Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Torskefiskeri i Sejrø/Nekselø bugterne

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pvb

Tilmeldt:: 28 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pvb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Torskefiskeri i Sejrø/Nekselø bugterne
    Sendt: 21 Mar 2012 kl. 22:04
Hej,

Jeg er nybegynder med et 17'' jolle. jeg har skaffet et ekkolod/gps og vil gerne tage børnene med ud og pirke torsk i weekenden. er der nogen der vil dele positioner i sejrø/nekselø bugterne? går ud fra ordrup næs, og sejlturen skal helst ikke være for lang. a-lternativt vil jeg gerne høre, hvad jeg skal kigge efter på ekkoloddet? bundforhold, dybde, skrænter, rev....???

Mvh. Peter
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 22:33
Jeg ville tro man skulle et godt stykke ud i dagtimerne før der var noget at hente. Mener at hav hørt at nordsiden af enten nekselø eller sejrø skulle være ok. Det er jo trods alt en længere sejltur og da børn som bekendt er utålmodige skal du ikke underkende det at trække et par blink bag båden. Du har et rigtig godt havørredvand hvor du sætter båden i vandet!
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 04:45
Der er langt mellem torskene i det område, så det var ikke noget, som jeg ville bruge tid på og da slet ikke, når du ikke har kendskab til området - ellers skulle der ca. midt mellem Ordrup næs og Sejer ø være en dybere rende, hvor der i "gamle dage" blev fanget torsk.
Jeps!, Ordrup næs er et af DK´s bedste havørredspots, så det ville være mere nærliggende at dørge med blink f.eks. Hansen fight 18 gram i tobis-farve på 2-2½ meters vanddybde ved Ordrup næs eller Knarbos klint.
Fladfiskene - der går lige en månedstid før det bliver godt.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres