46
Hej Søren.
Det er nedenstående (link) jeg har læst engang, det er dog noget uoverskueligt, da der er forskellige regler rundt i Norge.
Jeg opfordrer hermed de lystfiskere der vil prøve lykken i det dejlige fiskeland, til at sætte sig ind i de lokale reglerWink
 
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 20:46
jeg havde en mdr på øen stord for år tilbage - vel ca 2005.
fra kysten fangede vi pighaj - sorthaj - og alle de vanlige arter torsk,sej,sandflyndere osv. han jeg fiskede med, fangede i perioder rokker fra kysten, dette fik jeg ikke glæde af. fra jolle fangede vi ud over disse arter også lange. men makkeren fortalte at der var meget større artsrigdom end det vi havde mødt. jeg var på udveksling på norsk seminarium denne måned - mener det var jan-feb perioden lå. lidt senere på året var jeg oppe og besøge en kæreste emne - i fjorden hvor hun boede - denne fjord munder ud i farvandet ved stord - blev der fanget 2 ,efter norske forhold, store havtasker mens jeg var der, jeg så og læste dog kun om det i avisen. 
Til top
Kjeld Otte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kjeldotte

Tilmeldt:: 03 Maj 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeldotte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 10:49
Hej Alle,

Tak for de fine indlæg, det gjorde ikke fiskefeberen mindre. Det har virkeligt givet mig noget at arbejde med.
Det der virkeligt er spændende er artsrigdommen på de nævnte steder. Jeg bor i nordjylland, så jeg kan fakstisk være fremme ved stederne inden for 10-12 timer.  så forlængede weekender vil nu også være en mulighed.

Men som sagt mange tak for inputtene.

Mvh

Kjeld Otte
Til top
Ivan Neerdorf Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IPN

Tilmeldt:: 11 Aug 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IPN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 14:12
Hej Otte. Jeg kan kun anbefale det link, som Peter Neerdorf har lagt. Det er rimeligt vildt så mange fiskearter,der futter rundt i Isfjorden og Romsdalsfjorden. Du er velkommen til at ringe til mig på 30 32 51 63 for yderligere information, og nej, jeg har ingen kommerciel relation til Rauma Jakt og Fiske v. John Kofoed.
Jeg fisker selv med flydering i fjorden, og det er det fedeste, jeg har oplevet. Så er det godt at ha` John i baghånden, hvis megakveiten hugger. Så er der dømt sejlads. Der er heldigvis ca. 150 km. til kysten, inden det bliver alt for problematisk.
Mvh. Ivan P. Neerdorf.  
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum