Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Danica dun

 Besvar Besvar
Forfatter
Danni kikkenborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kratluskeren

Tilmeldt:: 04 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kratluskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Danica dun
    Sendt: 08 Apr 2012 kl. 00:38

Nu har jeg fået lavet et par majflue duns, som nok skal give et par ørreder i majfluesæsonen Big smile Det er bare med at få fyldt op i flueæskerne inden sæsonen.

Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 01:44
Prøv at lægge bindetråd ind i din bagkrop, så når du hiver og fæstner så får skumkroppen lidt krum ryg.

/Allan

Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 01:46
Ala den her.



Redigeret af allan overgaard - 08 Apr 2012 kl. 01:48
Til top
Danni kikkenborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kratluskeren

Tilmeldt:: 04 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kratluskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 23:24
Er det ikke den metode de bruger på J:sonSweden`s majflue imitationer Big smile Hvis du ikke har set deres hjemmeside, så anbefaler jeg den på det groveste.. Thumbs Up
Den metode jeg har brugt på mine danica duns, har jeg taget fra Oliver edwards Flytyers masterclass.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 08:01
var for nogle måneder siden til et arrangement hvor vi bandt et par skumfluer..

der fik vi præsenteret et par fluer bundet med dette værktøj
http://www.lakelandflytying.com/72808/products/j_son_and_co_detached_body_pins.aspx

og her en lille video


må indrømme det så ganske nemt og enkelt ud.. og skulle jeg selv binde disse fluer ville jeg nok vælge og smide de 130 kr efter værktøjet.. har selv handlet ved lakeland flere gange og været meget tilfreds..


Redigeret af René H.N. - 09 Apr 2012 kl. 08:02
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Danni kikkenborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kratluskeren

Tilmeldt:: 04 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kratluskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 02:59
Jeg har også overvejet dette værktøj Smile Det er en ny måde at lave bagkroppen på Big smile Jeg har også kigget lidt på deres vingematrialer...

Redigeret af Kratluskeren - 11 Apr 2012 kl. 03:04
Til top
Danni kikkenborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kratluskeren

Tilmeldt:: 04 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kratluskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 03:07
 
Oliver edwards Mohican Mayfly ..


Redigeret af Kratluskeren - 11 Apr 2012 kl. 03:11
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 07:13

De måder, der laves skumkroppe på, er jo ikke af ny dato, men en lækker måde, at få flydende bagkroppe på, især når der bruges skum.

 
Den omtalte vidio er rigtig god, og det er værktøjet sådan set også, men reelt behøver man ikke andet end en god stoppenål til at lave sine bagkroppe.
 
Måden, hvorpå der laves buet krop, hvor man "hejser" bagenden, er jo heller ikke ny, også den metode, med nedbinding af en ekstra snor, kan jo også gøres på en nål, og den har jeg da benyttet, så længe vi har brugt skumkroppe.
 
Bueningen kan iøvrigt laves uden "hejseværket", man skal blot sørge for at ens nedbindinger bliver lidt stramme, så buer kroppen nogenlunde af sig selv.
 
Værktøjet i vidioen, har jo også sin pris, ja 125 kr. for en fjeder på en tråd, det er vist i min opfinder verden vist lige i overkantenWink
 
Så jeg tar lige 10 min. ved filebænken, finder en 1 mm. rustfast svejsetråd frem, laver fjederen og bukker resten, og så er vi kørtSmile
 
Billedet viser, resultatet, og værktøjet virker, vis man vi lave sine kroppe med den teknik vidioen henviser til.
 
N.B. fluen på billedet tar 3 min. at binde, så man kan få noget fra hånden vis man vil!

 
 
Mvh
P.K


Redigeret af PK - 11 Apr 2012 kl. 07:19
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum